Vilt till iller
Det är möjligt att jag kan få en massa "vilt" kött från en jägare. Nu undrar jag, finns det något man absolut inte får ge? Vad är "bäst" att ge? (förutom hare/kanin då)
Ludde äter ju bara kött nu, och en kost på bara kyckling och möss känns inte optimalt, vill gärna få in lite variation i det hela…
hur tusan gör ni sj kan jag tvinga miilo att smaka men han tycker iaf inte om det
beror på vad de ätit när de va små, här e de bara Monty (från djurpark) som äter kött. de andra typ kräks av lukten :P
Tror inget kött e farligt att ge. Det ärj u bara kött :D
jo precis dom äter ju det mesta i vilt tillstånd. saker du inte provat tidigare sarae kan du ju bara ge i små mängder så ser du ju hur deras magar reagerar med mera.

Testat med kyckling någon gång..men inte super poppis..och sen kräks dom. Vad beror det på?

#4> Har de ätit för mycket? Magen kanske inte är van vid köttet… eller så tycker de inte om det och kräks därför? Bra fråga varför de kräks, har flera illrar kräkts samtidigt när de ätit kött? Kanske var köttet dåligt?

Jag har äntligen fått Saga att tycka om kyckling=) Saffi tyckte om det från första början men hon fick det när hon va liten också=) så nu är ja jätte glad att Saga inte gör dom där kräk minerna utan verkligen vill ha hehe
*såå glad*

#6> Stifflan gör åxå kräkminer och kräkljud när man erbjuder något äckligt…. som kött! *flin*

Betty kan göra såna miner till nått man försöker ge, Ser ut som " ursch va äckligt, tänker jag inte äta" Men så gör hon det i alla fall efter en stund, ok undantag är kött för det verkar vara omöjligt :D
Gav precis mina illrar kyckling, en springer och gömmer några bitar, men ingen vill äta. så nu ligger kyckling någonstans och jag hittar inte det*sura miner*
Inte ens katterna ville ha, och råttorna tog något tuggbit…
Dom brås nog för mycke på matte o husse att inte äta kött;P ha ha
(men sjklart äter dem sitt torrfoder och annat med "kött" i :P)
jag har hört att man aldrig ska ge griskött till djur?
Borde man inte kunna ge det mesta? Även om bilden av en iller som jagar en älg i naturen är rätt rolig :)
Det går ju alltid att skicka in prover (sva?) så man får veta att köttet är okej.

#10 hehe det gjorde mina också så då gjorde jag bitarna mindre så det var percis som dom inte tyckte det va nån idé att springa och gömma=)
men många illrar är ju att ju mindre bitar ju roligare att gömma=) så det är nog olika från iller till iller det där. miilo hatar att gömma stora matbitar.
#10 Man tror/trodde det kunde finnas trikiner och nånting som ger upphov till en sjukdom i grisköttet och därför skulle man inte ge det. Men nu är det så att allt griskött kontrolleras vädligt noga (för att människan skall kunna äta det…) och det är helt ok att ge det. Finns en tråd om det och är du osäker, ring sva (eller smittskyddsinstitutet).
åhh, då ska jag be pappa fixa lite som är jägare ju:) inte tänk på :P

#15 vilken tur du har=)
ja jag ska kolla med grannen vi har oxå. eller ja alla grannar här jagar både hare älg och fåglar, för man bor ju mitt ute i skogen=)