Uppfödare nära mej?
Hej!
Jag är en tjej på snart 17 år som letar efter någon seriös uppfödare någonstans i Värmland. Helst inte så långt ifrån Kristinehamn eller Karlstad, men Örebro eller liknande skulle också gå bra. Någon som känner till någon?
Jag har tidigare haft en iller som jag köpte av Lars & Dee nere i Markaryd, dock lyckades hon rymma förra sommaren och en katt fick tag på henne. Nu tänkte jag skaffa två illrar istället så att de kan leka med varandra under dagarna när ingen är hemma, då mina föräldrar jobbar om dagarna och jag studerar.
Jag är tacksam för svar om någon känner till uppfödare någonstans i detta avlånga land =)
Tack på förhand /Anna
Den närmaste som jag vet är i skövde och det är Hillbiörns uppfödning. Hon har även Ahms-illertorg om du känner igen det. Annars vet jag ingen härikring som håller på med avel.
Kanske någon annan kan hjälpa dig.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
De närmaste jag känner till är i Viskafors, Skövde, och Gävleområdet. Sedan kan det finnas fler, alla känner man inte och geografi var inte min starka sida. 
Mvh Ammi
Aha. Jo, jag har varit hos Ahms Iller också, fast det var förra året medan jag letade efter min första. Saken är att jag har inget körkort utan måste ha föräldrars skjuts, vilket ibland kan vara lite knepigt längre sträckor :/
Tack ändå för svar =)
Hur har det gått? Har du hittat fler uppfödare runt ikring dig?
Nej, faktiskt inte. Har kollat runt men hittar inga.. Känns lite tråkigt för jag hade verkligen sett fram emot att höra de tassande små ljud runt mej igen =)
Jag ska leta vidare, men om du vet någon som har två illerhonor, helst valpar, till salu så säg gärna till =)
Har du varit och hälsat på någon illerägare och så? Det är rätt bra och se hur illern har det i hemmet. Vi åkte runt till minst 3 uppfödare innan vi hittade rätt. Sen åkte vi till många illerägare för att få så mycket information som möjligt. =)