Illermat i butik
Jag vet att detta har skrivits om innan, men kan inte hitta tråden. Jag försöker få ihop oss som bor här i samma stad som har illrar (vi är 3-5 st vad jag känner till) och ta kontakt med djurbutiker som kan tänka sig att beställa in illerfoder, i detta fall totally ferret så man slipper frakten. (om man är några stycken kanske dom är beredda på att ta in)
Någon som har erfarenhet om djurbutiker tar in foder på beställning?
Ja! Vi i Umeå gjorde just detta. Fodret vi kunde få hem var totally ferret. Vitaline är svårt att få in till Sverige har jag för mig…
Min kompis Helena tog tag i det hela och ringde till butiken flera gånger och frågade och försökte få tag i den som var inköpsansvarig (semestertider). När det tillslut lyckades var det inga problem. De beställde hem maten och vi fick betala lite frakt (alla beställde 10 kgs påsar). Men det blev billigare än om vi köpt från någon illerbutik på nätet. Djuraffären tog till och med hem några extra mindre påsar som vi kan köpa sen när det vi har hemma tagit slut. Det vra schysst tycker jag!
Men kolla så att ni är tillräckligt många så att det lönar sig med frakten. Annars är det väl bra att köpa på nätet också.
då blir det jobbigt för mig som är ensam i min kommun om iller som det verkar =(
men köper dom in kontinenturligt då? eller får ni säga till att nu behövs det igen? jag ska ringa runt igen då jag fått svar från resterande illermänniskor här.. :P
jag tycker det är smart att ringa runt och kolla detta=) jag får fortsätta beställa jag=) eller så kör jag på royal canin kitten men det har jag ju nu blandat med ferret complete
#4 jasså det går hem hemma hos er? bra för thyra gillar ferret complete så jag skickar med ammi lite av det oxå, men för mina donnor råder det bara totally ferret…
#5 jag har fått provpåsar på olika iller foder men det enda miilo ens har smakat på är ferret complete så nu äter han det för fullt och det är blandat med royal kitten=) ja det är ju bra att hon redan äter det så att man slipper hålla på och få henne att gå över till ett annat foder

Gunnars hund och katt i Uppsala erbjöd sig själva att plocka hem foder om jag ville, när jag råkade nämna att jag hade iller. Så det går säkert bra att fråga dem…