Imorgon bär det av till DropIn mottagningen...
…med Pyret och kanske även Stella. Ringde och kollade, att min veterinär skulle finnas på Dropin-mottagningen i Hemse imorgon eftermiddag. Annars hade det burit av till Fröjel, som ligger några mil längre bort.
Pyret gick in i 4e veckan i måndags och jag vill veta hur det ligger till, innan jag reser bort över helgen.
Stella är + 3 dgr imorgon, enl. vår "tideräkning". Har hon inte satt igån tills jag åker med Pyret, då får hon följa med till Hemse. Sen får vi väl se vad veterinären säger, kejsarsnitt, fel "tideräkning" eller tomt. Vi tror oss känt minst en valp, det kan mycket väl vara fler. Är dom några få och små, så kan dom gömma sig i mammas mage.

hoppas allt ligger bra till med båda.

håller tummen för dina små

Jag hoppas verkligen de besked som veterinären kan ge är positiva Ammi. Ni har varit med om tillräckligt nu och är värda lite glada nyheter =)

Hoppas att allt funkar bra. Håller tummarna. Är det några och få valpisar så kan det vara problem med att få igång värkarna. Hon kanske måste få lite hjälp med det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vi håller alla tummar för att det är bra med båda!!
Håller oxå alla tummar och tår.. skriv och berätta vad veterinären säger!! Kram till er alla från mig och Teddan
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Tack för att ni tänker på oss och tjejerna! Efter det som hänt, känns det ju lite oroligt. Vi hoppas att Stella ska få valpar innan jag/vi ska iväg till vet. imorgon.
För Stellas del kan det bli fyra allternativ: "Starthjälp", snitt, felräknad tid eller tomt. När det gäller Pyret så handlar det om "Bu eller Bää", dräktig eller ej.
Men svaren på alla frågor och funderingar får vi imorgon, efter 15.oo, för då öppnar DroppIn-mottagningen. När jag/vi kommit hem därifrån, så skriver jag och berättar hur det gått.
Kramar till er alla, med eller utan illrar!
Puss och mycket kel till pälsarna!
Ammi och Carola
hoppas på bättre lycka denna gång ammi

Håller tummarna som sagt var. Känns som om det varit till räckligt mycket tråkigheter med våra väntande töser för detta år. Om man kollar i stort runt om i sverige så har det hänt alldeles för mycket tråkigt. Kan inte sluta att sörja stackars Mischa och tänka på klarsferrets stora förlust. Även om jag vet att det är tungt att förlora valpar också. Men att mista sin hona. hemskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Håller tummarna får Stella och Pyret!
Jag måste instämma med dem andra att jag håller Tummen i morgon att det finns lite valpar i magarna och att allt ska gå bra. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Stella var ju med Klumpen hela tiden från första parningen tills hon åkte hem, så det kan ju vara så att de första parningarna inte tog. Eller så är det som Åsa säger, få valpar, Mini fick ju bara 4, men hon startade som en klocka =) 42 dagar 6 timmar och några minuter =)
Hoppas det går bra för er, håller tummarna för att allt är ok =)
Amor vincit omnia
Kollad min kalender nu Ammi. Klumpen och Stellas första parning var tisdagen den 4 April runt kl 12, så jag skulle också definitivt åkt in och kollar upp henne imorgon efterom det enligt min beräkning skulle vara dag 44 från första parningen.
Ge Stella en puss och kram från oss!
Amor vincit omnia
jag håller en tumme - någon sa att man inte ska hålla båda…
- men jag håller den HÅRT!!!
det ska finnas så mkt illervalpar att Sverige svämmar över!!! tycker jag!

Vi håller så hårt vi bara kan här hemma också!!!
Pyret vill inte följa med till veterinären i eftermiddag, hon har valt att avslöja sitt tillstånd. Humm, tjejen har börjat gå upp i brunst.
Inte roligt, nu ska jag leta hane igen. Killen jag i första hand önskar till henne, vågar jag inte fråga om. Pyret har ju varken "fin" eller full stamtavla, eftersom hon är Gotlandstös. Att hon sen är en söt, mörkt viltfärgad tjej, med bra temperament (lugn och kelen) och har illrar bakom, sig där de flesta blivit 8 år eller mer (pappan hennes blev tio år), räcker nog inte tyvärr.
Bild: Pyret, helprofil. Fler finns i fotoalbumet.
Nä vad tråkigt att pyret gick upp i brunst igen. Håller tummarna på att du hittar dig en annan hane. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
men AmmiG, tänk om du vågar fråga om hanen och du får ett JA!!!? 
Men du får tänka som så Ammig vad är det värsta som kan hända? Det är ju i så fall att dom inte vill att hanen ska para sig med Pyret… Men frågar du inte så har du ju inte chans att få honom alls… Så ja röstar för att du ska samla mod :) Håller allat ummar och tår för dig!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Hemma igen. Carola (Mangafreak) valde att lägga en egen tråd om Stella och hennes valp. Carola kommer inte att följa med när jag reser iväg på bröllop och dop.
Kramar till er alla