Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 247 ggr
Telefonkontakt
0

Dominerar vs parar?

Häromnatten när jag sulle gå och dricka ett glas vatten så såg jag Sigge sitta på Gördis och typ para sig med henne, fast han satt still. Jag drog bort honom och fyade. Ingen av dem är kastrerade än. Jag tittade på Gördis underliv och det såg vanligt ut och det hade inte varit någon Siggesnopp där i. Är det så att han bara dominerar henne eller försöker han faktiskt att para sig med henne?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AlbaStiffler
0

Är de eller en av dem i sån ålder så är det väl klart att de försöker… och fy:ning hjälper inte!!!

Telefonkontakt
0

#1 Sigge är 3 månader och Gördis är 6. Sambon ska gå till vetrinären nu så han ska ta med Sigge så de får kolla hans kulor ^^.

AlbaStiffler
0

Ja, Sigge lät ju lite ung än, men han tränar väl iaf inför den stora dagen!!! *gulp*

Telefonkontakt
0

Nej nu skrev jag fel, han är 4 månader >.< imorgon på dagen

FerretCrow
0

det kan ju bara vara ett beteende som sitter i hans huve som en förbrunst det har jag hört många illrar som haft

sarae
0

Ludde (brorsan) ÄR brunstig och försöker att para sig….så de utvecklas rätt tidigt.

Han kan ta in henne i brunst om du inte är försiktig.

Velsan
0

kastrera honan :) hon är ju sex månader.

Telefonkontakt
0

#6 okej. Sambon tror at han börjar gå in i brunst nu. Men han parade sig med gosedjur från 8 veckor. Och nu är ju Gördis myce bättre att "para" sig med än gosedjuren tydligen.

Vi håller koll på henne och hon är inte på väg in än. Men så fort hon börjar så tar vi henne. Eller honom. Vi ska chippa honom nästa vecka (äntligen) och då ska vi höra med vetrinären vad H*n tycker

ViktorMarina
0

han är ju för ung än, man kastrerar tidigast vid 6 månaders ålder.. Fråga veterinären om han/hon vill kastrera före eller efter honan gått in i brunst och svullnat upp, för ibland händer det att de vill kastrera före och då kan det ju vara lika bra att kastrera gördis nu.. Jag skulle vara väldigt orolig om de börjat para sig!

sofie
0

#6 Ja det fick ju flickorna allt märka att han är ;)

sarae
0

#10 hahaha yup! snacka om dröm scenario för killen! TVÅ snygga tjejer som dessutom e systrar!

Telefonkontakt
0

#11 var Ludde överkåt?

sarae
0

#12 NÅGOT?? men han vart iaf mindre köns fövirrad än liten, ludde gick iaf på honorna ;)

Telefonkontakt
0

#13 hehe, så farlig är inte Sigge än ialla fall. Han har bara en tjej at vilja sätta på. Det är jag glad för. längtar nästan tills han ska spela kula me vetrinären ^^