Kola har fått ett nytt hem.
Kola är en 2årig pastellflicka. Hon är mycket snäll och go, men kommer inte överens med mina vå andra flickor. Antingen vil hon vara ensam iller eller ha en karl vid sin sida. (Då hon funkade jätte bra med en kille i sitt förra hem). Kola är även van med katter och var så bra kompis med katterna hos förra ägaren att hon till och med sov med dom.
Med Kola följer/hon är:
-Stamtavla/Valpbild
-Kastrerad
-Besiktingspapper
-Chippad
-Valpsjuke vacc. (Nästa april 2007)
-Lite Ferret Complete
I temperamentet är hon jätte go och snäll och man får göra det mesta med henne. Hon går bra på låda.
Kola vill bo hos någon som tar hand om henne livet ut eftersom hon nu får flytta redan för andra gången.
Är du intresserad av att ta hand om Kola, hör av dig till mig. Hon kan levereras till Sthlm.
Tel. +358407625393
Mail. emelie@kalmers.com
Jättebra att du skriver ut annonsen här. Hoppas att du hittar ett bra hem till Kola. Håller tummen.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Vad tråkigt att det inte fungerar mellan din Kola och övriga illrar i familjen =( - Hon verkar ju för övrigt vara söt och mysig tös! - Hoppas hon finner ett riktigt gott hem snart…
Fast det vore kul att få veta mer om henne förstås.. ;)
Hälsar Tessan & Julius
Hej!
själv så skulle jag gjärna vilja ta hand om henne men det går ju inte efter som jag har två iller tjejer suck.Men söt var hon ialf.

tessan, du har ju bara en påg. 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jätte söt! synd att ochså jag har en flicka… :) hoppas hon hittar rätt!
Ja det vore ju något Julius och Kola. =))

Vilket par 
Precis. Det skulle ju vara perfekt. =)))

Em: Jag har mailat dig!
Visst vore det, visst vore det… =)
Julius var ju en gentleman även under sin brunst hos Therese och hennes töser, - det är klass på honom minsann! 
Ja det låter så i alla fall Tessa. Du är inte intresserad av en liten tös. Eller någon annan. =))

Rikki: Du har fått svar

Tack!!!

så söt tös!
hade jag bott närmre har jag inte tvekat en sekund =)
hon skulle fått bo hos mig o busan (som önskar sig en kompis)
Madde: Visst låter jag intresserad, fastän jag försöker intala mig att så inte är fallet.. 
#15. hehe. =))

Vill bara meddela att Kola har inget nytt hem än och är ni intresserade så hör gärna av er!
Skulle gärna ta henne men vi har en hona så det skulle kanske bli bråk här med

Em: Jag har skrivit till dig. Är jätteintresserad! Hör av dig

hej vars finns Du och Kola??? vilken del av sverige och ska du ha betalt osv??

jo en sak till är hon steriliserad?

Rikki jag har mailat er!
PeterJenna, jag har skrivit till er..
Hur går det. Verkar det bli något hem till Kola? Håller tummen.

Jadå, det går bra. Vi får se vad som händer. Här tar vi inga förhastade slutsatser utan det får ta sin tid.
Nä det är som du säger att det är bäst att man hittar rätt plats. För man vill ju inte att Kola ska behöva flytta mer. 

Nope, hon har haft sån otur. Är tråkigt med tanke på fram för allt hur mysig iller hon är och fin..

Koa har nu fårtt ett nytt hem. Tack till er som varit intresserade!

Vart hamnade hon -eM-? Är nyfiken ju. Är det någon här innefrån så vi får fortsätta följa henne?
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Ja va skönt att du har hittat ett hem. Hoppas att det är någon här så man får veta hur det går i framtiden med henne. =)
Ja, vad kul - hoppas tösen får det bra i sitt nya hem! =)
jag blev allt lite intresserad på den lilla faktiskt, det får jag nog ärligt erkänna men många bra hem verkade visa intresse så jag hoppas att jag kan erbjuda ett gott hem i framtiden till en "oönskad" småtting som söker ett hem… =)
Ni kommer garanterar att få följa Kola i hennes nya hem ;)
åh är det ni som ska ta hand om henne? =)
ja det är det =)
Vad kul, hoppas ni kommer att trivas med varandra! Så när får ni träffa henne? - ni måste räkna timmar och minuter.. ;)
Vi träffa henne i dag kl 13. Så hon är redan hemma med oss efter en resa med båt och bil =)
Grattis till den nya familjemedlemen :D
Tack så jätte mycke =)
Då får man gratulera till tillökningen i familjen. =)

Grattis!!
Hoppas det går bra med henne nu då. Ni får skriva och skvallra. ;-)
Audiatur et altera pars
Så söt hon är Kola. =) Jättefin bild SofieManne.

