kan jag ha räknat fel?
Om jag räknat rätt som jag iofs tror så ska luna ha bebisar den 14 maj. de är om en vecka. fotot på hennes mage tog jag den 1 maj. de jag lagt ut. då hade hennes mage varit bullig någon dag. Nu är den enorm och hon vill helst bara vara ifred. Ska man ta upp henne slingrar hon sig gärna iväg. Nu har jag inte haft valpar på 10 år så jag minns inte hur de va där sista tiden. Vad ska jag kolla efter?
jag börjar bli lite pirrig nu :)
gud va söt hon är. du får färga hennes tuppakam ;)
jag ska hålla utkik efter svullna boppar :P
Skulle se kul ut det, med färgade hår över ryggen =) Får se hur många valpar det blir, jag gissar på max 6 stycken, men jag brukar ha fel….=) När Lillan skulle ha valpar hade hon 14 valpar en gång och sedan 2 en annan gång. Båda gångerna gick hon upp lika mycket i vikt och hade lika stor mage, så Mini kanske gömmer många valpar =)
Amor vincit omnia

haha, kommer du ihåg min dröm Veronica?
Det är bara att vänta, men en vecka före beräknad tid skulle jag börja ha hårdare koll. Har nämligen blivit lurad av en tös tidigare.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja du kommer väl ihåg Lillans kull med Ferdinand? Föddes på Midsommarafton på dag 40! Vart panik när jag hittade ne valp i huset med de andra vuxna illrarna, men det gick ju bra i slutänden.
Drömmen ja…..men jag vill inte ha 12 valpar Åsa……jag vill ha en lagom kull på 5-6 stycken. Specielt nu när jag lyckat övertala Peter att de ska med om vi ska ut med husvagnen över någon helg innan semestern =)
Amor vincit omnia

haha, ja men det är i alla fall vad jag drömde. hihi
Men herregud, det är ju jätte,ysigt att ta valpisarna med i husvagnen. hihi
Audiatur et altera pars
Tycker jag också…men han tänker på säkerheten, vagnen är inte illersäkrad…..så därför vill jag inte att det ska vara alltför många valpar för att jag ska kunna hålla reda på dem så de inte hittar på nått =)
Amor vincit omnia

Men Veronica, man har de i bur. Sedan tar man ut de små liven lösa på gräsmattan och så kan man sitta och läsa medans de busar på filten. ;-)
På kvällen kan man plocka ut dem en och en för lite gos framför tvn liksom.
Audiatur et altera pars
Ja det var det vi kom fram till också tillslut =) Men den bur som jag har som är stor är ju inte ihopfällbar, så det får bli utställningsburen och den är inte lika stor, så 12 valpar + mamma får inte plats dår =)
Amor vincit omnia

haha, men om du inte ska åka samtidigt som mig kan du använda min stora bur om du vill. Den är ju ihopfällbar och rymde 9 valpar och två vuxna illrar. hihi
Audiatur et altera pars
Jag har tagit lite foton på Sweeties mage idag, när jag vägde henne. Förhoppningsvis sista vägningen, för hon är på dagen 6 veckor idag.
Hon skulle satts ihop med Rambo måndagen 27 mars, men dom sattes ihop på eftermiddagen/kvällen den 26e. Vikten har ökat med 14 gr de senaste två dagarna, tuttarna har blivit lite större och jag känner antydan till mjölkkanalen.
Luna: Hur är det med tjejen din? Alltid lika spännande när pälsarna väntar smått.
När parade du din tjej? Om du beräknar valparna till 14 maj, då har hon parats omkring 2 april.
Mvh Ammi

Exakt, vi är jättenyfikna ju. Hur går det Luna??
Audiatur et altera pars
Oj vilka stora magar det var på korten. =) Nu hoppas vi att det döljer sig lite illrar innanför dem oxå. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Här har det dock inte hänt något under natten. Men vecka 19 är ju denna vecka och jag vet att hanens ägare räknade 2½ vecka, när jag räknade 3.
Börjar tycka det skulle vara kul, om hon höll sig till på onsdag, eftersom det är hennes födelsedag.

haha, har du blivit smittad av Carolas och min inställning Ammi? hihi
Audiatur et altera pars
Jupp, tycker faktiskt det skulle vara roligt. Eftersom jag hoppas på en avelshona efter henne och Rambo.