Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 263 ggr
catarina26
0

Iller upphittad behöver omplaceras

Vi har fått in en iller (tik) tror vi, viltfärgad, till lundabygdens djursjukhus. Denna behöver ett nytt hem. Finns det någon intresserad så ring till oss på 046-313550.

Mvh Catarina

HannaM
0

japp lund, nu har jag kollat=) ingen om saknar sin iller och pratat med polis? hur länge har den varit hos er?

catarina26
0

Tack för er hjälp. Vi har en tjej här som ska prova att ta hem den men om det inte fungerar så hör hon av sig till er som erbjudit er hjälp.

Mvh Catarina

Norrskenets
0

men har hon inte nån ägare då?

MissFerret
0

*PUTTAR*

Pandae
0

Har många erbjudit hjälp?

Aniron
0

Hejhej!

Jag heter Anna och har tagit hand om illern som kom till oss på Lundabygdens djursjukhus. Jag har henne på prov och om det funkar med mina andra djur och om hennes rätta ägare inte dyker upp så får hon stanna här.

Självklart vill jag först o främst att hon får komma tillbaka till sin ursprungliga ägare. Hon är mkt lugn och kelig, så jag får känslan av att ngn har ägnat henne massor av tid o kärlek.. Denna ngn saknar säkert sin lilla ögonsten, så jag ber er alla om hjälp att hålla ögon o öron öppna efter ngn som blivit av med sin iller i Skåne/nära Lund.

Alla tips mottages tacksamt! 

/Anna

Norrskenets
0

#7 va bra att du kan ställa upp=), hoppas det löser sig iaf hur det är slutar=)

Pandae
0

Hur går det med illern?? har någon som saknar en iller hört av sig?

skrollan
0

putt

Aniron
0

Nej, ingen har hört av sig ännu.. Ska slänga ut lite fler annonser så får vi se..

Pandae
0

Går det bra hemma hos dig annars eller blir det för henne att hitta ett nytt hem senare ifall ingen ägare hör av sig?

Madde
0

när elin_n fick hem en hitteiller för inte så länge sen sa polisen att man har 7 dagar på sig, sen är illern den som tagit hand om den.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Aniron
0

Hej alla!

Hittills går det väl bra.. Har inte vågat testa med mina katter ännu, eftersom den lilla loppan var full med ohyra när jag fick hem henne och jag vill att behandlingen ska verka lite innan de träffas. Tänkte göra ett litet försök imorgon..

I övrigt har jag fått lära mig vad illertänder kan göra och jag tycker numera att hon skulle passa att heta "Bita".. :) Vi får väl se vad sambon tycker.. :) Men jag vet att det krävs tid o tålamod och tänker ge henne massor av båda samt mängder av kärlek.. Om hon får stanna eller inte beror alltså helt o hållet på hur det funkar med mina katter.. För sambon är då iaf störtförälskad i henne. :)

Pandae
0

#14 åh va kul:-) Du får berätta om de funkar med katterna:)

JossanH
0

har ni kollat om hon har något chip?? Många chipmärker ju sina djur idag och det gäller även iller!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aniron
0

Har inte kunnat hitta ngt chip på henne, det var min första tanke också..  inte heller hittat ngn annons på saknad iller..

Vi har till 98% bestämt oss för att kalla det lilla livet för Phaedra (Uttalas "Faidra").. om ingen ägare dyker upp förstås..

Phaedra har idag fått träffa våra katter.. Isolde, vår ena katt, lyckades få ett nyp i baken, men annars kom ingen till skada.. :) Katterna är mkt nyfikna men samtidigt skeptiska till det lilla livet.. tror att det är helt rätt inställning. :) Phaedra verkade inte bry sig nämnvärt om katterna. Hon bara lullade på som en liten ångvält och försökte nafsa om hon kom i närheten. Vid ett tillfälle kom hon på att katterna sprang om hon sprang efter, så det roade hon sig med ett litet tag.. :) Så vi tycker nog att det här gick väldigt bra, men det känns som om Phaedra får ha eget rum när vi inte är hemma, för att inte riskera att ngn kommer till skada..

För övrigt umgås vi nu med handskar och skor om man säger så :), för Phaedra vill gärna bita i hud.. Jag jobbar självklart på att hon ska sluta med detta, men jag är nybörjare och känner mig lite osäker ibland.. Hade velat gå en valpkurs.. :)

Nåja, där var en liten uppdatering från oss. Sorry om det blev långt.. Men jag är så uppfylld av detta lilla liv.. :) Inte alla förstår min fascination.. :)

Kram på er alla! :)

Pandae
0

Åh va kul:D!

Vi har satt upp en plywoodskiva i köksingången som man kan ta bort, så att när vi inte är hemma kan katterna vara ifred men också få hoppa in där om de vill.. funkar kanon (ena katten brukar sova där inne och vaka;)

Låter som om hon har de bra hos er:). Envisa små korvar är dem=P

Aniron
0

Ja, vi har låtit Phaedra få datorrummet till sitt.. :) Illersäkrat så mkt jag bara kan förstås.. :) Tur att min sambo är så såld på henne, datorrummet är ju nästan hans rum.. :) Trodde det var kört när det första hon gjorde här var att springa fram och bita honom i tårna! Men han är helt kär i det lilla livet.. :) Det är vi båda två.. :)

Pandae
0

åh men de är ju jätteskoj:)
känner ni några som har illrar:)?

Aniron
0

Känner en tjej som jag pluggade med som har en liten kille. Vi har inte haft mkt kontakt sedan examen i juni, men jag kankse skulle ta å höra av mig nu o berätta den stora nyheten.. :)

Pandae
0

kan ju va skoj:)!