Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2696 ggr
Doktor-och-Designer
1

AKUT! Jourhem Göteborg!

Jag har fått ett samtal från en kvinna vars son har köpt en valp från någon i Skåne. De har inte alls förstått vad de skaffat för något och måste bli av med den så snabbt som möjligt. De hotar med att släppa ut den men jag har självklart sagt att det inte är ett alternativ. Valpen ska finnas i Göteborg så tyvärr för långt bort för att vi ska kunna hämta den. Snälla finns det någon som kan ta den som jourhem eller permanent?

Vixxen
2

Vill inte uppfödaren ta tillbaka valpen?

Doktor-och-Designer
1

Nej, det är ingen seriös uppfödare.

alexanderberntsson434
1

Jag lyckades att skaffa konto på denna sidan.  Nej ingen har hotat att släppa ut den!! min mamma fråga bara efter råd. Men jag har ändå inte tänkt att släppa ut den. jag har ringt runt och även ringt till polisen och dom flesta råder till att avliva den i värsta fall, men jag vill inte att han ska avlivas, för jag tycker fortfarande han är världens underbaraste. han ska inte avlivas pga att jag insåg att jag inte kan ge den all tid den behöver och därför vill jag hitta ett bra ställe för honom är han kan få all den tid han behöver och även kärlek. Så jag hoppas på att detta ska gå bra och han ska få ett nytt bra hem!

Doktor-och-Designer
1

Nu har jag fått veta att de inte kommer släppa ut den men de letar fortfarande akut efter ett hem.

VeronicaKahlbäck
1

#3 Ja men lägg ut annonser med information om honom, kanske bilder för att få något intresse. Här, blocket, facebook m.m. annars kan det nog vara svårt att hitta ett nytt hem.
Typ ålder, vad som ingår, om han är vaccinerad, chippad osv.
Kräv också att nästa ska veta vad en iller är så hen inte hamnar i bur eller liknande, eller fastnar i omplaceringskarusellen.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

alexanderberntsson434
1

Här har han fått springa löst men varit i buren när han sovit o så. Buren han sover i är 1m×80cm × 1.60m med massa tunnlar. Hade nog kunnat lämnat tillbaka honom där ja köpte han. Men tror inte han kommer vilja ha tillbaka honom och det är inte direkt ett ställe jag vill han ska tillbaka till

JossanH
2

Som sagt, bilder lockar alltid!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Armino30
0

Vad är det för en hund. Sitter på jobbet och läser på nätet och råkade komma in på detta. Ingen hund ska behövas avlivas för något sånt. Kan jag hjälpa till får du gärna höra av dig.

becka_j
2

#8 det är en illervalp

Adrianaisaksson
1

Det är en iller. Iller när dem är små kallas för valpar. Detta är en iller sida dessutom…

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

JossanH
1

Är det samma iller som den Nettan skrivit om? 2 akuta omplaceringar i Göteborg.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Feliiciia
1

#11 Tror inte det då nettan skriver om en hona och det här verkar vara en hane.

Yamamonkeyy
3

Jag kan vara intresserad av illern, hur får jag tag i "försäljaren"`?

alexanderberntsson434
0

Ni kan alltid nå mig på 0732663303 bilder kan jag skicka över via mms!

alexanderberntsson434
2

Min iller har fått ett hem som han kommer flytta till inom kort tid. Tack för alla tips o all hjälp!!

illernettan
1

Nej, det är inte samma iller. "Min" kommer från Skåne men levererades till Göteborg. Och som skrivits, den här valpen är en hona som behöver ett nytt hem.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

JossanH
1

Aha! Konstigt når det dyker upp flera akutfall från samma stad!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Doktor-och-Designer
1

Lilla killen har fått ett nytt underbart hem med två storebröder och allt verkar gå bra ❤️

Som Nettan skriver är det inte samma iller som hon letar hem till.

Madde
0

Vad skönt att det har löst sig. Låser tråden då den inte är aktuell längre. Mvh Madde // medarbetare

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer