Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1786 ggr
MissFerret
0

AKUT ! Gizmo och Bessie behöver nytt hem !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

_Finnes: Två helt underbara små mystroll ! Färdigfostrade och gosiga _Gizmo - Kastrerad hane, viltfärgad tomte född 2005
Bessie - Kastrerad hona, pastellfärgad, född 2005
Båda är fullvaccinerade, chippade. Båda är 100% lådtorra. Gizmo kommer från min uppfödning dvs Mellanhedens och har stamtavla, köpeavtal. Bessie kommer från en uppfödare i Sjöbo. _OBS! Båda ska till samma hem. _Just nu befinner dom sig i Landskrona.

**_Sökes: Kärleksfullt hem med Matte/Husse där de kan bo resten av sina liv. Var finns ni ?

_**Intresserad ? Kontakta då mig på 040-6271780, 073-5429638 el mellanhedenstamillrar@hotmail.com eller skicka ett PM

Tesan
0

Hoppas ni hittar ett bra hemGlad

MissFerret
0

*puttar* jo det hoppas jag med Gråter Ska hämta dom i morgon så dom kommer hem till mig igen i Malmö.

[kjamtessa]
0

Gud så söt han är <3 Käääär!! Förvånad

Telefonkontakt
0

Ge mig dem :(

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Nea
0

Håller tummarna för att du skall hitta ett hem till dem.

MissFerret
0

Här är ett på Bessie

MissFerret
0

Ett till på Gizmo

Pandae
0

Bessie och gizmo är världens små gosbollar, eller iaf när jag träffade dem. Helt underbara:)!!

Norrskenets
0

låter helt sagolika, hoppas dom hittar ett bra hem snart. Hade jag haft plats så hade jag tagit emot dom med öppen famn direkt =´)

Raja
0

Verligen superfina. Hade det varit om ett år hade jag gärna tagit dom :( Hoppas dom får ett riktigt bra hem.

TanjaS
0

Åh hade gärna nappat om man inte ska ha bebis om 11 dagar… De var ju gudomligt söta de små :0)

[tiiia]
0

de är supersöta, håller tummarna för att de snart hittar nya hem :)

Rumsky
0

åh,vilka små godingar=)..herregud..blir juh sååå sugen….

tokage
0

ÅÅåh, om de ändå inte var akut! Kan inte föränn om typ en månad =(, hoppas verkligen att dom får bra hem!

_troll_
0

om man ändå inte hade lovat att vänta tills våren/sommarn =(

UlrikaD
0

Och här sitter jag och funderar….kan man ha 10 illrar.Generad Hoppas som ni andra att de kommer att få ett suveränt hem, de ser otroligt fina ut.

LiindaLarsson
0

helt underbarat söta hadde görna tagit dom men jaghar inte ekonomi eller tid har nu en iller som är nog öfr mit till vidare en vilde :9 men nycka till jag puttar oxå upp den igen :)

ferretgirl
0

Puttar på

Storvreten
0

Jag är intresserad :) Jag har tänkt att skaffa första iller ;) Har aldrig haft iller förut… Eftersom de är rumsrena och verkar trevliga/snälla så kanske det funkar ;)

League
0

putt

Norrskenets
0

putt

dorkey
0

Går det inte bra att hitta hem åt dem? de är ju superfina! Varför säljer du dem?

sarae
0

#22 det är inte trådskaparens illrar, utan hon omplacerar dem i egenskap av uppfödare för en av dem

dorkey
0

Jaha, okej.

Braindead
0

Hade super gärna tagit dom.

Fast bor i en etta, kanske för litet, har ju en iller nu med.

Storvreten
0

Vart har hon tagit vägen som omplacerar dem? Hon svarar varken på PM eller här. Jag är intresserad av att ta dem. :)

UlrikaD
0

Storvreten: Jag läste precis på råttforumet ju där du skrev att du skulle vänta med iller något år och nu sökte nya råttor istället. Har du inte hittat några råttor?

Storvreten
0

Nej, strunar i det. Kan inte vänta på iller ;) Min bror kanske ska ta mina råttor så de kommer inte att flytta :) De får vara två stycken damer i en stor bur :D

sokka
0

jag vill gärna prata med ägaren, är väldigt intresserad!!?

