Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 348 ggr
FerretCrow
0

Miilo har sin drömtjej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej på er alla.

som ni läst i några trådar där jag berättat lite smått om dessa två illrar så kommer det mer här=)

jag fick Thyra den 13November och när jag väl var hemma på kvällen kände jag att Thyra skulle slippa miilo jusst då efter en lång resa så fick hon en massa god mat och kel och sen bara vila ut.

14/11 så bestämde jag mig för att gå ut med dessa pälsar och kom då på att Thyra nog alrigt haft sele på sig och inte heller vare ute iaf inte i snö. så jag och killen satte och lugnt i soffan och tok myste med Thyra samtidigt som hon fick nosa på selen och vi sagta men säkert satt fast den del för del. och väl ute blev det super fart på henne, snacka om en sådan liten tös som verkligen älskar snö=) denna lilla dam försvann i olika gångar i 20cm snö. och Miilo blev ju så klart fundersam vad hon va för något, så han efter och nosa henne i baken och hon skulle ju nosa på honom så där sprang dom i en cirkel, hehe. Väl inne fick miilo komma in till hennes del och det gick bra.

15/11 denna dag fick Thyra komma med mig in till miilos rum några timmar för att bekanta sig med hans saker och jag satt ju med för att kolla så att inget allvarligt hände. Miilo ville baar busa men eftersom han är stor och busar lite hårdhänt så blev det lite pip men då gav sig miilo direkt eftersom han förstod att hon inte gillade när han gjorde si och så. Men sen drack hon ur hans vattenskål och då var det kört. Miilo dängde henne jäklar och så klart i vattenskålen. då tog jag lill gumman därifrån och torkade henne så fick hon vila från honom sedan.

16/11 Thyra fick åter igen gå in med miilo på hans rum och jag flyttade även in hennes transportbur med henne vattenflaska och matskål med mera. och denna var ju miilo mycket förtjust i men den lilla damen lät honom inte komma in i första taget hehe. så lite fajt blev det där med.

17/11 Thyra fick vara tillsammans med miilo inatt då jag ansåg att dom inte fajtade så pass allvarligt att dom kunde ta ihjäl varandra eller något kunde bli allvarligt. och det enda som va när jag kom ut att dom bråkar i en kattlåda så det var katt sand överallt och sen kom direkt lilla damen och hälsade på mig sen satte hon sig i ett hörn och skulle kissa. och jag kan säga att när du då lyfter upp henne och säger få så tjattrar hon utav baar tusan tillbaka, och då ska ju så klart miilo komma och rädda mamma så då blir han åter sur på henne. men denna dag kom dom på hur roligt det var att vara två i ett iller rör=) Thyra sprang i röret och vifta på svansen och miilo utanför och vifta(film kommer senare)

18/11 Thyra har nu flyttat in alla sina sovsaker permanent hos miilo=) och vad får man se när man kommer ut? jo två helmysiga illrar som ligger och sover i en och samma lilla hängmatta=) så glad man blev då kan jag ju lova.

sen har dagarna flytigt på i lugn och ro=) visst blir de lite pip men det är mycket för att miilo rör sig mycket när han sover och kan ibland lägga sig över lilla thyra som då piper till. och jag förstår henne i hennes and nöd=)

Allmänt om Thyra: Denna tös är en super go och mysig tjej som älskar att bli klappad på med mera, bästa stället att bli klappad på är magen som vi märkt. Är en tuff brud som säger ifrån men enbart genom prat inget annat. några presenter på golvet har man fått men bara första dagarna och det förstår man ju, enbart 2-3 gånger har jag tillrättavisa henne. Var helt beredd på att denna lilla tös skulle testa både mig och killen men inget alls har hon gjort, hon naffsar inte ens när hon leker, bara när hon leker med miilo och naffsar honom i öronen=)

det var kort om lilla Thyra=)

FerretCrow
0

Nu får jag absolute inte klappa thyra utan att miilo kommer emellan och oxå ska ha gos men jag tror bara han vaktar sin tös=)

här på bilden delar dom på en liten korg. det ser ut som millo ligger över henne men hon syns inte för filten=)

FerretCrow
0

Kolla miilos sov stil haha

[jenkass]
0

låter som hon har fått det toppenbra hos er och tillsammans med miilo =)
Och det där med att hon aldrig bits, fattar inte hur fd. ägaren inte orkade med henne, men ändå lyckats få henne helt bitfri??! :P

FerretCrow
0

Men mamma vad ska jag göra när jag är för tjock och inte riktigt får plats i sovpåsen Hemlis

FerretCrow
0

Här har <thyra vaknat och breder ut sig lite mer=)

FerretCrow
0

miilo leker tiger. min go tjockis

FerretCrow
0

#3 Ja vi alla här hemma älskar henne hon är super mysig=) ja förstår inte det jag heller men det kan ju vara att hon inte bet redan när hon kom från uppfödaren jag tog ju miilo vid 10 veckors ålder och jag har inte behövt träna honom.

[jenkass]
0

#7 ja fast jag tycker alla valpar småbits litegrann, och när vi hämtade henne så fick jag mig ett hugg i fingret å sambon i näsan :P .. men med bitträning så har han verkligen lyckats iaf..=) Hoppas det går bra med lådträningen hos er, och vilket myspar dom är thyra & miilo

FerretCrow
0

#7 jo men visst alla illrar tro jag bits någon gång tror ingen iller är helt bitfri, dom kan ju bli rädda eller liknande. ja lådträningen går mycket bra hon är väldigt duktig på att så fort miilo går på lådan springer hon oxå dit och så kissar dom brevid varandra ska försöka få kort på de, det är ju så sött. ja dom blir så super söte hellst om man kollar på skillnaden på storleken =)

FerretCrow
0
LiindaLarsson
0

gud va söta :)

LiindaLarsson
0

kolla min sötnos i sin nya puff:)

Norrskenets
0

#0 va skönt att det går så bra=) Dom är så söta ihop=D

#7 där sa du nog liiite fel. Vi hämtade Saga och Miilo den 10Juni. Saga var då 8veckor och 3 dagar den 10juni och Miilo 8veckor den 11juni(Har det nerskrivet) =) vill inte glömma den dan juh

FerretCrow
0

#13 ja ok 8 veckor då men han var iaf helt bitfri.

Norrskenets
0

#14 ja absolut, de va Saga också=)

FerretCrow
0

jo precis det var dom båda då iaf.