Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1110 ggr
Pandae
0

Vikt på honor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är vikterna på era honor?

Tänkte se om man kunde jämföra lite med hur stora/små mina korvar är, och andras med:)…(vet inte om mina är fullvuxna än men tror det? de är födda den 28e april iaf)
Vill gärna veta normalvikterna för olika årstider med. vet faktiskt inte riktigt vad de ska väga Generad

Fisken 950g
Rubinen 875g
Safir 860g

AlbaStiffler
0

Det ser ut som om dina honor är rätt stora…

Min stora hona pendlade mellan 700 och kanske 850-900g sommar till vinter. Hon var rätt stor när vi träffat andra honor. Min lilla hona vägde mellan 600 och kanke 750. Så nu på hösten hade de precis börjat äta upp sig och vägde kanske 800 respektive 700g…

Pandae
0

#1. Oj. Safir var minst i kullen så har alltid tänkt på henne som en väldigt liten iller. :)

Strumpan
0

Alaska väger ca 650g. Hon e så liten att hon får plats i min ficka =) Här "sitter" hon och sover

Mvh Jenny

bnoffan
0

Daisy väger runt 700-750 g och Molly runt 950 g

Velsan
0

Humla vägde 1,2 kilo

Lava 1 kilo

Kentucky 900 g

AlbaStiffler
0

*gapar* Stoooora damer Velsan!

Pandae
0

#3 mysigt att kunna ha henne i fickan=D

#5 OJ:O 1,2kg, är inte de ovanligt på honillrar ? =)

ferretgirl
0

jag har 4 tikar och dom väger som följer.

Lina ca 700-750gr(vågen stod och hoppade mellan dessa vikter)
Tilly ca 650gr
Tiffanie ca 550-600gr(vågen stod och hoppade mellan dessa vikter)
Agnez ca 750 gr

Har ingen electronsik våg än, men har sett ut en som jag ska köpa nu när jag får min lön.

Pandae
0

Jag köpte en våg på ikea, men där va ingen tillhörande skål, men tog en bakskål och tara bort skålens vikt:).. den funkade kanon:D
de va en digital våg:)

Faxlin
0

Ska se till att väga mina nu i dag får vi se skillnaden på dem :-) Lite roligt, men jag är sååå dålig på att komma ihåg att väga dem. Men nu då tråden skapats ska jag göra det. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pandae
0

#10 Åh ska bli kul att se va ametist väger iom att de är syskon^_^

Faxlin
0

Så där nu har jag haft vikt mätningar här hemma.

Nikita: 1000 g

Bella: 610 g

Ametist: 972 g

Crazy:  560 g

Ambra: 740 g

Eris: 966 g

Mirra: 906 g

Audiatur et altera pars

Pandae
0

#12 Va stor ametist var. matar du henne med någon hemlig ingrediens;)
Det var en del viktskillnader:D

Faxlin
0

#13: Nej jag tror inte det är något särskilt jag ger henne. Hon får torrfoder och kött precis som alla mina damer får. Eller ja de som jag har fått att äta det vill säga. ;-)
Nikita är till exempel ovanligt liten och tunn nu. På gränsen till mager faktiskt. I vanliga fall (eller yngre fall) då låg hon på mellan 1.5 och 2.5 kilo.

Audiatur et altera pars

Pandae
0

Oj, men då måste hon va en väldigt stor hona (längd och så). Låter lika stort som en hane?
Mina vill inte äta kyckling=(, vet inte riktigt vad illrar mest brukar gilla…jag äter inte kött själv så kan ju inte ge dom smakprover på min mat (eller jo jag kan men de är inte kött..). Och iom att jag är vegetarian tycker jag att de va lite sorgligt att köpa en hel kyckling som ingen ville äta:(

får frysa in den tills min syster kommer istället så får hon äta den

elinn
0

Jag har en dam på cirkus 750g och en på omkring 800g.

Faxlin
0

#15: Japp Nikita har alltid varit en tungviktare Även om hon vid 2.5 kg var för tjock. ;-)
Skulle säga att 1.6-1.9 är en suverän vikt på henne.