Sara
0

Skriv till hennes mail eller ring henne.

Sara

UlrikaD
0

Jag tror det redan ordnat sig för dessa två men det bästa är ju om du ringer henne så får du veta direkt.

Storvreten
0

Okej, då vet jag :)

Smeagol
0

Hur går det då??

Storvreten
0

Jag kan inte ringa idag, utan måste vänta typ till i övermorgon eller i imorgon.

skoogen
0

Hej, tänkte bara säga att det blir jag som kommer ta hand om dem. Missat att säga till här, tänkt skriva nåt kul men inte blivit av i förberedelserna. Dom är verkligen så fina som det sagts i tråden!
Kommer skriva lite mer sen när jag hämtat dem.

Norrskenets
0

#35 Grattis, va kul att det vart en medlem här inne=). När kommer du att hämta dom? glöm inte att vi vill se en massa bilder;)

Pandae
0

#35 grattis. Gismo och bessie är hur underbara som helst^,^
(hälsat på dem en gång när jag va hos Camilla) =)

skoogen
0

Hämtning om en vecka prick, lördagen 1 dec. Hade gärna hämtat dem tidigare men typiskt nog så behövde jag åka iväg på en kurs med jobbet i veckan som kommer och då vara hemifrån i 5 dagar, så hämtningen fick vänta lite.

Bilder kommer definitivt ordnas! Hoppas bara att kameran fortfarande funkar… föresten, jag trodde kamera ingick i listan med saker man ska införskaffa när man skaffar iller. Skrattande

Norrskenets
0

#38 jaha, men då är det bra så ni startar bra=) hehe jo absolut, måste påminna så att du inte glömde;) hehe

Storvreten
0

Ååhh… jag inte låta bli att bli besviken… *känner mig dum*

FerretCrow
0

#40 varför då?

Storvreten
0

Jag skulle så gärna vilja ha dem. Det verkar vara några perfekta första illrar…. typ ingen vill sälja eller till någon som aldrig har haft iller… Som om ni som har iller är födda med en iller i handen i kunskap om dem. (vissa tycks tro det)

kitty
0

vill bara säga att illrar i en etta, det funkar kanon.. just nu bor vi 2 illrar, 2 vuxna på 27 kvadrat m kokvrå ;)

kärleksfullt

sarae
0

#42 det finns många som säljer/omplacerar till folk utan tidigare illervana.Hur tror du vi alla härinne fick vår första iller? När jag var omplaceringskoordinator så omplacerade jag många illrar till folk som inte haft iller första gången. men ett vanligt krav som folk har är att man kommer och hälsar på, samt att man gör ett seriöst intryck. För mig var det tex ett krav att ha telefon kontakt, samt att personen kunde visa att de visste vad de innebar att ha iller, och att de kom på besök eller besökte någon annan med illrar som jag hade kontakt med. Alltså att de hade läst på, träffade illrar och verkade seriösa. Sen har jag alltid stått stand by dygnet runt om problem skull dyka upp. Men sen finns de de illrar som verkligen kräver att ägaren är illervan. Det är inget man säger, utan det är på fullaste allvar. det finns illrar som en nybörjare inte skulle klara av, eller skulle få problem med. och för att undvika at illern flyttar från hem till hem så vill man gärna att nya ägaren vet hur man hanterar illrar.

Storvreten
0

Vem säger du det till? ;)

Storvreten
0

#44 Just det, åka hem till folk. Jag är så in i helvete blyg så jag dör ^^ Och så vill jag lära mig hantera djuret efter hand. Den ända kontakten med iller jag har haft är en gång. Jag höll i Kentucky i ca två min. Jag skaffade råttor så hade jag aldrig i hela mitt liv träffat en råtta. Jag fick med råttmat och jag lärde mig att hantera dem efter hand. De var de två goaste råttorna jag nästan har haft :)

Och min mamma vill inte åka för långt för ett djur som inte är utrotningshotad XD Vi håller på med utrotningshotade djur och då kan vi åka långt. Men vi åker inte långt för djur som vi bara har till sällskap. Och alla illrar bor ångt borta ….

