Färger/teckningar, på valpkullarna?
Vi har ju några trådar om, vilka som väntar valpar och var uppfödarna bor. Nu undrar jag…vilka färger och ev. teckning ni tror/förväntar er, att valparna kommer att få? //Ammi
Jag börjar med mina 2 honor:
Sweetie förlorade valparna 11 maj. info finns i annan tråd.
Pyret (brun/vilt) har parats för första gången, med en brun hane. Om parningen har lyckats, så borde det bli övervägande bruna valpar. Det kan även bli några mörkögda vita eller albino, om något av anlagen finns hos hanen.
Jag fortsätter med Mini:
Mini (pastilver tomte) hennes första kull. Har mycket brunt bakom sig, men även några pastell (såklart…vart skulle hon annars fått sin färg från
). Är parad med en brun hane (Pyrets bror) så troligen blir det bara bruna valpar, kanske med lite vitt på, och om jag har riktig riktig tur kanske en pastell, men det är mer ett önsketänkande =)
Amor vincit omnia
Tack Veronica, för att du fyllde på tråden. 
Det skulle vara roligt om det skulle bli fler som gör det. När valparna blivit så stora att man kan avgöra (hum, inte det lättaste) vilka färger det blivit, då kan man fylla på den här tråden med resultatet.
Lätt för intresserade att se vilka färger vi förväntar oss. Även om vi kan ha helt fel, i det vi tror. Sedan kan vi kanske lära oss lite färggenetik, när vi ser hur resultatet blivit. Genetiken är ju en "jättestor labyrint", som det ibland kan verka väldigt konstig.
Ammi
Är det ingen mer än Veronica och jag som vill berätta vad ni tror/förväntar er, att valparna era honor får kommer att ha för färg och ev.teckning ?
Det lutar mest åt att det blir albino och pastell valpar i Cayennes kull.

haha, joho det är det.
Mina förväntade valpkullar är dessa:
Tiggis Kiara och Dunderklumpen Baloo:
Förväntar mig mörka, mörka bruna/viltfärgade valpar.
Pretty Belinda och Beldin:
Alla möjliga färger. Allt från albino till svartögdvit, silver och pastell och brun. Och förhoppningsvis med tomte teckningar då båda är tomtar.
Så denna kull blir skojig att se.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

oj det låter fint..mörka illra är en liten svaghet hos mej..men det tror jag redan ni visste..gud så underbart..så fina dom kommer bli..hoppas kiara får många valpisar nu då..å bella med..jag längtar som aldrig förr..känns som man vunnit en miljon å väntar på pengarna..hahaha
Va roligt att några fler har skrivit upp vad ni tror. Tackar och bugar!
Therese: Pasteller är så fina, hoppas det blir många. :-)
Åsa: var det Cayennes kull du skulle ha en tjej ifrån? Isf. var det väl trevligt att läsa vad Therese förväntar sig. ;-)
Kiaras kull låter verkligen intressant! Snyggt med illrar som ligger nära det "vilda" utseedndet.
Bella och Beldin blir spännande att få se vilka färger som kommer. Brun, mörkögdvit och silver skulle jag gissa. Tomtar är jag övertygad om, kanske blir tomtar hela bunten (om det inte blir någon albino).
nisse: Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, men nu har Åsas tjejer äntligen satt lite fart! Nedräkningen tills du kan håva in vinsten har börjat. Nu får vi hålla tummarna för att tjejerna levererar vinsten i snygga pälsar.

