Hopplös på lådan
Tror ni det existerar nåt sånt eller har man bara inte försökt tillräckligt?
vet inte, jag har två st. som är 100% på lådan, så enligt mig så har man inte försökt tillräckligt, men jag har ju inte haft en "låd-vägrare" så vågar inte säga något egentligen.. :S
jag VET att det exixterar…molle e ett perfekt exempel på det. inget biter på det. De andra som missar e bara lata--de går på lådan när jag tittar på, men missar ofta om jag inte gör det

Själv har jag givit upp här hemma och kör med andra metoder, typ tidningar.
Leo dissar dock dem som allra mest ändå, han går mitt på golvet och på badrumsmattor. Så ja, jag tror det är rätt hopplöst!
Leo bajsar till 90% inne i badrummet, över hela golvet och på handdukar och mattan. Testade häromdagen att ställa 2 lådor så att de blockerade dörren, dvs så att han skulle vara tvungen att ta sig genom dessa för att gå in på badrumsgolvet och bajsa. Vad det resulterade i? Ju att han började bajsa på golvet utanför istället, dvs på parketten. *suck* Vad är bäst, pest eller kolera?
#1 Min första tanke är ju att man inte gjort tillräckligt. Men vi har fyra och de är ganska olika på lådan och det är ju inte som att vi behandlar dem olika.
Ena honan är nästan 100%, valparna är 90% och äldsta hanen gör det i princip aldrig i lådan. Han gör det ca. 50cm ifrån i en cirkel runt. Och där spelar det ingen roll vad man sätter dit. Filtar bajsar han på och matskålar sätter han sig bredvid.
På honom har jag testet alla tips jag sett hittills och inget funkar ens i närheten.