sarae
0

#45 det var riktat till dig. Och har ni inte möjlighet att åka nånstans för att träffa iller så kan det bli svårt. Och ärligt Talat så skulle jag personligen aldrig omplacera eller sälja en iller eller annat djur till någon som konstaterar "Men vi åker inte långt för djur som vi bara har till sällskap." Man blir adrig full lärd som iller ägare, och man får alltid lära sig efter hand. men med VISSA illrar krävs illervana..precis som att vissa hundar kräver hundvana. så är det. Men ditt resonemang är en bra förklaring till varför vi har så många omplaceringar av valpar. De felsta resonerer "äh, jag skiter i att lära mig nått nu, jag tar det efter hand" och i 9 av 10 fall så skiter det sig tyvärr. illrar är inga råttor. LÅNGT därifrån. Vill du skaffa iller så får du nog bita ihop och komma över din blyghet och se till att träffa iller…både för din och din framtida illerskull. Jag är oxå offantligt blyg, och jag vet att många fler härinne är det oxå. MEN de kommer över det, för illerns skull.

Storvreten
0

#47 Ja, men vi har vissa djur till sällskap och vissa till uppfödning, så är det bara. Det kan inte jag välja på fast jag kanske hade velat det. Och jag kan inte rå för det. Det var bussigt att vissa inte vill sälja sina djur till mig pga mina föräldrar. Det kallar jag dålig säljare. Nästan.
"Men ditt resonemang är en bra förklaring till varför vi har så många omplaceringar av valpar. De felsta resonerer "äh, jag skiter i att lära mig nått nu, jag tar det efter hand" och i 9 av 10 fall så skiter det sig tyvärr. illrar är inga råttor." Tack så mycket. Du vet inte hur jag lär mig eller vad jag har lärt mig. Jag ska i själva hanteringen. Och jag vet att illrar inte är några råttor. Jag tror jag har några ögon jag med.

sarae
0

yup då är jag gladeligen en "dålig" säljare Skrattande Jag månar om djuren och vill att de kommer till BRA hem, där viljan att lära sig finns, och där folk är viliga att göra i stort vad som helst för sina djur. men om det gör mig till dålig säljare, så gärna det! . (ursäkta, men bara ordvalet "säljare" ger mig gåshud, det är väl inga elektronik varor vi talaor om?)

Jag har oxå mina djur till sällskap, och jag kan tänka mig att åka långt, riktigt långt för mina djur. Men jag har oxå varit nybörjare. jag köpte min första iller utan att ha nån som helst kunskap om dem, och det höll på att gå käpp ätt åt skogen. Min iller höll på att stryka med pga min brist på kunskap. Och efter det så vill jag inte se fler illrar gå samma öde til mötes.

Storvreten
0

#49 Kalla "säljare" vad du vill XD Ta typ… illerannonsör? XD Eller vad du vill :P

Ja men du kanske är äldre än mig och har bil. Jag har, mina föräldrar, om jag hade bil skulle jag åka, men jag har inte det nu. Så det är så det ligger till. Skyll inte på mig. Jag bara säger som det är.

Brist på kunskap inom hantering har jag, men man kan ju inte pröva på ett gosedjur XD Eller en katt. Katter och illrar är inte lika. Inte råttor heller, eller hur var det? ;)

sarae
0

#50 jag har ingen bil…numera kan jag låna bil. Men innan jag hade körkort tog jag tåg för att hämta en iller, sen fick jag min far till att köra mig för att hämta den andra. Så visst finns det lösningar. Jag skyller inte på dig. jag bara säger som det är. I varenda omplaceringstråd klagar du på att alla e så hemska för att de inte säljer en iller till dig. Om du tar till dig det jag säger, och skaffar dig mer erfarenhet genom att träffa illrar (det finns garanterat nån som kan erbjuda dig att komma hem till dem å titta) eller går på träffar eller mässor. Så lovar jag dig att du har större chans att få dig en iller.

