Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 627 ggr
sarae
0

Vaniljextrakt mot golvbajsande

Hittade ett tips om hur man skall få illern att sluta bajas på vissa ytor. Tydligen ska man hälla i vanilj extrakt (det måste väl finnas i sverige?) i tvättmaskinen när programmet närmar sig sitt slut, när man tvättar iller filtar. tydligen ska illrar gilla vanilj lukt, och när de sover i filtarna som luktar vanilj kommer de att koppla ihop den dokten med sömn, mys - nått bra alltså- När detta är gjort och illern "vaniljvan" blandar man ut vaniljextrakt med vatten och sprayar på golvet där illern kissar. Och sen ska det vara klart!

Har inte testat ännu, men ska ge mig ut på vaniljextrakts jakt i dagarna ;)

skrollan
0

hehe, hoppas att det funkar :) Du får hojta till om du hittar vanilj extrakt. jag ska fråga mamma :)

skrellet
0

blanda tvättmedel med vaniljsocker? ;)

sarae
0

hmm det kasnke man kan göra? vet inte om det ger samma effekt..misstänker att vanilj extrakt e starkare…men det kanske går?

skrellet
0

tvättmedlet borde ju lösa upp vaniljsockret så det örsvinner, precis som annan smuts eller klet?

AlbaStiffler
0

Kanske bra att tänka på att alkohol på vissa golv kanske inte är så bra. Men spär man det med mycket vatten borde det bli betydligt bättre…

Kanske går det lika "bra" att göra vaniljvatten? Typ koka upp vatten och stoppa i snittade stången, sen låta detta dra en månad, dvs precis som man gör tex saft.

Intressant teori dock om att det skulle funka. Dock tar det ju en månad för oss att testa om vi alla ska göra eget vaniljextrakt… hehehe…

Madde
0

Den som testar får gärna ge ett betyg på det hela. =) Är ju inte fel om det luktar vanilj hemma istället för bajs. Vare sig det är i lådan eller utanför. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ferretgirl
0

Vaniljessens kan du nog köpa på apoteket, men troligen också i välsorterade dagligvaruhandlare. Men jag vet att apoteken har det, iallafall nu inför julen har jag sett det. Jag ska absolut testa det, för jag har Kahn som envisas med att sätta sig 2cm utanför toalådan om där är mer än 1 bajskorv i lådan.

sarae
0

#8 ahhhh tack christel! hade inte en tanke på det!

Sarah
0

Jag kommer aldrig kunna komma hem till någon illerägare igen :(

sarae
0

#10 tål du inte vanilj? eller e du som jag å inte gillar lukten?

UlrikaD
0

vaniljextrakt ska väl finnas bland bak-grejerna i affären?

sarae
0

#12 tydligen ska det vara svårt att hitta det i mataffärer

Sarah
0

#11 Det är något av det vidrigaste jag vet… blir illamående av stanken.

Aviendha
0

Sköljmedel med vaniljlukt finns ju, det kanske kan gå?