Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 2556 ggr
LiindaLarsson
0

Åt Frigolit AKUT HJÄLP!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min iller Satcy åt frigolit bitar från en låsasfrukt gjord av frigolit!!

inte störe mångder  Akuten har bara öppet på onsdagar från 9 til 10 och  jag vet  inte vad jag ska göra är så rädd så jag gråter ni måste hjälpa mig Gråter

en bild på frigolit leksaken :(

sarae
0

har du parrafin olja eller vaselin hemma så kan du ge henne det…var uppmärksam på om oljan/vasellinet kommer ut igen (hon ska bli kladdig i rumpan) det brukar ta ca 15 min..men tar det mycket längre tid än så så är det trollgt att något fastnat…och då bör du ta dig till en veterinär….det måste väl finnas någon vaterinär som har bättre öppet tider? Vart bor du?

hur är hon i övrigt+ äter dricker hon? har hon bajsat sen hon åt det?

Matiilda
0

kan man inte ringa agrias vetrinär när som helst? tror det kostar 25 kr .. Kan kolla efter nummret

Matiilda
0

0900- 100 51 61  

kan ringa fram till 24..

hoppas allt går bra

LiindaLarsson
0

#1 nää jag har inget av det!!  nää jag vet inte om hon bajsat  nää det har hon inte dricker gör hon :) nää det finns inge vätrinärer i närheten jag bor i gällivare och närmaste vetrinär är

Kiruna 10 min från oss

Luleå 25 mil från oss

LiindaLarsson
0

# tack så mycker :) men jag har inga pengar på min mobil :( men jag får försöka få tag på nån som har det:) bor ju i lägnehet utan hem tele

Telefonkontakt
0

#5 spring och köp påfyllning? Hoppas att allt går bra för er!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Denna kommentar har tagits bort.
Matiilda
0

okej . kan ju alltid fråga grannen och ge dom 25 spänn .. hur mår hon nu är hon hängig eller något?

LiindaLarsson
0

#5 min kille sprang och köpte den där oljan oxå :)

LiindaLarsson
0

#8 hon harju sittit i bur över 10 timmar så hon är sprallig nu jag var hos min mamma en sväng och hon har hund så hadde den i bur medan men nu är hon givetvis ute och springer

sarae
0

parraffin olja finns bara hos apoteket tyvärrr….så han lär inte hitta det i mat affären tyvärr, men be honom köpa vaselin istället

LiindaLarsson
0

#11 faaaan:(

Smex
0

funkar inte matolja? Brukar funka till katter och hundar. Allså väldigt lite av det, cirka en halv tedsked.

sarae
0

#13 nej…matoljan har inte alls samma funktion som parrafin oljan…men det skadar inte att ge, men de hjälper ofta föga

Matiilda
0

hur går det?

Norrskenets
0

hur går det?=(

LiindaLarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goda ny heter Stacy mår bra hon har börjat bajsa och dricker och äter som vanligt… springer som en tog i lägnheten :) tack för er hjälp jag är mycket tacksam  :) Stacy oxå :)

Norrskenets
0

Va skönt, tittade du i avföringen så du vet att det va frigolit med eller? annars kanske hon bara har bitit av det och gömt nånstanns.

LiindaLarsson
0

#18 kollade inte i bajset ville inte spy :) jag nöjer mig med att hon bajsar igen :)

Sarah
0

Det är nog till att lära sig då :) Att kolla i bajs hör till en djurägares vardag. Det iller_tjejen säger är värt att beakta. Hon kanse inte blev dålig idag för att hon sparat frigoliten till senare. Förmodligen är det lugnt dock. Frigloit blir så små bitar att de inte borde fastna. Men, man kan inte vara säker.

Sara
0

Min förstå iller åt en del frigolit innan vi märkte nått.

Såg ut som toblerone när det kom ut..

Sara

LiindaLarsson
0

jaahaa:) haha men jag gillar inte att hålla på i bajset men men jag får lära mig :