Hur ofta skiter illrar?
Jag vet att namnet på detta inlägg är ganska…specielt men det är faktiskt precis vad jag behöver veta. Jag har pott tränat många djur igenom min livstid bland annat en tupp vid namn Junior med snurrsjukan som vi har haft inne, under perioden då vi tog in Junior så var han allt annat än rumsren men genom att ha en klocka som ringde ungefär 5 minuter innan han släppte sig så kunde man rädda ganska många mattor, för er som undrar så bleev han aldrig helt rumsren och efter varje gång vi tog ut honom i hönshuset igen så blev han lika o rumsren som han var i början. Junior dog sorgligen ganska kort efter att vi tog in honom den 5:te gången eftersom snurrsjukan är en dödlig sjukdom för höns men jag funderade på om man kunde använda samma teknik med illrar. Genom att ha en timer som vet på ett ungefär hur ofta en iller släpper sig och piper lite innan. Så i grunden är frågan precis som i rubriken, ungefär hur ofta skiter en iller? Gäller det en gång i timmen, halvtimmen eller kvarten? Och om det har att göra med foder hur stor skillnad har det?
Tack på förhand!
Lite olika beroende på foder, sömn osv. Men mellan var 4-6e timme ungefär.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack, sry för den konstiga frågan
Tsss, bajs och illerskit är ett vanligt förekommande ämne här inne. Sök på det vettja så får du även upp bilder 😁
Sajtvärd på Iller.ifokus