Någon som kan hjälpa mig? :)
jag skulle behöva hjälp med överstänning.
give a review of the novel you have read. the report should cover the following aspect.
1. presentation of the novel and the name of the author.
2. what the book is about, a brief summary of the plot (love, relationships, problems tec.)
3. when and where the story takes place.
4. a descriptions of the main character(s) (looks, personality etc.)
5. retell three important scenes in the novel and wyh they are inportant
6. write something about the language - was it easy or difficult to undersatnd.
7. the message inthe novel (why the author wrote the book)
8. ypur optinion of the book
Jag fattar ingenting =/

har du läst boken? förutsätter att den är på engelska eftersom uppgifterna är det
ge en recension av boken du har läst, den bör innehålla följande synpunkter:
1. En presentationen av novellen/boken och namnet på författaren
2. Vad handlar boken om? Skriv en kort sammanfattning av storyn, dvs kärlek, relationer olika problem osv.
3. När och var äger historien rum
4. En beskrivning av huvudkaraktären/erna (utseende, personlighet osv)
5. Återberätta 3 viktiga scener ur boken och beskriv varför de är viktiga
6. Skriv något om språket, var det lätt eller svårt att förstå
7. Budskapet i boken/novellen, varför tror du författaren skev boken, vad vill han/hon få fram?
8. Vad är din åsikt om novellen/boken?
Gör en recension på boken du har skrivit. Rapporten ska täcka följande aspekter:
1. Presentation av novellen, och namnet på författaren
2. Vad handlar boken om? en kort summering av den handlade om (kärlek, relationer, problem etc)
3. Var och när tog berättelsen plats?
4. Beskriv huvudkaraktärerna (hur de såg ut, personlighet osv.)
5. Återberätta tre viktiga scener i boken och varför de var viktiga
6. Skriv om språket - var det svårt eller lätt att förstå?
7. Vad var bokens meddelande (varför skrev författaren boken, vad menade han med den)
8. dina egna åsikter om boken
oj haha emoflickan hann före mig>_< skulle uppdaterat och kollat först…ajja:)
tusen tack :) ja, det är en bok som jag läser tillsammans med min mamma. Men jag kunde inte få hjälp av henne, det var drför. tusen tack!

novell på engelska betyder skönlitterär bok… inte i kortformat som det är på svenska :)
aha, okej :D

http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html
Det där är som ett Lexikon fast på nätet. Skitbra till skoluppgifter
jag har det på favptiter ;)
grejen är att jag är verkligen värdelös på engelska, kan inet bilda meningar, så det skulle bli ord för ord, och så kan man ju inte skriva på engelka.

I Word har du dessutom en meningsöversättarfunktion. Markera en mening tex och högerklicka, välj översätt/translate eller vad det nu kan heta… Har du rätt version av Word så får du det översatt i en meny till Höger.
http://www.worldlingo.com/en/products_services/worldlingo_translator.html
Här finns den åxå… Men du måste korr-läsa texten ,för den översätter sällan rätt. Så man får lägga till vissa ord själv och kolla så att den valt rätt svåra ord. Men rätt bra är den! :-) Skvallra inte för läraren bara!
Har du dyslexi? Isåfall vet du väl att du har rätt till hjälp i plugget, ta vara på den hjälpen. :) Tex kan du få mer tid på dig på uppgifter/tentor/prov, eller få göra dem muntligt…
Okej, tusen tack, det kan vara bra i framtiden :-)
Nej, jag har ju inte det, men min pappa och mina lillebror har det på papper, dom kan verken engelska eller skriva ordenlitg. men jag har bar aså otorligt svårt för engelska, svenkan är inge problem. Det är skita jobbigt! hur mycket jag än förösker så kan jag inte =( men tusen tack för sidan :D