att övertala sin sambo! illrar!
här kan ni skriva tips om hur man kan övertala sin sambo så att han eller hon går med på att skaffa en till iller! 
jag vill ha en till iller! =) hur gör man! ;)
som nu bara för några dagar sedan när jag hittade Thyra och ville ha henne så visade jag killen bilden på henne och sa visst är hon och fin och visst skulle hon passa med våran miilo med mera. sen drar man upp alla positiva saker=)
får pröva med sånt då…. eller så kan man ju alltid råkaa "hitta" en ute kanske ;)
ett välbeprövat knep: sparka ut karln! hehehe hur annars tror ni att jag hade kunnat få in 5 stycken här hemma ;:)

Jag hatar när min sambo spelar datorspel (vilket jag tycker är ALLTID), så jag sa att om han gör saker jag inte gillar så då får han stå ut med om jag gör saker inte han gillar :)) Fast han tycker ju om dom, fast han säger att han inte gör det liksom. Stoltast är han när polarna kommer hem till oss, då jävlar är det baaaara hans gosedjur :P
jo när hans kompisar är här så är han ju nästen höjdpunkten ibland… hehe

#0 ta med honom och hälsa på en, illrar är duktiga att få folk att falla för dom direkt ^^

hmm, om det inte fungerar med att visa bilder och påpeka hur söta och goa de är. Den biten funkar inte på min. Jag har enbart fått min gubbe att säga att en av mina pälsar är fin. Inte söt, inte snygg inte gullig. Men hon är fin. Det är nykomlingen i sommras. Ametist. Hon är fin. ;-)
Resten är bara mitt påfund. Och så Kiara vi hade förrut hon var underbar :-)
Jag har använt mig av sex. Funkar alltid i lite olika sammanhang. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
eftersom joel är världens bästa pojkvän så har jag ju alltid fått mina illergrabbar..förutom i år då..när jag ville ha tomten från Lee! Dumma dumma joel!!! :)
Ta kontakt med Murgrönans uppfödning!
Min sambo sa tvärnej till fler illrar…nu har vi 3 valpar efter kontakt med Malin 
Först sa jag till min sambo och lovade att göra allt hemma. städa diska tvätta bla bla..men han sa nej. Då sa jag nej nej men då slutar jag så jag kommer inte göra något överhuvudtaget.
Tänker du inte hjälpa till hemma alls?
NEJ
Det gjorde susen:P he he
#5 så är min pojkvän med…tom om mina katter som jag haft långt innan vi flyttade ihopa ha ha ..varsig de är min familj som kommer eller hans vänner så:P

för att jag skulle få min iller för min sambo så betedde ajg mig som ett barn varje dag rätt ofta sattjag och sa jag vill ha en iller!! jag vill ha en iller!! jag vill ha en iller!! jag vill ha en iller!! tillslut sa han jaa ja men det är ditt ansvar att ta upp bajset coh ge den mat jag tänker itne bewtala nåt när stacy kom så hjälpte han mig med allt han köper mat mm :) han älskar stacy
Min övertalning började med tjat :) Jag pratade konstant om illrar och pumpade honom med information, både det positiva och negativa med att ha iller. Sedan släpade jag med honom för att vi skulle få träffa en iller för första gången. Han blev lite charmad men var fortfarande tveksam.
Sedan hade vi sån tur att vi fick chansen att vara fosterhem åt två illrar vars matte skulle åka utomlands och jobba i ett halvår. Det tackade vi gärna ja till, men såg till att vi hade en annan familj som både vi och illrarnas matte kände, som back-up ifall något skulle hända, eller om vi kände att vi inte kunde ta hand om dem på ett bra sätt. Jag lovade också min sambo att jag skulle ha största ansvaret och hantera allt vad bajsplockning och kloklippning hette.
Men det kände vi att vi kunde :) Och det var inte bara jag som tog hand om dem. Sambon blev självklart förälskad och hjälpte till att sköta dem precis lika mycket som jag gjorde. Efter att vi haft våra foster-illrar i ca 4 1/2 månader skaffade vi vår egen lilla bäbis Frenja och nu har vi även en omplaceringshona: Lucy. Så kan det gå med lite tur!
Men jag tror att det gick bra också för att min sambo tycker mycket om djur överlag och att jag hade en magkänsla som sade att han skulle älska illrar.