blir så jävla förbannad!
blir så himla arg…. bobby klättrade upp i låda som var lite öppen. och i där hade det ramlat ner en magtablett som han hittar…..! som tur var såg jag honom sitta och tugga så jag tror jag fick ut den, bara att det är en sån kapsel med massa små kulor inuti….. han är verkligen överallt! och inte visste jag att den hade ramlat ner i lådan… vet inte var det var för ablett men den är inte stark iaf, hoppas bara att han inte fick något i sig…..

Typiskt illrar, men du har inte märkt nått?

hur har det gått med bobby?

tur du kom på honom =) hur är det med honom nu ?
han är pigg som vanligt! tur säger ja bara att jag såg det. så då antar jag att jag fick ut allt! har super städat idag så jag har inte sett något annan konstigt han kan få i sig iaf! bara illersaker nu!

Antar att precis som med andra giftiga saker som förtärts så är det bra att ge grädde eller mjölk (laktosfri) till en iller. Ju fortare efter förtärningen destå btärre. Kan va bra att ha i huvet. Dricka i största allmänhet är viktigt… Sen är frågan om vad som är bäst, att framkalla kräkning (hur gör man det på en iller?) eller att ge massa vätska. Olika metoder är väl bra för olika saker…
Nu var väl anske inte magmedicin så värst farligt, för han lever väl än? Men man ska nog vara mycket vaksam när de ätit något otillåtet och ev giftigt. Själv hade jag ringt giftcentralen eller en veterinär och frågat.