Ja då kan jag förstå att det blir svårare. Men du kan göra som jag gjorde i bröjan. Jag köpte hem riktigt blodig lövbit, klippte det i små bitar och sedan gav jag dem i små portioner. Fryser in dem i iskubsformar så är det lätt att få fram små portioner. I början kan de vägra, men smörj in dem med lite köttsaft/blod så efter tillräckligt många gånger så går det. ;-)

Audiatur et altera pars

Pandae
0

det ska jag testa:D tack för tipset^^

LeeLoo
0

Både Stacy & Milly är lite tunnare nu än vanligt
Milly väger 1134 g
Stacy väger 979 g

Faxlin
0

#19: Vad tror du det beror på?
Jag har mina aningar om Crazy och Nikita här hemma. Tror det är pälsbytet på dem båda och sedan att det slår extra på Nikita på grund av åldern.

Audiatur et altera pars

LeeLoo
0

#20 jag tror det delvis beror på att Stacy hade valpar hemma länge & inte fick ro eller tid att lägga på sig, då hon haft fullrulle här hemma. 2 valpar bodde kvar tills de var 4 månader. Men tror att det nu börjar vända nu…
Men även pälsbytet spelar nog in, ger dem b-vitamin & vetegroddsolja eller Furotone… Milly verkar ha stora problem med pälsbytet,  hon har haft sin vinterpäls hela sommaren & nu börjar hon byta päls!? Gjorde också misstaget att ge henne en p-spruta i våras..

cannaydia
0

Heily 1kg (1.1kg i normalvikt efter kastration, pälsbyte.  innan hon kastrerades vägde hon 1.2kg)

Freja 1.3kg (normalvikt 1.2kg, hon har ätit upp sig rejält efter valparna flyttat*skrattar*)

Layha 1.1kg

Cannaydia 1.1kg (pga hon byter päls annars 1.2kg)

Stora små tjejer här Göran & Titan är inte långt ifrån dem viktmässigt. (1.6kg under sommaren 1.8kg vinter och 1.4kgsommar och ca 1.7kg på vintern)

Norrskenets
0

Saga är 6 månader och 6 dagar 

Saga: 972g vägdes 2007-09-30

Saffi är 4 månader 1 vecka och 2 dagar

Saffi: 886g vägdes 2007-09-30

Aviendha
0

Lilla Aviendha med sina 610g ser inte mycket ut för världen, men det finns ingenting som lillebror Phoenix på 1,5 kg kan göra som inte min lilla supergumma kan göra bättre ;)

Stinko
0

Pyr väger 1,2 kg. :)

Pandae
0

oj =O vad matar du pyr med =D? haha

Stinko
0

Haha, ja det kan man fråga sig. Såvida jag vet äter hon bara Hill's. Men hon kanske går till skafferiet och äter massa annat då jag inte här hemma.. Du får fråga henne. ;)

Pandae
0

haha jag tror jag ringer henne;)

Stinko
0

Haha, jo du får ta å göra det. ;)
Tror du jag blev förvånad då jag ser att hon väger 1,2 kg, då jag trott att hon väger jättelite… Har ju aldrig kunnat väga henne förrens nu så det var kul att veta.

Pandae
0

haha jag tycker mina är små….(ville ju eg ha stora hanar…men de ville inte sambonOskyldig)

Stinko
0

Jaså :) Undrar om dom skiljer sig något märkvärdigt i storlek.. Pyr kanske bara är … hm, lite tjock. Haha.. Näe jag vet då inte.
Tycker inte att hon känns särskilt stor, men sen kan jag väl inte riktigt jämföra heller då jag aldrig träffat någon annan iller än Pyr IRL…

Theres
0

Epona 900 gram, hon är 6 månader och 2 dagar.

#25 Ser ut som om hon behöver klippa klorna ;P

golf.ifokus.se

Stinko
0

#32: Hehe, japp å det gjorde jag någon dag efter också. Har ju renoverat här så klosaxen var försvunnen ett braa tag. :P

sarae
0

Buffy 740 g nu när vinterhullet börjar komma. annars mellan 570-670 g

Pandae
0

det varierar väldigt mycke i vikt tycker jag =)
fast så är de mellan mina råttor med:P

ThereseBergqvist
0

Skorpan vägde igår 690 g och Niima vägde 850 g Glad

Norrskenets
0

Vägde mina töser igen i måndags när ja va hos TessSkrattande.

Saga var i måndags 6månader, 1 vecka och 1 dag vägde då:1.010 kg

Saffi var i måndags 4månader, 1 vecka och 4 dagar vägde då:940g

skrollan
0

vilka stora tjejer du har emma :)

Gilla
0

Dookie 6 månader väger 1030 g

Norrskenets
0

#38 jajamen och väldigt stolt över det också=D

Faxlin