Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 320 ggr
zickan
0

hela fåglar?

fråga 1: hur är det med att ge hela fåglar som inte är kyckling eller höns?

jag har fått rätt mycket ungar på mina zebrafinkar som jag missat att ta bort äggen på. brukar vanligtvis ge äggen till djuren. men har nu missat ett bo. de är nu små nakna miniatyrer av kyckling.

vet att man inte får ge levande men hur är det annars? 

fråga 2: tilllagade köttbullar och korv. stod och gjorde liten advents middag till mig och hunden med sill, korv, köttbullar och potatis.
lite köttbullar försvann samt några korvar medans jag kolalde mailen på datorn för att vänta på potatisen. hade hunden i soffan bakom så jag höll nästan på att skälla på han först.
Ende lösa djuret är ju illern. Testa sedan med en mindre bit av en köttbulle. Den sprang Ayela iväg och gömde direkt.
hur farligt med lite korv och köttbullar?

fråga 3: hur illa är det med iller, julgranar, julbord, julklappar?
jag komemr ta med både hund och iller till gotland. gick så bra med katterna sist. men hur går det med resten?

fråga 4: vad kan en iller få smaka på ett julbord som är tilllagat?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Theres
0

Men…men… jag vill ha en levande zebrafink :P

golf.ifokus.se

sarae
0

#1 alla fåglar är ok att ge en iller…bara nyttigt! gärna hela med fjädrar å sånt ;)

#2 Köttbullar, korv etc rekomenderar jag inte eftersom det innehåller otroligt mycket tillsatset och väldigt lite kött. så en köttbulle ger i princip ingen näring åt en ilelr. men det är inte farligt att ge dem lite gran ibland som godis

#3hehe förbered dig på att ha en iller i granen, en som sliter sönderpaket å en som  glatt skuttar genom julbordet ;) se upp med vattnet till granen:giftigt

#4 smaka kan den få göra det mesta men inte mycket. grundregeln är 1 tsk onyttigt om dagen. tänk på att skinka å sill är väldigt salt och alltså inte bra. Däremot kanske du kan köpe lite sardiner (i vatten elelr olja men INTE lake) och ge hel.

zickan
0

#1 jag säljer vuxna med om du vill ha ett zebra fink par ;-)
de lägger ca 5 ägg då och då. jätte gott som godis till de flesta djur. kläcks oftast inte men kul när dte gör det och jobbigt när man missar då kläcks oftast alla :-/

#2 tack för infon.. jätte bra att veta innan man ger något fel. fast jag kommer nog välja att låsa in dom i ena halvan av huset så kanske mina föräldrar orkar med att ha oss där under julen..hehe

skrollan
0

jag slog in julklapper igår coh lät de ligga på köksbordet, tyuckte skrollan var super kul. SÅ att hon rev upp dem och tyckte jag behövde slå in dem igen. Så här blir den inga julklappar under granen i år eftersom då kommer ingen få öppna sina julklappar själva.

zickan
0

hahaha.. nästan så man ska slå in lite toma kartongen bara för att

skrollan
0

precis :) billiga packet till illrarna.

AlbaStiffler
0

Jag har hela golvet täckt med klappar redan, dessa innehåller bland annat godis och sånt. illrarna har inte rört dem.

De enda klapparna de tyckte var intressanta när jag slog in dem var de som innehöll hundben, dessa klappar släpade de iväg och gömde. Men de öppnade dem inte.

Med mina mer äventyrliga illrar (numer döda) var det inte heller något problem, förutom just när man slog in klapparna, det var roligt att försöka krypa under pappret när man slog in… :)

Men det är nog rätt individuellt, mina illrar är ju rätt "tråkiga".