Melker hade änglavakt
Melker, jag och en vän var ute på kvälspromenad i fredags. Nästan hemma står Melker och nosar i gräset och jags tår vänd mot min kompis och pratar. Jag har alltid kåll på om det kommer katter och nyfikna hundar sygande och var verkligen säker på att det var helt lugnt där jag stod.. .
helt plötsligt hör jag Melker skrika, vänder mig om och ser hur en hund ahr smugit utmed staketet och har melker i munnen. Jag ser även att Melker är på väg till motattack. .
jag blev väldigt chockad över min egen reaktion . . Jag skriker så högt jag kan, hunden släpper Melker, jag gör ett utfall mot hunden och häjjer näven och redo att klappa till den samtidigt som jag skriker försvinn så högt jag kan…
Hunden springer iväg och jag tittar ner på Melker som gör frivolter och fräser och ser ut som en stor piprensare…
Det är ingen idé att försöka plocka upp honom, han är så otroligt rädd just nu..
Samtidigt kommer kvinnan som äger hunden, väldigt chockad hon med.. Förklarar vad som hänt och on förklarar då att hunden är 11, brukar springa emellan lägenheterna och går därför alltid lös i kvarteret. Hon har aldrig bitit någon innan…
Jag säger bara att jag vill ha hennes numer ifall det är något fel på melker.. lyckas till slut plocka upp Melker, ville ju itne skrämma honom när han var så rädd… han är helt hel vöerallt och som det såg ut så plockade hunden honom över revbenen. Jag klämmer och känner över kroppen och det känns helt, Sätter ner honom och han promenerar utan problem..
Väl hemma ringer jag Sarae och vill abra få bekräftat att eftersom han blev plockad över revbenen han dom inre organen skyddats.. han var väldigt chockad och gick och la sig och skakade ..bäddade ner honom och klapapde honom..
Idag har han dock poppat runt här hemma och retat Amy som om ingenting hade hänt
Men sancka om tur.. förklarade även för kvinnan att hennes hund ahde tur, han var 2 mm ifrån att bira hunden i ansiktet.. hunden lär ju ha lärt sig en läxa nu och melker lär vara på sin vakt när vi går förbi nsäta gång…
vet inte vad jag skulle gjort utan Melker, han är ju min lilla nallebjörn
Är det förresten itne fascinerande vad man är villig att göra för sina små, hoppa på en hund t.ex…
Shit!
Fan, jag skulle kräva kärringen på ett veterinärbesök iaf!
Sara

Vilken tur det gick bra. Det hade kunnat sluta olyckligt. men som sagt var, blev det inga märken på honom så klarar han sig bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
skulle du? han mår ju bra.. fast iofsej
precis vad jag tänkte med, jag låter hellre tanten ha lite ångesdt över att hon itne har skött sin del som hundägare..

Saken är det, att om hundägaren vill vara jävlig så kan man faktiskt motsätta sig kostnaden. Speciellt om man har hunden försäkrad för sådana här saker.
Då kan försäkringsbolaget bråka åt en, och så kan det bli dyrt för en själv.
Då bättre att spara tills det behövs. Var dock noga med att skriva upp datumet och ungefärlig tid och gärna vem du stod och pratade med. Så om det skulle hända något sedan så kan man ta fram det då.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
det ahr jag redan gjort ;)
har alla hennes nummer och även min kompis var med som vittne..
Jag känenr itne för att börja bråka med folk, inte utan ordentlig grund i alla fall…
ja du jag har ingen tillit till hundar längre.
För någon vecka sen blev benjamin attackerad och biten i rumpan och svansen. Han fick sår på båda ställena.
Ringde vetrinären och de sa åt mig och hålla koll. Så jag körde med alsollösning (eller hur det stavas) och det har läkt fint.
Tyvärr hade jag inte hjärna nog och ta nummer till hundägaren. Han som ägde hunden sa ingenting, skällde inte ens ut hunden, själv var både jag och benjamin för chockade så jag gick hem fort som fan.
Jag fick mig oxå ett bett i handen, men det var inte något jag kände förän jag kom hem.
usch förstår verkligen din rädsla.
Tur att han klarade sig så pass bra.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

vilken tur du hade, ja man gör allt för sina älsklingar..hellre jag än dom=)
Själv har jag försvarat min äldsta hund mot två schäfrar, slutade med ett blödande finger och min hund fick jätte mycket godis av hundarnas husse som blev utskälld av min tjej. Hon klarade sig från sår men hon kan inte koncentrera sig på agilyti banan längre..så det fick ja sluta med då hon var så rädd.*olyckan hände på agilyti plan* Han som ägde schäfrarna trodde inte att det va nån där*idiot*

Huga, vilken tur melker hade! Änglavakt…
Nä, det är därför jag alltid är så misstänksam mot hundar och illrar. Även om de växer upp ihop har nästan alla hundar sådana instinkter just mot illrar. ALLA hundar jag träffat blir helt galna, och det är allt från hundar "utan jaktinstinkt" till draghundar…
Även jag har träffat på dumma hundägare med lösa hundar som vägrar inse att deras hund skulle döda mina illrar om de fick chansen. "Nä, men va konstigt, min hund blev helt nipprig när den kände doften av dina illrar". Dööööh!
Blir så förbannad då jag läser detta så jag tamme fan kokar….jag ser alltid oxå omkring mig…men ser OFTA och då menar jag verkligen OFTA hundägare speciellt i skogen som släpper hundarna lösa…..det du fick uppleva är nått jag fasat för hela tiden sen jag skaffade iller…och så fort hundarna är lös i skogen tar dom ju direkt upp spåren på illern och rusar till attack oftast och dom smyger på så snabbt att man f-n inte hinner reagera själv.,… du gjorde helt rätt, jag hade nog anmält henne för det är trotts allt olagligt att ha hundarna okopplade om man inte har pli på dom vilket en del ägare tror dom har men när dom möter illrar blir dom aldrig desamma som mot andra djur heller, jag har träffat hundar ute som drar kopplet ur händerna osv som inte ägarna ens fått bukt med då jag har satt foten mot hundens huvud och har iller uppe på sträkta armar….så ett bet vetrinär besök är det minsta hon skulle få betala,,, att dom aldrig lär sig jag fattar inte,,, detta gäller ju inte bara iller vs hund utan även mindre hundar mot stora hundar, katter osv, våran jackrussel höll på att bli dödad av en rottweiler förra vintern pga av samma sak typ…
fördjävligt…*grrrrrrr*

Oj,oj stackars liten, tur att allt gick bra o han inte får några skader senare!
Får en att tänka till lite, själv hade ja sketit på mig om det hände mig o mina pluttar…
åå fyfan vad hemskt! vilken tur att hunden släppte med en gång då du skrek till och itne bet hårdare!
usch vad hesmkt, men himla tur att det gick bra! pussa melker från mig :)
jag vet bara att jag såg rött och var redo att slå ner hunden.. hade den itne backat hade den åkt på stryk.. fantastuiskt vad man gör för sina änglar :)