Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 193 ggr
peldh
0

konstigt beteende

nu på morgonen här, stog min son och drog händerna efter dörr karmen så det gnissla likson och våran iller siri vart alldelens tokig skulle upp till honom hon kuttra så konstigt som vi aldrig hört förut och hon jagade honom . sedan efter en stund när han fortfarande håller på  så så låter hon fortfarande  och lägger sig intill hans fötter

varför gör hon så tro

bnoffan
0

Poppar hon eller hur låter hon? En tanke om hon kanske argpoppar? Vissa illrar gör det mot ljud de inte tycker om.

peldh
0

hon låter nästan som en duva som kuttrar

Robinsnel
0

yup det kallar man att "argpoppa"… Antagligen blev hon irriterad på ljudet. Vissa illrar reagerar så på pipleksaker också..

peldh
0

men om hon är i ett rum och han är längre bort i ett annat rum och gör så så kommer hon springande och kuttrande. det är inte så att mamman läte kan låta liknande min son tycker att hon verkar bli ledsen.

bnoffan
0

#4 Hon går nog bara fram för att se vad det är som låter.

JossanH
0

det där är väldigt typiskt för många illrar. Jag har en som blir precis sådär av pipleksaker då vissa höga ljud verkligen triggar honom. Precis samma sak.
Det finns även de illrar som blir "arga" på ljudet och kan bita om man inte passar sig. triton bet min pojkvän rakt igenom tumnageln när han "kallat" på honom med en pipleksak och sedan skulle ta upp honom.

Sajtvärd på Iller.ifokus