OT Telefonkatalogen sucks
TELEFONKATALOGEN SUCKS!
I år delas 5,5 miljoner telefonkataloger ut. Rätt onödigt va? Varje modern människa kollar telnummer via hitta.se eller typ eniro.se. Telefonkatalogen belastar miljön på onödigt sätt vad det gäller transporter och papper. (0,7% av Sveriges förbrukning)
Jag rekommenderar att du avbeställer dina kataloger. Ta 1 minut av din tid och du gör en insats för miljön!
2007 var det enbart 3500 personer som avbeställde telefonkatalogerna. Låt det bli 1 miljon nästa år!
Länk: www.enirosverige.se/se/Sverige/Kontakt/Katalogavbestallning/

Fast jag är nog omodärn jag då. Jag tycker om att slå i telefonkatalgen och dessutom använder jag den för att lära mina barn. Hmm, kommer nog alltid vara hopplöst omodärn :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Har man glocalnet som aldrig vill koppla in bredbandet så är ju faktiskt telefonkatalogen det bästa man kan ha..
#2 hehe, mina föräldrar kommer nog alltid ocksp att vara omodärna då, för att de är inte hellt inne i datorn och tycker nog bättre om katalöogerna då ;)

Jag anvnder hellre telefonkatalogen än internet när det kommer till gula sidorna.
Haha, när jag läste rubriken först så trodde jag att det stod Telefonkontakt = jag här. Haha, vilket gott skratt jag fick :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Nu har ja oxå avbokat behöver ja bläddra i´den kan ja göra de på jobbet så hemma känns det bara överflödigt
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Vi får inte ens dom delat in, dom lämnar alltid bara en hög ner i porten så tar alla som vill ha, resten ligger där o skräper tills dom kastas bort :/
åå visste inte ens att det gick å göra så! toppengrej egentligen… orka med dessa bökiga pappershögar när det finns internet!
Visste inte heller att man kunde avbeställa dem eftersom de bara läggs i en hög i uppgången.
Sara

Glocalnet = "har du problem med ditt internet? -kolla in vår support på www.glocalnet.com" -.-

#10: haha, den var bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
heheh så säger de på comhem oxå. "har du problem med ditt bredband så vet du väll att du kan få hjälp på vår hemsida" gaaaah

Jag råkade faktiskt ut för något liknade igår. jag lämnade in datorn för att det var fel på den (sitter på en annan nu).
dom sa att "om det är ett mjukvarufel som hade kunnat ordnas hemma med en vanlig återställning så kommer det kosta 890:-"
då sa jag: "synd att jag inte visste det innan jag åkte hemifrån, men jag tror inte det är vad det är".
De: "det står på våran hemsida under support"

för att återgå lite till ämnet, jag sa upp min katalog nu. =)

Fixat
Jag tycker telefonkatlogen är bra. Även om jag andvänder hitta.se så använder jag nästan telefonkatalogen lika mycket.
gjort=)
Mvh Jenny

#10 Haha om man ändå hade internet som kunde strula.. Mitt internet är inkopplat i Göteborg! Bra va!?? 
#18 i göteborg?? va???

#19 Ja de hade vänt 013 till 031. Så nu är vi uppe i 38 arbetsdagar utan internet….
#20 ursäkta att jag skrattar men de e ju inte klokt!!! jisses! får du nån kompensation för detta?

#21 Gratis flyttavgift och så behöver jag såklart inte betala när jag är utan internet. Generöst va! 

38 dagar?.. jag hade nog köpt sånt där mobilt bredband för länge sen :) .. nu är katalogen avbeställd iaf..