Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 196 ggr
pilura
0

förändras honan efter kastrering?

en liten fundering..

brukar honor förändras i beteendet efter kastrering? bli lugnare eller så?

Guteillern
0

#0 Ja, honor (och hanar) brukar bli lugnare efter kastreringen. Undantag finns alltid, precis som med allt annat :-)

[jenkass]
0

jag vet inte om det beror på kasteringen eller åldern, men troligtvis så är det via kasteringen som de blir lugnare…

JossanH
0

det är ju vissa beteenden som trubbas iom en kastrering

Sajtvärd på Iller.ifokus

pilura
0

så en hona som är lite vass..lite osäker på nya människor o kan bita, speciellt i såna situationer, kan detta förbättras då? har kollat på en hona som e okastrerad o är 1,5 år.. hon e lite osäker tydligen. Det blir säkert bättre bara av vanlig uppfostran men tänkte att kastrering kanske hjälper till? Är första eventuella illern så är lite osäker..

JossanH
0

nja där tror jag inte en kastrering gör s stor skillnad. du måste få henne att lita på dig i första hand.
Men är hon 1,5 år så är det ändå hög tid för kastrering så hon inte blir sjuk.

Sajtvärd på Iller.ifokus

AlbaStiffler
0

märkte nog inte skillnad på mina honor…

[chouwa]
0

Jag märkte nog intgen skillnad på min hona.
Ingenting som jag har noterat har förändrats i alla fall (:

Eelin
0

är nu en månad sedan vi kastrerade vår tös och vi märker stor skillnad! hon är mycket lugnare och gosar mer, varje natt sover hon mellan oss. men de blev lite komplikationer vid operationen och vi viste inte om hon skulle överleva, men allt gick tillslut bra. lycka till…

Fruttisen
0

Usch! Jag är orolig inför kastreringen, ska ringa till veterinären idag och boka tid för Socker…