Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 309 ggr
Veronica
0

Minis valpar dag 12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hade flickorna gått upp mer än pojken, men han leder överlägset fortfarande på 57g. Den mörka honan väger 53g och de ljusa 48 och 50g. Hade besök här hemma idag, Ammi och Marit med karl var här och nosade på valparna =) så nu har ev alla valpar ett hem, Ammis dotter Carola var intresserad av en av de ljusa honorna och Ammi fastnade för den mörka honan. Inget är dock helt bestämt ännu……eller var det 100 att du skulle ha en Carola?…jag och mitt minne =)))

Och jag fick träffa Buddy igen! Han är så söt, och ett litet energiknippe =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Batteribilden

Amor vincit omnia

DG
0

Så söta :)

Veronica
0

Mörka honan

Amor vincit omnia

Veronica
0

Hanen

Amor vincit omnia

Veronica
0

De ljusa flickorna

Amor vincit omnia

Veronica
0

Idag köpte jag en ny kamera =) Var igentligen inte meningen, men jag fastnade för den direkt, en Canon S3 IS. Tog lite tid att lära sig den, har ju haft sony ett tag, men det var riktigt bra bilder, och valparna fick en helt annan färg! Mycket mer naturlig.

Jämför denna bild med de andra

Amor vincit omnia

Veronica
0

Här kommer en till

Amor vincit omnia

Veronica
0

Och här kommer ett kort som vart ganska lyckat trots att det vart en miss av mig =) Blixten lyser upp näsborrarna på den lilla tösen, ganska mysigt =)

Amor vincit omnia

Mangafreak
0

Nja, är inte riktigt säker ännu. Måste få tänka lite :) Men intresserad är jag och jag behöver en ny avelshona… och helst en som är så lik Silke i färgen som möjligt…

Ska fundera ett litet tag så ger jag dig besked senare, blir det av så har jag ett namn på tösen.. och jodå, det börjar på C :)

Veronica
0

Tänk på du, dom är inte 10 veckor imorgon =) Jag har inte lovat bort någon av honorna ännu ändå, bara troligen en av de ljusa, men då blir det iallafall en kvar till dig =))

Amor vincit omnia

Madde
0

Jag måste ju säga att bilderna är lika fina som vanligt. Kul att du har skaffat en ny kamera Veronica. =) Med den kommer du säkert ta ännu bättre bilder. För jag tycker du är kanondukig. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Luna]
0

Så fina dom är.

Veronica
0

#11 Tack tack Madde för berömmet =) Är helnöjd med kameran, testade den idag på allt möjligt. Här är ett kort på donna….riktigt nära =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Ett kort på en spindel

Amor vincit omnia

Veronica
0

Och tillsist en närbild på en inte helt utslagen maskros =)

Amor vincit omnia

Madde
0

Riktigt häftiga kort veronica. Gillar mest hundens öga. Man ser in i ögat vad hunden ser. =) Coolt helt enkelt. Spindeln var oxå bra. Måste ha varit en stor en. =)

Veronica
0

Inte jättestor, kanske var 1,5-2 cm lång, är så kul med en kamera som har ett macroläge på 0 mm! Kan gå hur nära som helst =)

Amor vincit omnia

Madde
0

Mmm det är riktigt kul. =) Känner igen det där med just Macro. Blir så grymt fina bilder. =)

Veronica
0

Ja, fast Donna gillade inte att jag stoppade upp kameran bara någon centimeter från hennes ögon =)

Har ännu så länge inte gett mig in på nått avancerat, men det kommer nog det också så småningom =)

Amor vincit omnia