Kall om nosen
Lucy har legat och sovit ett bra tag nu. När jag tog upp och kände på henne var hon väldigt kall om nosen. Kan det vara förkylning? Eller går temperaturen ner så mycket på illrarna medan de sover?

Det är vanligt att illern ska va sval/kall om nosen=) så det är inget att oroa sig för=)

tror tvärtom att när illern är varm om nosen så kan du kanske oroa dig. En frisk nos är väl lite fuktig och sval…
Sen är det väl som med oss, om vi sover lite svalt så blir ju vi med svala om näsan…
Hm, jo men jag tyckte att nosen var kallare än sval… Men det är ju säkert individuellt för illrar ochså vilken temperatur de har i kroppen.
Jag har inte märkt någon skillnad på mina illrars hälsa även om nosen är kall eller varm.
Tror absolut att kroppstemperaturen kan sjunka endel när dom sover och då blir den lite kall..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Nope, det har nog inte jag heller. men det är nog mer i andra avseenden man märker det, dvs om illern är förkyld/har feber, så kan man märka att nosen dessutom är varm. Annars känns det som om illrarnas nos varierar lite, ibladn är de varma, ibland kalla. men de ska väl aldrig vara extremiteter av det, dvs iskalla eller brännheta.