min lycka är gjord
Nu äntligen, har jag fått tag på en liten iller hane på1.5 år. Jag är så spänd och glad och har fjärilar i magen ..
Har handlat allt jag behöver..
Nu vill jag att ni bombarderar mig med tips och trix..
Huvva vad jag är glad. det förstår ni nog.
Hjälp mig nu med massa massa tips. sitter redo med penna och papper,
hehe

Grattis! inga bilder? annars får du skaffa det sen;)
Ja här kommer lite som jag kommer på bara nu:
Parafinolja(finns på apoteket) bra att ha ifall din iller fått i sig nått olämligt och kan rädda din illers liv. har du illersäkrat?, köpt illersele? ja, hmm…svårt att komma på bara såhär hehe
men va har du nu?kanske lite lättare att komma på va som saknas=) Lycka till och hoppas det ska gå bra!

Jag har
Mat
lådor
klosax
sele
leksaker
sand
transportbur
**filtar
**schampoo
**borstar
**mat/vattenskål
imorn ska jag köpa lite olika oljor och levergodis.

Nämen Grattis till dig o din nya pälsboll!
Enda tippset eller rådet jag kan ge dig é att ha massa tålamod, dom é änna rackare på att testa sin nya matte/husse i början!
Bestämd med massa överflödig kärlek…
Lycka till…

Tycker du har full koll=) det enda är vell lite leksaker, filtar och krypin om du inte redan har det=)
Har han bytt päls? annars om han håller på med det så kan du kolla om du hittar: Ferret bits anti hairball
Tycker den är väldigt bra så dom slipper ha obehag i halsen med all sommarpäls som kommer i halsen.
Sen har du olja som heter vetegroddsolja som funkar perfekt som godis, har ett liknande som heter furotone.
Sen ska det finnas en tråd om att man kan köpa vissa grejjer från apoteket så man har ett medicinskåp för illern.
Men som sagt så tycker jag att du har koll på allt=)
När får du hem killen då?=)

Antingen på lördag eller söndag :)
Vart kan man köpa furutone eller vetegrodsolja?

är det någon mer som kan komma på något jag har glömt?
furutone kan du köpa på nätet och vtegroddsolja finns på dom flesta djur affärer

#2> Kul med iller! Grattis! :) Borstar lär nog aldrig behövas… Jag har under mina 8 år som illerägare aldrig borstat mina, inte ens när de släpper vinterpälsen. Behöver man få bort lite hår funkar handen bäst… tycker iaf jag! :) dessutom tycker många illrar att det kittlas för mycket för att det ska gå…hjehehe…
Annars är nog bästa rådet jag har: många olika sorters sovplatser, många bajslådor med bra sand (ev tidningar framför om den bajsar utanför), samt många roliga och säkra leksaker. :)

#8 Jag använder borste till mina så det kan visst gå åt! Jag brukar borsta de 1-2 gånger om dagen när de fäller så att de inte slickar i sig för mycket päls!

Furotone köper jag på amhs-illertorg =)
och vetegroddsolja finns i dom flesta djuräffärer som Nora_Dede skrev.
Läs på om sjukdommar!!!!!
Ta reda på var närmsta veterinär finns och vart närmsta illerkunniga vet finns. Vilka som har jourtider osv.
Beställ hem Illervademeccum från ssl? är det väl?
Kamera för sjutton, köp en kamera :D

veterinär ,jourtider har jag redan fixat .. oh imorgon bitti: )
Illervademeccum vad är det …
Sjukdomar har jag flera papper utskrivna i en pärm hemma:)
Jag lovar att det kommer bilder hehee

#12 Det är ett häfte där man kan läsa om olika sjukdomar och symptom som illrarna kan drabbas av.
Va kul för dig! Hoppas det är en fin kille du får hem!

# 12 illervademecum kan gratis beställas hos SVA (www.sva.se), det är från början ett x-jobb gjort för veterinärer så det är ibland lite svårt att förstå… sen är den några år gammal. men väl värd att ha hemma, då amn oftast som illerägare kan mer om illrar än veterinärerna… tyvärr…

Grattis ;) vad skoj att att du fått tag på en iller :) är de hona/hane?? När får du hem den?? Hade varit väldig skoj att ses, med tanke på att de ej är så långt ifrån oss. Även skoj för smigge å frallan att träffa någon annan iller :)

#15 står att hon antingen får hem honom på lördag eller söndag=)
nyfiken=) har du fått hem enne idag när det är lördag?

Också nyfiken Matilda, vill se honom juh! Bilder så fort det går=D

Hämtade den lille fetknoppen idag .. :) söt som bara den bilder kmmer strax