Krafs, Krafs, Krafs!
Det blev en mycket fin natt det här. Vid 3 väcks jag av KRAFS KRAFS KRAFS KRAFS. Självklart är det Molly som bestämt sig för att forsera grinden till vardagsrummet. Jag fyar henne i vanlig ordning och självfallet blir den lilla Madamen fly förbannad och går tillbaka till sitt rum.
Vid 4,5 och 6 samma procedur och samma ilskna madame som vägrar tro på att det är vi som bestämmer.. (behöver jag ens berätta hur mycket hon gick och väste för sig själv??)
När jag till slut går upp vid 6 med håret åt alla håll och kanter och mitt allra bästa morgonhumör vad tror ni då att den lilla primadonnan gör? Hon tvärvägrar allt vad kel heter och går i ren protest och lägger sig i sin byrålåda…
Jag går då min vanliga morgonrunda som däremot var ovanligt lugn. Bara 2 bajsar utanför och bara två lådor som puttats iväg från sina platser och duken låg kvar (om än väldigt snett och knöggligt)…
Har man för mycket fritid skaffar man illrar…

Sweet morning!
Själv har jag lyckligt nog sovit 2 nätter igenom utan att bli väckt av slagsmål vid 4-tiden. Woooohooo!

Nejmen! Vad har de roat sig med istället? ;)

bra fråga… sovit… Inatt var iofs en Bonusnatt iom att Leo var hos vet igår och var sövd, så han var säkert lite extra groggy. Men igår natt var han normal och då slogs de inte heller.

haha, ursäkta att jag skrattar. Men det var bara så bra berättelse.
Och du har rätt, har man för mycket fritid så skaffar man sig en iller eller två :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#4 Haha ja och även om man var och varannan dag svär över alla hyss så drömmer hjärnan om ytterligare en hulligan.. Känns ju vettigt 
haha.. Igår gjorde jag en liten uträkning på hur mkt tid jag spenderar under ett dygn på att enbart torka upp "olyckor" och tömma lådorna, det rör sig om 45-60 minuter.. :/
Andra hyss utöver det, kel och bus blir ganska tidskrävande djur.. 

#6 Det här känns mycket konstigt Robin. Att det för en gångs skull är jag och Jonas som torkar mindre olyckor dig 
Min Melker höll ocksåpå och krafsade på dörren när vi skulle sova.. men om man ignorerar honom i ett par dar - 2 veckor så slutar dom..kommer du så fortsätter dom.. ;)

#8 Det här är dock avspärrningen till vardagsrummet så det handlar mer om att utforska "okänd mark" än om uppmärksamhet tror jag..

*undrar om nån sett min tråd om Krafsmongot*
Hos mig krafsas det fortfarande några timmar per dag på ytterdörren. Obotligt, hur många veckor eller månader som än går. Dock har Stifflan blivit något bättre sen Leo kom, antagligen för att han inte vill höras, eftersom Leo då söker upp honom för att spöa honom… intet ont som inte har något gott med sig! *haha*
ett tips är att ta en kvälls tur med illern innan läggdags… det fick Devil att sluta va uppe på nätter och tidiga mornar,….zzZZZzzzZZ all night long =D

Önskar det vore så lätt… Stiffler kraffsmongot kunde gå på 2 timmars rask promenad men ändå på ren frenesi ägna 1-2 timmar åt att krafsa på dörren. Men å andra sidan tror jag Stiffler har nån allvarlig störning som inte "normala" illrar har…hahaha…
Promenad funkar nog på de flesta illrar skulle jag tro!
krafsär bland det mest irriterande som finns när man vill sova men inte illrarna… :)Nu är jag dock nästan helt befriad från krafs!! :P
För ett par år sedan hade jag mina instängda i köket under natten (stort kök.. var till 50% illerrum med alla grejer hehe). Varje kväll fick jag hitta på nya saker som pegasus kunde sysselsätta sig med om natten så han inte skulle leva f*n… Promenader var det varje kväll men ändå krafs på natten..
Men inte nu längre!!! :D De trivs så bra i min nya lägenhet och har tillgång till alla rum dygnet runt.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Egentligne hjälper promenader bara för tidigare delen av natten, tycker jag. Mina illrar vaknar vid 4-5 ändå och äter lite, bajsar lite, busar lite och i värsta fall: krafsar mycket.

#14 Jo precis. För en annan som går och lägger sig tidigare hjälper inte en kvällspromenad. De hinner ju sova lagom innan det är dags för bus igen vid 4-5 snåret…