Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 588 ggr
Stinko
0

Pyr träffar annan iller

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom Linda hit (LiindaLarsson) med sin pojkvän och deras iller Stacy.

När de kom så höll jag i Pyr, och hon blev så nervös eller rädd och hon kissade ner sig. På mig. :(
Resten av dagen fortsatte Pyr vara skiträdd för Stacy som poppade runt som en galning på tjack! :) Stacy ville leka, men Pyr satt och gömde sig under datorbordet. Pyr skunkade så det luktade helt, ehm, underbart… Och hon skrek högan sky då Stacy kom för nära eller liknande…

Här finns bilder från idag: (Men ni måste skriva in ett gästlösenord för att komma in på min sida. Lösenordet är mräk)
http://nilspetter.bilddagboken.se/index.php?main=L3AvZGF5dmlldy5odG1sP3Q9MTE5NTg1ODgwMSZpZD0xMjUyOTQ0ODU=

FerretCrow
0

åh vilka fina bilder=) men det går nog bättre nästa gång dom träffas när hon märker att stacy inte är farlig=)

men va det inte detta möte linda skrev om när dom blivigt bästa kompisar direkt eller var det någon annan hon var hem till?

Stinko
0

FerretCrow: Jo, vi skall nog ses mer. Jag skall även försöka åka till henne och hälsa på med Pyr. Men det lär nog bli bättre med tiden…

Nej, det var en annan iller dom träffade då. :)

FerretCrow
0

#2 ok på så vis. men som sagt min kompis iller evelina var livrädd för lilla miilo när han var valp och lekte omkring även om han vara flera meter från henne och lekte med mig skrek hon och skunkade men efter tag insåg hon att han var inte farlig och det var ju super kul att leka med honom =)

skrollan
0

åhh jag är så nyfiken om evelina kanske är storasyster till groggie. hopaps så att jag kommer få mer information om groggie :)

Stinko
0

FerretCrow: Haha, okej. ^^
Jag märkte i alla fall att mer mot slutet innan dom somnade var inte Pyr lika rädd, utan hon vågade sig fram mer, det verkar inte helt omöjligt att få henne inse att Stacy inte är så läskig som hon tror.

FerretCrow
0

#4 ja det är ju evelina som sofiablomberg hade som nu lever hos skrellet =) saknar den go gumman så kan jag ju lova. hon va ofta hemma hos mig eftersom vi bodde grannar

#5 ett tips som funkade för oss var ju att härja i massor med den modiga iller så att säga så deninte var lika sprallig mot den som va lite räddare, men har ni möjlighet så träffas ofta så ska det nog gå över snabbt=)

Stinko
0

Jo, men frågan är hur man skall kunna "matta ut" Stacy isf, då hon idag sprang runt konstant i kanske 3-4 timmar.. Men man får testa igen helt enkelt, hoppas på att Linda kommer hit igen nästa helg och att även jag kan åka till henne. Hon bor ju i Gällivare så det går ju inte att ses allt för ofta tyvärr… Då det är rätt långt :/

Sara
0

Försök att gå ut med båda samtidigt så de är lite friare även om ni har koppel på dem.

Sara

Stinko
0

sara: Vi har tänkt den tanken, men Stacy verkar inte ha fått någon vinterpäls! Konstigt nog.. :S Pälsen är enormt kort, Pyr har tom längre sommarpäls. Linda sa att  hon vägrar  gå då det är snö och står bara och fryser… Men det är värt att ge ett försök.

Kan tillägga att det var knasigt att Pyr var så livrädd för Stacy, då hon aldrig visat något tecken på att vara rädd för  något annat slags djur! Jajja..

LiindaLarsson
0

hahah det var ju grymt sött när Pyr vart livrädd… du ska vet att Stacy var inte lungt efter den dagen hon sprang omkring som en virvel ändå ::) jaa skulle bli glad om nån kunde ge mig lite tips hur man kan få illern lungn någångångn  då den inte sover :)

LiindaLarsson
0

men det är lätt att vi ska träffas igen om inte åpyr kissar ner sig :)

LiindaLarsson
0

hur är det me pyr nu är hon lik rädd eller har skräcken gått över

Stinko
0

Hon var väldigt nervös och lättskrämd efteråt, hehe. Så fort någonting lät lite högt blev hon helnojig,vilket hon inte brukar bli annars.. :P

LiindaLarsson
0

haha stacy har skrämt skiiten hur din lilla Tös

LiindaLarsson
0

skäms över min tös

Stinko
0

Jo, det gjorde hon verkligen. Inte behöver du skämmas över henne, hon är nog bara lite hyperaktiv, heheh. :) Det går nog bättre med tiden..

[Quellii]
0

Hon vänjer sig nog med tiden tror jag :))