Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 234 ggr
elinn
0

Varför fungerar inte STIF:s hemsida?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer inte in på STIF.s hemsida. Är det bara jag som inte gör det eller beror det på något annat?

Det här är det enda jag får upp…

Madde
0

De har ingen hemsida, därav varför den inte fungerar.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

elinn
0

Men vad har hänt med den som fanns förut då?? Varför finns den inte mer?

Madde
0

För att de har lagt ner den då de skulle göra en ny. Det har bara inte kommit upp någon ny än.

Sen vet jag inte så mycket mer då jag inte är medlem i stif.

Veronica
0

Det har varit knas med att få igång den nya sidan. Vad jag har förstått så ska det bli ännu en ny sida inom en snar framtid (hoppas vi allafall) eftersom det inte fungerade med den som inte är helt färdig nu. Kerran vet mera, det är av henne jag har fått lite info =)

Amor vincit omnia

elinn
0

Aha men då fattar jag ju varför det inte fungerar. Har suttit här och slitit håret av mig så många gånger jag försökt komma in men inte lyckats. Då väntar jag med spänning på nya sidan =)

Xannadu
0

Jag trodde att den föreningen inte fanns längre. Har hört nu i 2 månaders tid att den snart kommer upp men jag tror inte ett skit på det längre. Jag tror däremot att det kommer att leda till att föreningen sakta dör ut för att folk inte tror att den inte finns längre och ingen vet vem de ska ta kontakt med.

Madde
0

Det var länge sen hemsidan skulle upp har jag för mig.

Men att fixa en hemsida är verkligen inte lätt kan jag säga. Sen att få den bra är ännu svårare.

Så jag förstår om det tar tid.

Xannadu
0

Man behöver inte göra det så märkvärdigt.
Gör 1 sida till o börja med. Tala om att föreningen finns vem man kan vända sig till tala om att sidan kommer att uppdateras. Märkvärdigare behöver det inte vara det gör inget att den är vit o svart bra man får information vem man kan ta kontakt med om man vill veta saker.
Man behöver inte göra det mer märkvärdigt. Att inte ha en sida alls längre gör det betydligt svårare att överleva som förening. Då många illerägare vet om att STIF haft en hemsida i massa år och att den inte finns nu är ett täcken på att den dör. Så det är lite till föreningen att få upp en sida snabbt om de vill överleva som förening o bli större.
Gör bara en sida med all viktig information. Det är det allra viktigaste i nuläget

skrellet
0

dom verkar inte vara så aktiva alls. jag har inte fått nått svar sen jag ville registrera mina illrar. och det var många månader sedan.

som #8 säger så är det viktigaste att dom har 1 sida där kontaktinformationen står

Veronica
0

Som sagt så är det många saker som har spelat in för att föreningen har hamnat där den är idag, det verkar vara svårt att få folk att engagera sig i STIF nu när det finns flera föreningar som är mera "aktiva" på "marknaden", men enligt mig så är STIF i allara högsta grad levande….om än just nu utan hemsida =) Men det är vad jag anser, har ju kontakt med några av de få som fortfarande sitter i styrelsen efter allt "tjafs" som varit (tänker inte gå in djupare på detta) och att STIF har en person att tacka för att föreningen fortfarande finns, en eldsjäl som egentligen inte orkar med allt h*n tar på sig men gör det ändå för att föreningen ska finnas kvar…… Detta är dock mina tankar om saken, vill INTE starta en diskussion som detta, bara berätta mina tankar!

#6 Kan säga att hemsidan har legat uppe ett bra tag för testning, men att personen (personerna?) bakom den inte har ansett att den varit färdig att publicera. Jag har dock själv varit in på den och tycker att den verkar bra, varför den aldrig kom upp vet jag ej…..

Amor vincit omnia

Xannadu
0

Jag tycker att det är skitdåligt att allt ska ta sån förbannad tid. Det tycker jag är extremt slapp och att folk i STIF inte är ett dugg intreserad av föreningens överlevnad.

Sätt upp en sida med alla viktig information.

Om den anndra hemsidan testas kan det göra under samma andress utan problem det beror på hur man länkar.

Det är inte svårt att få det att fungera men tror inte att viljan finns att få igång en hemsida och det förlorar bara STIF medlemmar på. Synd för det är dock den älsta föreningen och varit den största av dem alla.

Att få i gång STIF släng utan alla slöfockar och bromsklossar och ta in aktiva, nya, personer över hela landet, och kreaktiva personer i styrelsen så är det inga problem att få egengång den igen. Tycker föreningar krånglar till allt mer än vad det behöver. Genom att det inte händer nått är ett bevis på att man jobbar åt olika håll yterligare ett tecken på att ledningen i föreningen är dålig.

Jössen nu kommer jag säkert få en massa skit. Men nått måste hända. Man kan bara inte säga att det kommer snart. För det har sagt så snart i 6 månader. Det är som om man har en doktor tid kl 13 o när man kommer dit säger dom du kommer snart få komma in men när kl är 17 har man forfarande inte kommit in. Dålig gemförelse kanske men fatta galoppen man kan inte bara skylla på att den kommer när den aldrig kommer.

För att få lite mer fart så sätt upp en sida där all viktig information finns så man vet vart man ska vända sig. Annars Dör STIF ingen vill ha med en förening där man inte får tag på någon.

det som har hänt för inlägg #9 borde inte få förekomma alls i en förening. Har man tagit på sig en uppgift så får man göra den till 100% blir man sjuk eller får förehinder måste det medelas och låta alla veta att det kommer att ta tid. Åter igen En hemsida där allt viktigt finns.

Kan bara säga att det är katastrof hur STIF har blivit när man vet hur den en gång i tiden var. Sorgligt.

Nea
0

I stället för att klaga så går det att visa intresse för föreningen genom att engagera sig lite. Det är inte styrelsen som gör en förening utan det är medlemmarna. Kom på årsmöte och anmäl intresse för att vara med i styrelsen och dess arbete. Eller anmäl intresse om att ordna träffar, hjälpa till att göra hemsidan då ingen i styrelsen är så duktig på det (om jag minns rätt) mm.

Det går att engagera sig utan att vara med i styrelsen, kom med idéer om vilka aktiviteter ni vill ha. Ordna träffar hemma mm.

Blir så trött på att folk klagar på att inget händer istället för att hjälpa till att få igång det som man klagar på.

Hur tror ni styrelsen känner när det nästan inte kommer någon på årsmötet och ingen är villig att vara med i styrelsen?

Faxlin
0

#12:

**Hur tror ni styrelsen känner när det nästan inte kommer någon på årsmötet och ingen är villig att vara med i styrelsen?

**

Kanske som medlemmar som bara blir illa behandlade och överkörda då de erbjuder sig att hjälpa till?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Xannadu
0

Hur sjutton ska man få information vart man kan betala medlemsavgigt och hur man betalar den när det inte finns någon information om att föreningen finns över huvudtaget.

Man vill heller inte vara med i en förening där man inte för hjälp.

Jag hade tänkt registrera Pluto i STIF för jag tycker det är min skyldig het som ägare. Men efter allt jag hört att man inte får blanketer och när man väl får den så tar det hur många månader som hälst innan man får stamtavlan. Det är ju skitdåligt att man ska få vänta så länge. FÖRR när STIF var på togpp tog det mac 2 veckor att ha stamtavla.

Det är väll STIF´s styrelse uppgift att få egång hemsidan det kan inte medlemarna göra ett skit åt för slut orden ligger ändå hos STIF och nu på de som gjort hemsida. Så säg inte att det är medlemarna som bestämer för det stämmer inte alls i det här samman hanget.

STIF har väll ett mål med att vara förening? Informera om iller, utställningar osv det är väll bara sätta ihopp sånt. Det har aldrig varit problem med sånt förut hur kan det blivit sånt stort problem nu? Antagligen för att Styrelsen inte är den bästa eftersom inget händer.

Att det inte kommer på ett stryrelsemöte kan bero på många saker. Bland annat att man inte känner sig välkommen, att man ändå inte har nått att säga till om som medlem. Att det är internt bråk inom styrelse. Allt sånt har sin bidragande faktrorer att folk inte kommer.

Xannadu
0

Hemsida ska ju komma upp det har ju STIF sagt länge så den måste ju finnas annars säger man väll inte så?

skrollan
0

men dåär inte jag missad med papper och sådant som skulle komma ut i sommras? Var lite orolig för att andra fått men inte jag, vart lovad det ett tag .