Jodå Ammi det var Thereses tös jag har beställt en liten söting av;-)
Så här hemma väntas det på fler sätt än ett;-)
Audiatur et altera pars

Stella har tidigare lämnat bruna, silver och pasteller när hon parades med en brun/pastellfärgad illerhane. I år har hon parats med en mörk och trevlig herre vid namn Dunderklumpen, så hon bör få bruna och silver, kanske även pastell.

jätteintressant tråd att läsa.. längtar efter resultaten och se vad det blir.
Jag längtar oxå efter resultatet, eller iaf att det ska komma lite "grisskära småkorvar" 

Arinya er mørk vilt og skal parres med Pippin som er silver tomte. Siden hennes mor er litt ubestemmelig av farge(Holly MacKenzie) og far er silver tomte(Fylka's Speedy Gonzales), kan det nok bli silvere i kullet, men også pastell, vilt og/eller hvite. Blir spennede å se! Hun skal parres til uka, så det er en stund til jeg får vite resultatet.
#12 Skickar en klem till er alla och väntar med spänning på att höra hur det går.
Kan passa på att uppdatera om Minis valpar =)
Hanen och en av honorna kommer med alla säkerhet att bli bruna. De andra två flickorna är fortfarande i stadiet när de inte visar vilken färg de ska bli =) De är lika ljusa fortfarande som när de föddes. Om jag får gissa så tror jag att de blir pasteller, men de kan även vara silver.
Amor vincit omnia
Håller tummarna att du kanske får dig 2 ljua illrar. Vore ju lite kul =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Har kollat på bilderna från förra kullen (2003) för att titta hur deras päslar utvecklades. I den kullen vart det bruna och silver. Vid 5 dagars ålder var de valparna som vart bruna lite ljusare än årets "mörkisar" och de ljusa ser likadana ut. Det första kort jag hittat som visar hur silverfärgen visar sig är på den mörkaste silverhonan på dag 10, en grå rand längs ryggen
---------->
De svartögdvita valparna från kullen 2002 syndes det ingen färg förrän vid 17 dagar.
Christel: Du som har pasteller i din kull i år, när såg du att de var pasteller?
Amor vincit omnia

Ja, de mörka valparna mellan Kiara och Dunder blev det ju inget av. Nu hoppas jag på att det blir bra mellan Beldin och Bella.
Audiatur et altera pars
En liten uppdatering av Minis valpar =)
- 2 bruna, en hona och en hane, hanen har en liten haklapp, honan är helt brun.
- 2 pasteller, honor, ev tomtar, för tidigt att se ännu =)
Amor vincit omnia

Gahhh, jag vill ha!! hihi. En pastell tös till Åsa, låter inte dumt alls. ;-)
Audiatur et altera pars
Hon finns här och väntar på dig Åsa……..=))))
Amor vincit omnia

Låter bra det. Om nu tiden ville skynda på så tösen blev 10 veckor också nu då. hihi
Audiatur et altera pars
Vill du ha "mörkmage" eller "skrikhalsen" =) Har döpt dem nu, jag kan se skillnad på dem! Jipppi!!!
Amor vincit omnia

Jag vill ha den största av dem. Tror jag det är. Såg en bild på dem när de låg i rad. och fastnade för en av de,. Tyckte hon såg störst ut. hihi
Audiatur et altera pars
Hmmm……blir svårt det eftersom de båda väger lika mycket, vilket kort menar du så kanske jag kan se vilken det är =)
Amor vincit omnia

Gå in på Minis valpar dag 17 så ser du i mitt inlägg där. hihi
Fast det är svårt när man bara sett dem på bild. Jag måste nog komma och våldgästa dig och titta och känna på dem. hihi
Audiatur et altera pars
Är nästan säker på att det är "skrikhals" efter att ha titta igenom korten från samma dag och jämfört med andra dagars kort =))
Det är hon till höger på bilden (från idag), hon kommer att bli ljusast av dem två. Du kan se att de har olika färger på magen =))
Blir inga kort upplagda idag, ska fixa det imorgon när jag kommer hem =)
Amor vincit omnia

haha, ja jag behöver verkligen få komma hem till dig och se dem innan jag kan bestämma mig. ;-)
hehe, som om det skulle bli lättare efter att ha sett båda två. hihi
Audiatur et altera pars