Storvreten
0

#51 Ja jag tycker alla människor är hemska, typ… Alla som har djuren, eller iallafall här på iFokus, är så himlans trotsiga. Jag tror att de inte skulle vara så muppiga om vi möttes öga för öga ^^ jag säger att jag är muppig, även på riktigt. Det kan bli en riktigt häftig disskusion hemma. En gång hände det nästan en läskig grej när jag diskuterade med min styvpappa… Ajja.

Men jag bor typ mitt ute i ingenstans så det finns inga tåg ^^
Och många har erbjudit sig att jag får komma, men de bor borta i schottaheiti :P

Telefonkontakt
0

#46 förlåt att jag lägger mig i, men jag har haft råttor och har två illrar. Det går att lära sig att handtera råtor i efterhand eftersom att de inte kräver samma saker som en iller. Med en iller är det ett måste att ha lite förkunskap. Vi säger at jag inte kan ett skit om illrar och får hem en iller på 3 månader.

Jag tror att det är en gangare, jag ger den gnagarblandning.

Jag tror att den ska bo i bur hela dagarna, jag köper en liten råttbur och har den i.

Jag tror att jag kan lämna den en vecka ensam bara jag fyller på mat och vatten

OJ! Illern dog pa av att jag inte visste något..

Låter väldigt nedlåtande, jag vet..  Det jag berättade nu är taget ur en bekant som hade en iller för två år sedan. Det är inte så svårt att ta reda på lite fakta. Jag hade träffat en iller en gång innan jag skaffade Sigge. Jag hade läst på mig allt möjligt och tagit till mig allt. Det gick bra. Nu har jag två.

Storvreten
0

#53 A men för i helvete!!! Tror du på fullt allvar att jag skulle sköta en iller på det viset?! Nu blir jag sur!!! Jag sa hantering, inte skötsel. Det är två olika delar. Det jag menar med hantering är att man håller i dem, lär dem, selar, osv. Inte hur man ska ha dem, ge för mat och så. Det kan jag. Men det är hanteringen.

Telefonkontakt
0

#54 jag trycker inte ner dig eller säger någonting på såvis, jag berättad bara vad som hände en bekant. Du gör som du vill, men bete dig som en civilicerad människa och var lite trevlig. Hantering och skötsel kan vara lika i sig, beroende på hur man utrycker det när man skriver. Vad jag läste i ditt inlägg, så såg jag ingenting som visade på att du "visste" hur man sköter djuret, så det jag skrev var inte fel från den uppfattningen jag skapade av ditt inlägg.

Som jag sa, jag riktade inte personligt mot dig, utan bara vad som kan hända om man inte har någon som hälst kunskap

Storvreten
0

#55 Okej, men jag tycker det är onödigt att skriva allt man vet bara sådär. Det är inte det vi pratar om här. Egentligen ska vi inte ens prata på denna tråd om detta ^^
Jo för om man skriver allt man vet så kanske man glömmer något och då får man f#n för att man glömde det känns det som.

Okej, jag trodde att du pekade det där med att sätta illern i bur, ge den gnagarblandning sov var pekat på mig. Säg det tydligare slipper jag visa mitt aggressiva jag XD

Telefonkontakt
0

#56 när du börjar bete dig mer vuxet och inte svära och greja så kan jag acceptera att du är helt aggro i ena inlägget och sen försöka vara smily-söt i nästa.

VAd menar du med att du bor ute i skogen utan tåg? Vart bor du om du inte kan ta dig någostans?

goranh
0

Allt erat resonemang här ovanför kan ni fortsätta med någon annanstans. Gizmo och Bessie har fått ett nytt hem. Det var det denna tråden handlade om!

Storvreten
0

#58 Precis.

LiindaLarsson
0

har du inte fått sålt dom ännu

JossanH
0

#60 om du läser 2 inlägg upp så ser du!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Och nu ska vi vara snälla här. Då trådens ursprungliga anledning har blivit löst. Så ser jag ingen anledning till att ha denna tråd öppen längre. Låser denna och ber nya ägaren att uppdatera oss med en massa skriverier och bilder sedan.

Till er andra säger jag: Starta en egen tråd och var trevlig.

Mvh ÅsaF Sajtvärd på iller.ifokus

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Inlägget är låst för nya kommentarer