Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1370 ggr
Emi&Musse
0

Bakpulver med doftolja?

Hej! Jag har mina tankar kring iller.

Jag har läst på olika ställen att man kan använda bakpulver med doftolja för att minska den starka illerlukten. Men det som inte framkom var hur man använde det eller vart man skulle ha det mm.

Tacksam för svar!🙂

JossanH
0

Ärligt talat förstår jag inte helt varför man skulle behöva det 😊 ska du ha en okastrerad iller så kommer det stinka oavsett 😝 och ska du ha en kastrerad så kommer det inte lukta mer djur än med en kanin eller hund så länge du håller rent, rensar lådor och tvättar illerns filtar 😊 Det är först nu när jag bara har ett rum som illrarna bor i som jag kan störa mig på att det luktar lite djur här hemma (förutom när jag hade hemma en okastrerad hane i högbrunst då…), annars har jag alltid fått höra hur folk blir förvånade över att det inte luktar djur hemma hos mig.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Feliiciia
0

Vi har bakpulver med doftljus här hemma. Vi har bara lagt i 2-3 teskedar med bakpulver i små skålar, sen hällde vi i några droppar med vaniljdoftolja. Skålarna placerar vi ut här och var i lägenheten. Tycker det funkar bra. Har själv inget emot doften men min mamma och bror håller inte med.

Emi&Musse
0

Tackar så mycket för svaren! Dem hjälpte mycket!🙂

Feliiciia
0

Det aka vara doftolja istället för doftljus.

Bogey
0

Doftlöst och giftfritt samt har funkat riktigt bra på att dämpa doften av illerfisar då Bogey var en notorisk mysfisare.
http://www.clasohlson.com/se/Luktborttagare-Yocoair/34-259

VeronicaKahlbäck
0

Yocoair finns även i färdiga "doftpåsar" samt pulver i burk 🙂

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

VeronicaKahlbäck
0

…Och i övrigt så är städa, sköta lådorna samt tvätta sovsaker regelbundet bra för att kontrollera lukten!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus