Så otroligt ENVIS!!
Vet inte vad jag ska göra med Skrollan, hon sätter sig på lådan hr många gånger som helst, för att bara kunna pressa ut lite kiss eller bajs. istället för att typ gå var fjärde timme så går hon i princip hela tiden, bara för att få en godis när hon har gått på lådan. Men det är bara när man är hemma och ser henne som hon går för annars får hon ingen godis om man inte ser henne.
och nu precis så diskade jag, och såg självklart inte när hon satte sig på golvet i ett hörn, kom på henne när hon hasade rumpan på mattan och såg den lilla korven.
Låter henne lukta på det hoin gjort och säger fy för hon ska gäspa, men hon total VÄGRAR! Så är det varenda gång, fast mest när hon grävt upp en blomkruka, då gäspar hon adlrig! Hon brukar göra det när hon bajsat på fel plats, för det fattar hon väl är fel eller något, hon tycker väl inte en rolig sak som blomkrukan är att gäspa för.
Så när hon skulle fyas så vägrar hon gärspa nu, håller henne tills hon börjar bråka med mig, föröska vrida ur sig mitt grepp och rivas. Sätter henne på lådan tills hon ger upp med att föröska ta sig ur lådan, då får hon hoppa ur den.
Jag vet ju så väl att hon vet att man ska gå på lådan, känns som den bara är ren protest hon sätter sig på golvet när man inte ser för att just hon inte får godis om man inte ser.
Vad ska jag göra med min terrorist?
putt
men man kan knappt fya en iller för att gräva i blomkrukor.. det är en så stark instinkt att det är som att fya en katt som fångat en mus. Det är vad deras små hjärnor är byggda för att göra..
Går hon ofta på lådan och bara gör ifrån sig lite kan det även tyda på att något sitter i tarmen o irriterar så att inte allt kan komma ut på en gång.
Fortsätt beröm varje gång hon går på lådan och säg bara fy när hon inte går.. Tror inte på att låta djuret lukta på sin egen avföring eller speciellt hårda metoder. Det gäller att bevisa för dom att det är positivt att gå på lådan så att dom gör det frivilligt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Groggie fick dessutom värsta atacken i helgen, han hoppade upp si soffan och hög en kompis och bet i strumpan och drog och slet, går inte att förklara. Vi blev rädda, aldrig stet honom göra på det sättet =/