Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 474 ggr
tokage
0

Iller till salu?

Hejsan! Jag är då ny på den här sidan, heter Antonia och är 15 år. Har bestämt mig att lägga ner reptilhobbyn och köpa en liten iller!

Men eftersom jag inte har haft iller tidigare så skulle jag behöva träffa någon med iller så jag kan få se hur dom är, jag har läst på hur man sköter dom, om sjukdomar, hur mycket det kostar att ha en iller m.m.
Och hittills låter det bra!

Så alltså inom en månad så kommer jag flytta in i en mindre stuga på tomten, och där tänker jag bo med en iller. Jag vet att det är mycket ansvar och jobb. Men tro mig, jag har haft 7 ödlor och en massa insekter, SAMTIDIGT, och det är mycket jobb det med ;-). Men det har funkat jättebra och alla mina djur har varit friska! 

Jag är intresserad av både valpar eller vuxna, då jag har hanterat ilskna djur tidigare så är jag inte rädd för bett, och jag har tålamod, så att lära en iller att bli rumsren kommer inte bli några problem (även fast små olyckor inte är de första man vill ha ;-P). Jag bor även hemma, så om det skulle dyka upp oväntade veterinärkostnader så ställer mina föräldrar upp!

Så efter detta långa medelande! Har du en liten iller som behöver nytt hem, och tycker att jag låter intressant, så kontakta mig gärna! Jag skulle uppskatta om jag skulle kunna få komma och kolla på illern innan jag bestämmer mig också :-).

kontakta mig via mail/msn: tokage.tokage@hotmail.com

eller via telefon: 070 407 79 49

Mvh Antonia

skrollan
0

Du får jätte gärna komma hem till oss och hälsa på våra två som pälsar! :)

tokage
0

Vad snällt! :), skulle jag jättegärna :)!

AlbaStiffler
0

Såg att du bodde i Sthlmsområdet. Ta en runda till en eller flera illerägare i området först för att träffa illrar IRL, det är mycket nyttigt. De kan dessutom visa dig lite om hur man dagligen sköter en iller (tvätta öron, klippa klor mm). Ta med föräldrarna dina dit kanske, om de inte träffat iller förr? Kan va smart för dem med att veta vad de ger sig in på, om de ska hjälpa dig en del kanske med illerpassning (om du är borta). Som illerägare är det praktiskt med illerkunniga kompisar/päron som kan ställa upp och passa dem ibland, då man inte kan lämna dem till vem som helst om man ska bort. :)

Annars låter du ju som en ovanligt vettig 15-åring, vilket är bra. En sak att tänka på bara är vad du gör när du flyttar hemifrån (om kanske 2-4 år?). Chansen finns att du inte kan ta med dig illern då eller att det inte funkar att ha med sig illern till nya boendet. Kan va nånting att tänka 2 ggr på innan man skaffar iller som ung. Själv skaffade jag min första när jag flyttat hemifrån, runt 19 års ålder. Då visste jag vad jag hade för pengar att röra mig med och hur jag bodde. :) Kul hursom helst att du är sugen på Att skaffa iller!

tokage
0

Okej! Jo jag håller med allt du säger :)! Ska försöka få tag på ett par illerägare som jag kan hälsa på :)!

HannaM
0

Tja vi har fem stycken hemma så det är ok att dyka upp här i Hässelby om du har lust.

Velsan
0

vi har tre stycken i solna :)

JossanH
0

#5 illerägare eller illrar?? Räcka ut tungan

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0

#7 ja vem som äger vem är lite diffust hrhemma så vi säger fem helt enkelt=P

tokage
0

Vad kul att det finns så många illerägare här i närheten! Kanske bra o säga vart jag bor också, hehe, Spånga :).
Synd att jag har blivit sjuk nu och kan inte hälsa på någon med iller föränn nästa helg (asså inte den som kommer utan nästa)!

HannaM
0
tokage
0

#10, tihi ja! väldigt nära o bra!!