Japp en riktig sötis är hon;-)
Audiatur et altera pars
Så söt hon är. Illrar är ju i och för sig alltid söta. =)
Vad kul med bilder också - hoppas på fler så småningom =)
Ja det kommer garanterat komma mer bilder. För vi ska ut på en skogspromenad idag =)
=) Vad säger Kola om sina nya kompisar då? - och vad säger de om henne? =)
Hon är osäker. Och dom andra tycker det är kul med en ny kompis. Tara vill leka hela tiden. Men Kola vill ta det lugnt och upptäcka med tiden att dom är inte så farliga som det ser ut ;) Hon ska få en liten ensam promenad med Örjan idag. Så vi får se med tiden vad hon säger om dom =)
Ser fram emot att höra hur promenaden gått och se några foton. Det är mycket nytt för henne just nu, både miljö, familj och kompisar, med tiden finner hon sig nog tillrätta. ;-)
Just nu ligger kola på min ena arm och sover så sött. Hon är så gosig.
Nån som vill berätta lite om pellets. Hon har haft det innan och vi har kattsand. Tänkte att vi ska prova vad dom andra tycker om det. Tara tycker iallafall om att ligga och rulla runt i det. Lite ryggmassage. hihi Vet att det finns en tråd om pellets men nu hittar jag den inte.
Vi använder kattsand (resor och inne) och stallströ (stallet och inne), eftersom några av våra gillar att använda pellets som bäddmaterial.
Tycker även att det luktar mer av pelletsen, än av (Everclean och Cats) kattsand och stallströet.
Okej, jag har ställt in lådan med pellets som vi fick av Emelie i sovrummet. Så får se vad dom andra tycker om det. Mycke möjligt att det kommer bli att dom bara leker med det.
Vi har blivit besegrade. Vi trodde vi hade illersäkrat det mesta. Och det hade vi tills Kola kom. Hon kom in i ett hål i skafferiet som inte ens Tara kommer in i och sen va det ugnens tur, inte nedersta luckan utan "plåtlisten" längst ner. Så upp under ungsluckan och in där bakom. Och den gick inte att ta bort så vi fick ta fram kofoten. Så köket är avspärrat tills det är fixat. hihi. Har en känsla att det inte är det sista hon hittar som vi missat.
Kofoten!
Undrar hur det ser ut i ert kök nu. Prövade ni att locka fram henne med vetegroddsolja eller liknande först?
Visst är dom experter på att hitta och ta sig in på de mest konstiga ställena. När jag var i Vadstena, hittade Sweetie ett pyttelitet hål i en hörna under en köksbänkarna. Vi lockade fram henne med vetegroddsolja.
Träpellets har vi skrivit om i en annan tråd. Ska försöka hitta den.
Vi använder träpellets här hemma och vi är supernöjda. Både billigt och bra. =))
#53 Hahaha Manfred fick använda den till att lyfta upp spisen så vi kunde locka ut henne så istället för hon kom inte ut där hon kom in. Men vi måste täppa igen hålet, annars ser det ut som vanligt.
Det var ju bra. Såg framför mig, hur ni brutit loss fronten på spisen. *S*

*Asg* Ja jag såg också framför mig hur ni bröt sönder spisen för att få fram henne;-)
Audiatur et altera pars

Åsa: Ser att du redan fått svar på din fråga ;)
Sofie & Manne: Tack för ert mess! Såg det dock först flera timmar efteråt eftersom jag glömt telefonen hemma. Hon är så söt lilla Kola. Jag saknar henne :( Men jag hoppas att hon får det bra där hos er. Skriv mycket och berätta hur det går! Har hon fåt träffa dom andra än?
Tänkte höra hur det går med Kola nu??? Hon har ju varit hos er ett tag nu.

Aha, nu fattar jag varför -eM- skrivit som hon gjort till dig Madde i tråden som heter Kola. hihi
Ni andra, det finns ett svar på Maddes önskan inne på tråden Kola. Detta då Sofie och Manfred valt att fortsätta på den tråden när de berättar om tösen.
Ps. Madde det verkar gå bra. hihi![]()
Audiatur et altera pars
Ja det gör ju det. Vilket är superkul att det gör.