Min feta illervalp
nej, jag pratar inte om astrid… Utan om samson, 6 månader. Har har verkligen blivit stor! Han är dryga halvmetern lång och väger 2 kg! Och det är stort om man gämför med min andra hane Totte, som mer ser ut som en köttfärslimpa… eller gamla Ronja som är smal som en sticka och väger ca 800g, Min köttfärslimpa e kort och tjock, väger ca 1,7 kg… Och Astrid på ca 8-900g.
Mina honor verkar vara i normal-storlek, medans jag har en pytteliten hane( fast han e fet) och en stooor klumpeduns.
ja men hanar e ju super mysiga om dom är lite större=)

jo, jag älskar honom och han e så roligt klumpig :) men han e stoor som ett hus :)
ja min miilo är oxå en stor kille och jag kommer nog inte att kastrera honom då dom kan minska så otroligt i vikt då =/

haha, jag ska kastrera totte i stället
ja jag får ju snart Thyra så när jag märker att Miilo går i brunst särar jag på dom tills Thyra ska kastreras

#3: Ohh, myslukt.
Tänk dock på att under hanens brunstperiod kan du vara tvungen att hålla honom och Thyra isär i alla fall. Även om hon är kastrerad. Han kan försöka para sig ändå. Och har man otur skadar de honan om hon inte är villig. Vilket hon inte är om hon inte är brunstig. Och brunstig kan hon ju inte bli när hon är kastrerad.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#6 nej men går det inte får ju miilo så lov att bli kastrerad men det ör ju inte alla illrar som vill försöka para sig med kastrerade honor. hade en sådan hane tidigare.

#7: Nej exakt, det kan gå. Men jag ville bara förvarna om vad som kan hända.
Audiatur et altera pars
#8 ja och det är jag tacksam för åsa så att du inte tror att jag moppsar upp mig eller någe hihi

#9: haha, om jag tror det kommer jag upp till dig och tar dig i örat :-)
Audiatur et altera pars
#9 hehe ja men då kanske jag ska moppsa upp mig då så kan du ju komma på besök och ta med dina pälsar oxå hihi

#11: haha, säg inte det du. Du kommer bara ångra dig i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars
Min Bus väger oxå mellan 1900-2000 g och är megafet!
Sara

#3 Hade inte heller tänkt kastrera Marwin.
Kom på andra tankar.
Då var det inte att han luktade…för det gjorde han aldrig mer än vanligt.
Däremot blev han maniskt bitig mot mig o vaktade varje rörelse jag tog o högg, högg, högg.
Efter kastrationen blev han åter den ljuva ängel mot mig som han varit innan.
O rätt så stor tycker jag ändå att han är.
2100 g innan vintervikten har kommit på honom.
(Vägde som mest 2800 i vintras)
Ärren har bleknat…men folk frågar fortfarande vad som hänt.
ja visst skulle det bli så att han blir aggresiv eller går på Thyra sedan då blir det kastrering som jag sagt tidigare, men går allt fint och han sköter sig så låter jag bara naturen ha sin gång=)

League, bilder?
åh han har samma gråa nyans som miilo har fått precis=)
#18 Vem?Musimon? han är inte grå..
Musimon är också 6 månader, glömde jag säga.
1980 ungefär väger Musimon :)
3 av mina 4 hanar ligger över 2 kg på vintern o alla är kastrerade :)

#21: Dina gills inte, de är i en klass för sig själva så det så. ;-)
Audiatur et altera pars
#19 men han ser ut att vara lite brungrå aktig på ryggen. äh skitsamma så som han är i färgen har miilo oxå fått efter att ha vare nästan vit pastell=)
#23 hehe ok jo han är väldigt brun på ryggen, men han har alltid sett ut sen, han verkar inte byta byta färg med vinterpälsen, än.
Bus är nästan helt vit på huvudet och har blivit mkt gråare på kroppen.
Sara

#25 vild på snyggingen hur han ser ut nu?=)
Jag har försökt ta kort men huvudet reflekteras så det bara lyser. 
Sara
#27 haha jag har samma problem då miilo är så ljus
#14 Gilla!!! Får jag spara din bild? jag samlar på katastrofbilder i illersammanhang.

#27 har du testat att ha bra ljus inne och stänga av blixten? det brukar funka ganska bra=)

# 14 Självklart får du använda den 

ojojoj det va en stor grabb det=) riktigt tjusig grabb måste ja säga
inte undra på att han fick så bra på utställningen

gu va söta, å stora =D älskar stora illrar =D….bilder League ;)

de blir jue inte bra… ;( blir jättedåliga, jag suger på att ta kort :P får be pappa försöka, han e mkt bättre än mig på det. Dessvärre är han ute med båten hela helgen….
hur mkt vägar han sara? :)
1948 g för en minut sedan. 
Sara
oj vilken grabb. Min väge rinte mkt mot bus =( =P
Vad väger han?
Sara
strax över ett kilo bara tror jag det var.
Det kommer nog nu när han börjar äta upp sig inför vintern.
Sara
jag hoppa det, hanb har fått jätte fin päls, medan skrollan skakar så as mycket när vi är ute och går.

Min hane är 6 månader, typ 45 cm lång, väger 1,4 kilo. Är det här för lite?
#44 nej det är normal vikt
#44 det är normalt, min hane är lika gammal typ och väger liiite mindre :)

Okej, tack för svar.