Läget bland illertjejerna.
Ja, då är vi hemma. Resan har gått bra och tjejerna är lugna.
Sweetie, förlorade sina valpar, info finns i annan tråd.
Stella, ligger en vecka efter Sweetie i dräktigheten. Hon är, än så länge, lite mer intresserad av att röra på sig. Även på Stella har vi känt något som kan vara valpar.
Pyret, ja det är svårt att svara på om hon är dräktig eller ej. Hon träffade sin kille Söndag-Tisdag. Om något hänt så skedde det natten till måndag, hon såg ut att vara penetrerad när jag kollade henne på morgonen. Tiden får utvisa, hon är iaf på väg ur brunst.
Det blev en förkortad resa, eftersom min son upplyste mig om att dom skickat inbjudan till Bröllop och Dop
i maj. Det kostar att resa, så det blev att vända hemåt med hyrbilen..våran egen går inte att reparera, alltså blir det hyrbil i maj oxå. *suck*
Mvh Ammi

Skönt att vara hemma igen!! får verkligen hoppas att alla töserna får lite valpar så "mormor" får fullt upp ;0)
Ja du Malena, det hoppas "mormor" oxå. 

Ohh, jag hoppas du får stugan full av bebisar Ammi.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det hoppas jag med. Grannen har lovat att ta hand om illrarna i stallet och honorna med valpar, när vi ska på bröllopet/dopet.
Återigen en mycket stor fördel med flytten hit. Hade vi bott kvar i Sollefteå, så hade en av oss varit tvungen att stanna hemma och passa illrar och valpar.

Lykke til med alle kull, Ammi! Selv venter jeg på at Arinya skal komme i brunst… Hun skal ha et kull i sommer, men det hadde vært fint om hun kom i brunst snart!

Ohh, har du också en sådan där sen tjej. Jag vart super glad när Kiara gick i brunst så tidigt som hon gjorde. Det brukar hon inte göra. Men nu ska jag para henne i veckan i alla fall.
Hur går det Ammi, blir hon tjockare? hihi
Audiatur et altera pars
#5 Två veckor Ammi? Men Mini har bara en vecka kvar imorgon och jag har för mig att de är parade ganska samtidigt….? eller är det jag som har fel?
Amor vincit omnia

Men Veronica!! Ammi startade tråden den 21 april. *Asg*
Audiatur et altera pars
#6 Tackar AB. Roligt att höra från dig, synd att jag inte kunde ta hyrbilen över, så jag fått stanna någon dag. Det hade varit kul att träffats.
Jo, det är ju lite lättare om dom går i brunst. Vem ska Arinya paras med? Någon man känner?
Klem Ammi och ildrerne!
#7 Jo då, lite rundare har hon blivit, men det mesta brukar hon lägga ut sista veckan…den här ;-) hihi. Lite oroligt, hon beter sig fortfarande som om hon har kortare tid kvar än det är. Jag vill inte att hon kommer tidigare än torsdag, för då som först är det -3 dgr.
#8 Då (23/4) var det två veckor. Men tiden har sprungit iväg, så nu är det den sista spännande veckan för Sweetie och Mini. 
Ooops……tittade inte så noga på datumen =)
Amor vincit omnia
#12 hihi..sånt händer, har gjort så några (flera) gånger.

haha, ja visst är det skönt att de går upp i vikt som de ska.
Audiatur et altera pars
Något rör sig i Sweeties mage. Men huga vad svårt att avgöra om det är små valpisar eller endast tarmarns som jobbar. Svaret lär ju komma snart,det är ju exakt 6 veckor idag, sedan hon först träffade hanen.
Pyrets mage är liten än, men den finns där. Hon har ökat sakta och försiktigt under de tre första veckorna. Kvar är den jobbigaste tiden, men det ska väl gå det också. Förhoppningsvis finns det något som distraherar tankarna och gör att väntan känns kortare.
foto Pyret lilla mage syns inte så bra, men så här ser den iaf ut nu. 

Ja, förhoppningsvis har du Sweeties valpisar som distraherar dig från att tänka så mycket på väntan över Pyrets valpisar. Du har tur du. ;-)
Audiatur et altera pars
Jo jag hoppas att det blir valpisar…det är ju 6 veckor idag.
Blir nog dåligt med sömn inatt. Hon låg i knä idag och då kände jag något, men vet inte om det var valpisar eller bara magen som jobbade.
Hur kändes det Ammi? Om jag skulle beskriva känslan av "valppickningar" så är det ibland ungefär som att känna en daggmask som ålar i magen på Mini och ibland som ett finger som trycker lätt inifrån magen. Kanske dåliga beskrivningar……
Amor vincit omnia

haha, tycker beskrivningarna du gav är jättebra Veronica. Även om jag med fasa såg den där daggmasken framför mig. hihi
Audiatur et altera pars
Själv ser jag den lilla valpen i sin fostersäck som gör små krumbukter….den har det bra där och vill INTE komma ut i den kalla stooora världen! Så känns det just nu iallafall….inga valpar ännu…..
Amor vincit omnia
Veronica: Det var bra beskrivningar, känner igen både daggmasken och "puttarna" från insidan sedan tidigare. Lärde mig förra året att man kan lura sig grundligt och ta miste på valp och tarmrörelse. Därför känner jag mig lite osäkrare i år.
Sweetie låg i knä på mig för en stund sedan och då kände jag samma rörelse igen. När hon gick från mig, gick hon direkt till matskålen. Så denna gång var det nog valpisar och inte rörelser jag kände. Jag kommer att få passa mig i år, har ingen större lust att hon föder ett gäng valpar i mitt knä och i knä vill hon gärna ligga!

haha, men Ammi kan det bli mera med än så. hihi
Snacka om att verkligen få vara närvarande vid förlossningen då. hihi
Audiatur et altera pars
Mer närvarande skulle man nog inte kunna vara, än om honan väljer att använda en som "förlossningsbord". Fast jag tror nog det är bättre för valparna, om hon håller sig i valplådan och nöjer sig med att jag servar med vatten och mat.
Har en känsla av att det kommer att bli dåligt med sömnen, tills hon fått sina små. Bara hon inte luras…

Nejdå, hon luras inte. Hon kniper tills den 10:e. hihi
Audiatur et altera pars
*ASG* Skulle vara det då. Får väl unna henne den presenten då! Vilket gruvligt sätt att fira födelsedag på!