Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 543 ggr
Marreme
0

Deprimerad iller??!

Har en iller hemma på ca 5 mån som verkar ha blivit deprimerad..Han sover jätte mycket och drar sig undan. Allt började i lördags när jag fick hem en annan iller. Han e fortfarande lekful men när den andra ska var med i våran lek så går han iväg bara. Han äter och dricker och gör allt annat som e viktigt men verkar bara nere….Någon som varit med om det med sin iller förut..

AlbaStiffler
0

Han känner sig kanske undanskyffad, kanske inte får samma uppmärksamhet som förr… skulle inte du bli deppig då`? Se till att du har tillräckligt med alone-time med dina gamling så att den känner sig uppskattad. När de väl blivit riktiga kompisar så slutar den säkert vara avis och deppig!!! :-)

holtz
0

Kanske är så att han spelar för att han vill ha mer uppmärksamhet.. Innan har det ju bara varit han, och han har ägt dig ;) Nu ska han dela vårdnaden och det kan ta ett tag att smälta…

Marreme
0

Hoppas det, jag e så orolig när det gäller mina djur så jag springer omkring som en höns mamma här hemma…får gosa extra mycket med han nu =)

Faxlin
0

Ja, det har nog som de andra säger med omställningen av den nya att göra. De kan bli lite svartis av sig de små. Ge en massa egen tid så ska du se det släpper när han inser att han inte är utbytt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars