Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 360 ggr
wild_child__
0

Skriva av mig...

Ja, alla här inne vet nog hur de är att städa iallafall efter sina pälsbollar :P Och hur ofta de behövs göras…

Vaknade imorse av att jag vet att sambons föräldrar skall komma och hälsa på oss *panik* måste städa! Reser mig upp ur sängen och kollar mot råttburen, vad ser jag inte?! Jo Jack (Gp-råttan) Som HATAR när jag städar och donar hos han har slängt ut allt nytt botten material på golvet, men ligger det i en hög? Neeej, det ligger över allt, och varför?

Jo när man reser sig upp och går mot högen så ligger mister Piff och rullar sig och gräver och slänger det över allt i hela lägenheten och ser mycket nöjd ut över sitt verk…

Fram med soppskyfeln blir det, och börjar soppa upp de. *Sambon har ju glömt att köpa damsugspåsar* Ställer ifrån mig den i 2 sek och hör sedan nått slå i golvet, går och kollar och maja + Piff leker åter igen med allt hundhur och bottenmaterial som jag soppat upp.

Soppar upp allt igen och slänger de denna gången för att dom små liven inte skall ha kul med de längre! :P

Kollar på klockan och kommer på att jag skall tvätta och håller på att missa tiden!! Så jag kontroll räknar alla djuren som springer lösa, igelkotten sover, piff och maja sitter i sängen och leker, Hundarna ligger i soffan och hårar ner den. *mer att städa sedan med andra ord* så jag går för att lägga mitt glas juice i diskkon och tar mina tvättkassar och går till tvättstugan. När jag kommer ditt och ställer ner kassarna på golvet så hör jag nått prasla i ena kassen, när jag lyfter på tvätten, vem ligger inte där då? Jo Maja! Hon har alltså sprungit och hoppat i den medans ja lämna mitt glas -.-

Så då fick man lite tvättsällskap iallafall :P

När jag kommer in igen så kollar man åter igen vid jack och råttjejernas bur och mer bottenmaterial ligger på golvet! *Hoppas deras nya bur snart blir klar!* är vad jag tänker.

Så de va bara att sopa mer och fortsätta städa! Maja och Piff sover nu :P så nu kanske man kan få städa i lugn och ro innan folket kommer hit, man får ju alltid hoppas, nu skall iallafall skurhinken och 2 liter klorin fram :P

Önska mig lycka till iallafall ;)

AlbaStiffler
0

hehe, härligt med djur, eller hur? Blir ännu mer kul kan jag  tänka mig när man dessutom skaffar ungar!

wild_child__
0

Visst är dom härliga :P Men dom är ännu sötare när dom sover :P haha, alla har dom speciella egenskaper också, och ännu bättre vet dom var och en för sig hur dom skall göra livet surt för "morsan" sin på sina egna unika sätt :P

Pandae
0

Shit..djur kan vara lite småjobbiga iblandOskyldig ha ha

Hur går det att ha en gp, igelkott och illrar? eller de får kanske aldrig träffa varandra? =P

skrollan
0

haha, djuren är underbara när man vill ha det rent i några minuter bara :)

[jenkass]
0

haha tur du hann märka henne innan hon åkte i tvättmaskinen! ;)

Faxlin
0

haha, låter som en underbar början på dagen. ;-)
Skönt att hon inte hamnade i tvättmaskinen tösen. De är finurliga de små liven.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

wild_child__
0

#3 Det går bara bra med alla djuren ihop, råtthonorna och gp råttan står högt så illrarna kommer ej åt dom, igelkotten sover mer på dygnen men inget av de andra bryr sig om henne dom e mer rädda för henne, dock är hon i separat rum…

Tesan
0

Känner änna igen mig i det där…

alltid när nå´n é på besök så sneglar man på golvet efter eventuella nya bajshögar på golvet- så man hinner smidit ta upp det innan besöket får syn på bajset..

förhoppningsvis iallafall…

wild_child__
0

#8  Mjo den roliga händelsen fick man ju i helgen då vi möblerade om och när man väl kolla under sängen så fanns det en hel del av bajs där under, intorkat och bra! Satt på knäna och skrubbade bort de i en halv timme eller nått, skavsår på fingrarna hade man iallafall :P

#6 Jo jag är väldigt glad att hon inte hamnade i maskinen, dock e man så noga med tvätten så man lägger in ett plagg försig så jag hade nog sätt henne ändå :P Men dom är verkligen finurliga ;)

sarae
0

hahaha vilken underbar dag det låter som ;) de vet iaf hur de ska aktivera matte!  mindre kul med bajs under soffan dock! känner igen det alltför väl!

wild_child__
0

haha aah, då är det roligare att städa efter dom inne på toalätten :P jag som e klassad som pedant också (A) Blir skogstokig av att vakna på morgonen och de ligger bottenmaterial från råttburarna på golvet! -.- Om ändå den nya buren snart va klar :P haha

Och Maja har ju damp de vill ja lova :P
Dansuppvisningar har vi här hemma varje dag iallafall :P
Sängen är ju mest populär dock, men att j*vlas med hundarna är det bästa tycker Maja :P stöka ner kan man göra under tiden tycker hon, som att hoppa i varje soppåse som existerar mm…

Jevla grävlingar säger ja bara :P