Illerträff i Gävle!
Då var det bestämt, vi ska ha en träff i Gävle. Den 22/9, klockan 11.00 i Andersberg. Träffen ska vara hemma hos oss, det är en stor 3a, men endast det stora rummen (hall, vardagsrum, kök) är tillåtet för illrarna. Många meter rör, massa gömda leksaker och en del pipisar kommer finnas för dom besökande
Vill vi gå ut och vädret tillåter så finns ett par parker med stor gräsmatta bara ett stenkast iväg.
Självklart vill vi att ni har kollat era illrar för skabb, det skulle ju vara tråkigt om alla blev smittade.
MVH
Tommy, Sandra, Vincent och Tess

låte kanon

Låter jättebra, jag dyker upp med några av mina i alla fall :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

min morbror har bott i andersberg
.. vi kommer med tre illrar .. vi hämntade en igår .. roxy heter hon å är 2 år

Jag har bott på vinddraget, så jag hittar i alla fall :-)
Audiatur et altera pars

Ska se om jag och Therese kan komma=) å då tar jag såklart med mig Saga och Saffi=) hoppas vi hittar bättre den här gången iaf hehe

puttar upp denna tråd lite=)

ok tack tack för putten .. hoppas att de kommer många då

Jag kommer. Om ni missat det ;-)
Audiatur et altera pars

hoppas jag också, ju fler desto roligare=)
jag vill oxå va me ju :(

#12 ingen som hindrar dig=), eller jobbar du då? =(
nope..pluggar möjligen..men det e låååångt ;(

jaha, va synd=/ ja det va ju en bit för dig såg jag, men om du inte pluggar så kanske det är fler som vill komma som bor i närheten av dig och då kan ni samåka och då blir det billigare med bensinen=)
#15 jo det e sant ,) fast jag har lovat mig själv att inte hälsa på åsa förrän hon har gengäldat mig med minst ett besök! hehe

#16 hehe men det är bara att du inte räknar med den här träffen hehe;) tycker absolut att du ska komma och ta med dig några fler till träffen=)

#16: Morr. Jag skulle ge arslet och halva armen för att komma till dig. Gäller bara att övertala min kääära sambo vet du. ;-)
Just nu överväger jag att rymma hemmifrån, så då kommer jag till dig.
Audiatur et altera pars
#18 låter bra! du e såååååå välkommen..
Jag vill också ha en illerkorv så att jag också kan åka på mys illerträffar!

Du får låna en av mina och följa med på träffen. ;-)
Audiatur et altera pars

putt=)
Det skulle ju vara helt underbart :D Får man göra så? :D

Klart man får göra så :-)
Audiatur et altera pars
Vad lycklig jag blev nu :) Då vill jag jätte gärna komma! :)

putt

puttar upp denna tråd så fler kan se=)

Jag är sugen, men det är ju en bit kvar så allt är möjligt :)

#28: Vore skoj om du kom med dina pälsar :-)
Audiatur et altera pars

alla är välkommna .. ops inte min lägenhet sorry

puttar lite till för Saga och Saffi ville så gärna putta upp tråden dom också

#30 inga problem, ALLA är ju välkomna;P

#29 ja!! =) Men får hoppas att man inte jobbar då bara, fast nu kan man ju planera lite i tid ialf. !!

puttar lite till

hur många är ni nu som kommer att komma?*nyfiken*

Jag :-)
Audiatur et altera pars
Jag kommer med Åsa :D
åhh jag vill så gärna komma jag oxå =(

ic3man å jag å tre st illrar
Jag kommer med några pälsar =)
Amor vincit omnia
är det någon som åker från Ånge/Sundsvall/timrå man kan åka med?

Hoppas jag och Therese kan komma så får ni se Saffi*skryt*

Vi skulle gärna vilja veta om någon iller har några speciella behov (kabelbitare, höjdhoppare, inbrottskung). så vi har tid att fixa. våra är ju så snälla o goa :P

#43: Jag tar nog Ametist med mig och hon har hittills tagit sig igenom det mesta .-)
Men jag lämnar min värstin Nikita hemma i alla fall :-)
Audiatur et altera pars

Saffi är väldigt slank i kroppen så hon kan komma igenom många springor hehe

men springor har vi inga, tess är duktig på att ta sig in i sånt med. :)

hehe okej va bra=)

putt! putt! putt!

