Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 616 ggr
Veronica
0

Minis valpar dag 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Öppnar en ny tråd nu så den andra inte blir så lång =)

Alla valpar hade gått upp i vikt idag också. Grabben hade gått upp till 17g från gårdagens 13g! Den mörka honan från 12g till 15 gram och de två ljusa honorna från 11g och 12g till 14g och 15g. Jag ken de att dom växt sedan igår, det är inte klokt vad fort det går! De ligger redan på samma vikt som den förra kullen hade när de var runt en vecka gamla, visserligen var de 8 valpar då men de ligge räven över kullen från -02 med 1-3 gram, så Mini sköter om dem bra =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Hela högen =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Närbild på två små flickor

Amor vincit omnia

Veronica
0

"Batteribilden" =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

En ljus hona och hanen i min hand

Amor vincit omnia

Veronica
0

Hanen

Amor vincit omnia

Veronica
0

Ljus hona 1

Amor vincit omnia

Veronica
0

Ljus hona 2

Amor vincit omnia

Veronica
0

Mörka honan

Amor vincit omnia

Veronica
0

En bild på högen igen =)

Hanen och en av honorna är fortfarande mörkast, och mörknar mer och mer. De två ljusa flickorna visar inte minsta tillstymlse till att mörkna, förutom den torkade mjölken på nosen =) Får se om min dröm slår in och de är silver, eller om min önskan om pasteller slår in……om några veckor vet vi =)

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Jag hoppas och tror att din dröm slår in. Att de två ljusa honorna, blir pastell eller silver. Mörk resp. ljus, är det sätt vi alltid skilt ut bruna valpar från de övriga.

nisse
0

vilka små yllebollar:-) väldigt lurviga är dom

Veronica
0

#10 Det syns så pass tydligt att pojken och en av flickorna är mörkare, så jag är nästan säker på att de andra fickorna inte kommer att bli bruna.

#11 Ja dom är väldigt lurviga, nu tycker tom jag att dom är lurvigare är de förra kullarna. Kortet här bredvid är på en av honorna ur kullen 2003 på tredje dagen och hon är inte alls lika lurvig. Men dom växer ju fortare också, så de har kanske bara kommit lite längre i utvecklingen =)

Amor vincit omnia

nisse
0

det ser nästan ut som att dom kan bli halvt angora eller? nisse är ju det..han har ju längre päls och ett speciellt utseende.

måste kolla lite nämare på den mamma håller i haha

Veronica
0

#13 Kanske, men jag tror inte det eftersom det bara finns en angora i släkten på Minis sida och ingen alls på Klumpen sida (om jag förstod Ammi rätt). Söt bild =)

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Långhår är min gissning. Ingen känd angora bakom Dunder.

Den mörka honan (#8), var rätt putt på dig va?

Veronica
0

Japp Ammi, hon skrek som en stucken gris när jag skulle knäppa indviduellt kort på henne =) Vi får se hur det blir med pälslag, mej spelar det ingen roll om den är lång eller kort, bara valparna mår bra =)

Så en liten scen som utspelades i valplådan för ett tag sedan. Mamma Mini låg på ena sidan med valparna tryggt mot magen. Hon bestämmer sig sedan för att vända sig och lägga sig på andra sidan. Lyfter på magen och lägger sig ner igen. Då börjar en liten valp pipa som en galning, den har nämligen blivit undanskuffad bakom ryggen på mamma! Mini ignorerar pipen och gosar med de tre som ligger vid magen….och den lille/lilla piper bakom ryggen. Tillslut ger den upp på att vänta på mamma och börjar kämpa med att bestiga mammas rygg, samtidigt som den skriker i högan sky. Efter att ha kämpat ett tag så kommer den upp på sidan av mamma och borrar ner sig vid magen. De kan kämpa redan de små =)))

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Veronica:

Jag håller med dig, päls, färg eller kön spelar ingen roll. Bara småknottarna mår bra. Pussa på dom från mig och gosa lite med Mini.

Envisa redan från födseln. *L*

Veronica
0

Ska pussa på dem nästa gång jag vågar störa Mini, hon är enormt vaktig…behöver bara titta på henne och valparna så ställer hon sig upp och glor tillbaka =) Än så länge så stör jag henne bara 2 ggr per dag, en gång för att byta vatten och väga bäbisar och en gång till för att byta vatten och rensa bajslådan. Men det räcker att man går in i köket så tittar hon upp den lilla sötisen…..smyger på tå varje gång….kanske är en bra bantingskur detta, för man vill inte gå in i köket i onödan =)))

Amor vincit omnia

ferretgirl
0

Vilka söta valpar du har fått Veronica, mina 3 ligger också långt över fjolårets valpa när det gäller vikten. Och inte så lite hellre, Zacco (albino hanen) väger hela 480gr, och han är bara 6½ vecka. Hans tassar liknar nästan tassarna på en chiwawa, dvs stora i förhållande till dom andra 2. Zeico (Pastell hanen) väger ca 80-90 gr mindre än brorsan. Och Lilla Agnez väger ca 350-400gr. Ska snart lägga upp foto på dom så du och alla andra kan se dom.

Veronica
0

Det måste ju ha nått att göra med att det är få valpar, inte så stor konkurens om maten =)) Klart vi vill se kort!!! Ju fler destå bättre!

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Det har med konkurensen att göra. Sweeties första kull på 10 valpar var små, hennes nästa bestod av 4 valpar, stora som hus i jämförelse med den första kullen, redan när dom föddes. Sedan ökade dom mycket fortare i vikten oxå.

Foton massor med foton!

[Luna]
0

va dom är söts. nu hoppas jag ännu mer att de e på G här hemma.

Madde
0

Oj, oj, oj vad söta dem var dem små söta valparna. =) Jättekul och se kort på dem veronica. Då får vi möjlighet att se hur dem ser ut när dem är mindre. =) Det är ju perfekt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.