Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 265 ggr
Rumsky
0

Illerkompis till Lilla Bäs?

Har nu haft lilla bäs 1½ månad,trivs hur bra som helst med henne, o tror att hon trivs med mig oxå=)… Har nu stora funderingar på att skaffa en liten kompis till henne, tycker så synd om henne när hon är ensam, visserligen är inte det så ofta, eftersom jag är hemma hela dagrna, men typ bara om man går på stan en sväng o inte tar med sig henne..är man på väg ut gör hon sin lilla söta min o man bara smälter o sen får man avoka sina planer o stanna inne med henne resten av kvällen… funderar då helt enkelt på en liten kompis som kanske kan förbättra situationen till det bättre.. ja har ju platsen, tiden o pengarna till det, så varför inte=)… så nu är man på jakt efter nån liten sötis som trivs med andra illrar o vill flytta hem till mig=)..ja håller tummarna åt mig själv=)

Guteillern
0

#0 Visst kan dom ha roligt, när dom har en illerkompis att leka med. Men du kommer att ha 2 stycken som står där och gör söta miner, för att dom vill följa med. Så vill du gå ut, spelar det ingen roll om du har en eller flera illrar.

Rumsky
0

ha ha..jo sant.. men det borde väl kännas lite bättre för min del att lämna Två stycken ensamma hemma,så de kan leka ihop under tiden,.. än att bara lämna lilla bäs ensam..=)Förhoppningsvis..

Guteillern
0

#2 Du har inga garantier för att illrarna leker. Många gånger blir det så att illrarna sover större delen av tiden du är borta, oavsett om dom är en eller flera. Fördelen med att ha flera illrar, är att man kan få sitta och titta, när dom leker med varandra på sina villkor.

Att skaffa djur för att dom ska hålla varandra sällskap, när man är borta, tycker jag inte är en bra lösning, oavsett om det är iller, hund eller katt. Ett djur = ett ensamt djur, tyvärr blir 2 djur ofta 2 ensamma djur, när ägaren är borta. Det är ju ägaren som är flockledaren.

elinn
0

#0 Jag förstår precis hur du känner och jag har själv haft samma känsla. Jag skaffade en till dels för att Elvis kulle ha någon mer som var hemma när jag var borta och dels för att han skulle ha en likasinnad att leka med, någon som leker på samma villkor.

Så känner du att du har tiden, pengarna och lusten att engagera dig i ytterligare ett yrväder så ska du självklart börja leta efter en lämplig omplacering eller kanske börja höra dig för om en valp till våren/sommaren.