Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 433 ggr
LinLin
0

Hur springer era illrar?

Mina illrar har så lustiga springstilar.. lilla honan hoppar aldrig utan börjar bara gå ännu fortare (ser väldigt sött ut när hennes korta ben går som trumpinnar)och alltid med väldigt kutig rygg och benen "ihop".

Ena hanen hoppar alltid lite på snedden, med bakkroppen lite till höger om sig (åtminstone så länge det inte går speciellt fort).

Och båda "valparna" hoppar med bakbenen väldigt brett isär och ryggen sänkt.

Hur springer era illrar?

JossanH
0

hehe, det där med att springa snett gör verkligen Dexter :)
Det ser ju så kul ut- som om dom ska vippa. Sen så släpar han tassarna efter sig mycket mer än dom andra.
Triton dunsar till lite med hasorna i backen när han galopperar så det hörs lång väg när det är han som kommer.
Pegasus är den som springer mest normalt men han böjer alltid svansen "runt" kroppen om det är nåt läskigt o det ser rätt kul ut.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tesan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Roland hoppar lite som i galopp men gamla Egon tar sig fram,

ja jag vet inte hur man ska förklara det för han släpar änna bakbenen efter sig o saken gör det inte lättare då vi har parkett golv- väldigt halt sådant tydligen!Hi,hi!

Egon..

LiindaLarsson
0

min skuttar fram helatiden :)

Sara
0

Funny studdsade fram när hon var yngre, nu blir det mest trumpinnespring.

Sara

ferretgirl
0

Jag har två som bara ökar gångfarten när dom vill komma fort fram. 1 hoppar lite på snedden, 1 skuttar 3 som liksom studdsar som gummibollar med bakkroppen och den sista gör som de två första men han låter när han kommer. Han liksom slår i klorna så han kan inte smyga på en för detta gör han även när han går, du hör direkt att det är Nanooq som kommer. När Lilleman levde så gjorde han samma sak, han drog alltid klorna i golvet, även om klorna är nyklippta så hörs det när dom kom/mer.

Ceciliaolucifer
0

#1 Bernard gör som sin bror då. Han hasar sig fram på alla fyra, man hör när han kommer!

Tigern springer ofta med benen i kors som om han skulle vara kissnödig. Men det är nog en kombination av halt golv och insulinomen.

Lucifer springer lite på sidan, the monkeystyle

Hugo därimot!!! Han springer som en catwalkmodell/fjolla. Som en riktig världstjärna. Ett ben framför det andra :)

Gudomliga!

LinLin
0

#4#5 Lite prinsessan/prinsen på ärten stil då. Så ser min tjej ut iallafall. Och hon är verkligen en prinsessan på ärten "Springa? Jag?! Skulle inte tro det!"