Iller vägrar bada -.-
Hejhej, nyligen när jag skulle bada min iller så blev hon tokig och skulle snabbt upp, jag har inte för varmt.. jag har lite ljummet eller hur det stavas. hon kutar till sängen och torkar sig under det bäddade lakanen ~.. vad ska jag göra? badar henne 1 gång per månad..

Kanske var för kallt? 1 gång per månad är nog för ofta…
golf.ifokus.se
Den ena illern har inga problem alls att bada i det, men honan har det.
varför badar du henne en gång per månad? jag badar inte mina mer än 1-2 ggr per år, visst dom kan få plaska lite i en balja om dom vill men om din iller inte tycker om vatten så låt henne slippa.

ja vanligast är att bada en iller 1-2 gånger per år med shampoooch då är det oftast då dom fäller päls. sen brukar man baar spola av dom innan träffar och utställningar. så låt henne slippa om hon inte gillar det
mina älskar att bada, men tar endast vatten i badkaret (alltså inget schampo eller liknande) så dom får plaska av sig
va? trodde man skulle bada den 1 gång i månaden, fel av mig =/, så man kan bara låta den vandra runt i vatten i badkaret alltså?

#6 om illern får plaska på själv tycker den oftast om det, det den misstycker om är att du håller i och shampoonerar in med mera
Finnsa ingen anledning att bada djur så ofta, de förlorar sitt kroppsfett som håller dem varma om man badar dem för ofta vilket leder till att de fryser när man går ut med dem.

Alla illrar tycker inte om vatten! Molly hatar att bada. Hon blir helt panikslagen och gör allt för att komma därifrån…
Både Musimon o Liten ogillar att bada, men plaska i grunt vatten är roligare.
hoppa i själv och bada med illern det gör jag =D

#11 Inte att rekomendera om illern är rädd för vatten!
jo det var devil i början oxå, det går hur bra som helst nu…gäller att ta det i etapper bara med inte så mycket vatten åt gången..

miley är livrädd för vatten… så det är ju mindre kul men jag badar bara henne 2 gånger om året
precis, gillar inte illern att bada varför tvinga den? Jag har illrar som inte gillar att bli duschade, men den ena älskar att plaska själv.
jag badar inte mina heller mer än kanske ett par gånger per år typ. Kanske några fler gånger om jag ställer ut dom, men det har jag inte gjort på över ett år så..
Är det dessutom minusgrader ute ska man helst se till att inte gå ut med illern på 2-3 dagar efter man har badat den för annars kan den frysa pga att fetterna i huden inte kommit i balans.
Tycker man illern luktar så tvätta filtarna istället. det brukar hjälpa! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
groggie tycker det är kul att plaska i baljan, men skrollan avskyr vatten! Så hon får bada en gång om året till jul ungefär ;)