Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 315 ggr
TanjaS
0

Svea 9,5 års gallskrik

Svea börja bli gammal nu redan 9,5 år… Hon har en misstänkt tumör på ryggen men så länge hon äter och verka må bra efter omständigheterna så får hon leva vidare på denna jord. Imorse blev jag verkligen LIVRÄDD! De hördes skrik från illrarna och jag tänkte att nu är de la Tessie och hennes faster Groggie som har släktfajt igen… De kan då bli hårda tag och en del skrik och ni som har hört era illrar skrika ja de är VERKLIGEN så att man reagerar på de…

Jag sprang näst intill mot illrarna och tänkte nu är de på varandra eller Svea. Jag lyfte på deras sovhus och där låg Svea och bara SKREK!

Hon var vaken men knappt någon reaktion. Jag tänkte att nu är de kört. Jag plockade upp henne och gav henne godis och hon reagera knappt utan skrek igen… Men sen reagera hon och sen dess under dagen har hon varit som vanligt.

Jag vet inte om hon drömde något eller vad de var…

Men visst har man uppsikt likt palitativt vårdande (vård i livets slutskede)….

Jag tänker mycket om jag ska få låta henne somna in nu innan men så länge hon äter och verka må efter omständiheterna väl så får hon vara i detta livet…

Man tar en dag i taget… Och en stund i taget…  

Men vilka skrik våra små älskade vänner kan utbringa…

NoraDede
0

ja jag tycker du gör rätt i att låta henne lunka på så länge hon äter och mår bra. för tänk om det bara var en mardrömm denna tant kan ha lång tid kvar=)

AlbaStiffler
0

Huga, ja vi får hoppas det var en mardröm. Hon verkade inte vara öm eller ha ont någonstans då? Underligt…

TanjaS
0

#1 de knepiga var att hon var vaken men frånvarande…

#2 Svårt att säga, men hon visa inga reaktioner på smärta eller så bara mer frånvarande och sen kom hon i sitt esse igen… Vet ej hur långt tumören gått och de känns inte som de har nån betydelse… Kanske låter elakt men vill ej utsätta henne för en operation i hennes ålder…

Idag har hon tillsammans med Tessie och Groggie vart på ett redigt bushumör och skulle ur illerrummet för att springa runt i lägenheten… då fick hon väl göra de då… Hon skvätter lite här och där som en gammal gubbe… Finns de inga blöjor förgamla illrar? Hon skulle nog vägra behålla den men tröttsamt ibland att torka kiss och bajs på olämpliga ställen…  Men e man dement så är man… Va sjutton klart man ska ställa sig var som helst då man är nödig… sen att de är vid matskålen ja de är väl mattes jobb att torka upp efter henne…

AlbaStiffler
0

#3> hehe, ja det är bara att torka och se glad ut! :) Klart du itne ska utsätta henne för operationer. Finns ingen som helst idé.

JossanH
0

nä, inte skulle jag operera en så dålig iller..

Sajtvärd på Iller.ifokus

TanjaS
0

#5 de är inte hennes dålighet att jag avstår från operation utan snarare hennes ålder…