Hur många är ni nu som vet att ni kommer att komma?*såå nyfiken juh*hehe
någon som man kan lifta med från ånge/sundsvall/timrå???

puttar

#52 Va fin den vart, tycker absolut du ska sätta upp den eller varför inte lite överallt=) men kom att tänka på att ni kanske borde skriva att vid fint väder kanske vi kommer att vara i (namnet) parken.=) så dom som är nyfikna vet ifall det inte är nån som öppnar hemma hos er hehe=)

mja, inte överallt kanske;) men ska sätta upp på några ställen iaf.. varför jag just tog söders zoo är för att peter som jobbar där har en klunga illrar han med^__^
ja kanske borde skriva in det med^^

nä inte överallt hehe, då ryms vi inte i lägenheten hehe=P
Jaha men det är ju jätte bra, då blir vi fler och fler illrar=D Japp men bara ett förslag, ni bestämmer juh=)

VA? Jobbar Peter på Söders Zoo nu? Är du säker? Ohh, jag har tappat bort hans nummer. Super, nu vet jag vart jag hittar honom. hihi
Audiatur et altera pars

hehe japp han jobbar där:) och så har jag berättat för elin att det är träff på g med^^ hon hade missat tråden eftersom att hon inte är inne lika ofta

Super bra, jag har också pmat Elin om detta .-)
Audiatur et altera pars
hoppas det går bra för er att jag tar med alla mina tre illrar eftersom tjejerna ska nog till sitt nya hem den dagen. kanske någon kan vara snäll och möta mig på stationen där jag kommer hoppa av med 2 transportburar och en massa packning

#59: Klart vi fixar att någon möter dig :-)
Audiatur et altera pars
#60 ja vad bra för det är lite jobbigt att bära allt sj hehe och får ju inge svar om jag kan lifta med någon heller=(

detta börjar ju att arta sig fint jue .. längtar tills mötet blir av
ja men jag kommer nog ner till gävle med tre illrar men för hoppningsvis kommer jag bara ha en iller när jag väl kommer till träffen=)
ååh, varför går tiden så sakta för? :P

Jag har flyttat och är utan internet för tillfället, tur att Sandra messade och informerade mig för några dagar sen. Tack Sandra =)
Om inget annat kommer ivägen så kommer jag och med mina fyra terrorister =)

Håller med #64, tiden går sååå sakta…
#66 ja håller med er plus att jag blev jätteglad i telen idag när jag pratade med dig och hörde att jag kunde åka bil med er=)

#67 Skönt att höra att du blev glad
. Inte på så bra humör idag, så arg och irreterad…(inte dig,du vet ju vem jag menar)
#68 menar du om det jag berättade för dig om i telen?

#69 Japp men det ryktet stämde absolut inte så nu är jag glad igen!

puttar för fler som kanske vill komma=)
#70 hoppas att hon inte ljuger då
har ni räknat hur många vi blir på ett ungefär?

Men va skoj att det blir just härhemma..=) Får nämligen hem lilla Grynet under helgen..Så äntligen är jag oxå med Iller. Var en lång sommar full av längtan…
Så då kommer självklart vi oxå…=P

#72 för jag fick en massa uppgifter om honom=)
Också nyfiken hur många vi blir=)
#75 gud va bra=)

#74 va bra, då får syskonen träffas och busa=)
ja och ju mer valpar det blir ju roligare tycker miilo att det är=) sen får ju miilo böka lite på vincent igen=P

*putt*

Jag åker förmodligen bil till träffen så är den någon som kommer med tåg/buss kan jag hämta upp eller träffa er som åker bil någonstans så kan ni åka efter mig till träffen. Jag har varit hos Sandra och Tommy förut så jag hittar 

hejalla längtar

#80 Therese.bergquist, Nora_Dede och jag ska åka ner från sundsvall till träffen, men vi har aldrig varit hos Sandra och Tommy, så vi kanske behöver nån som visar vägen. Så slipper vi åka fel hehe
ja det skulle ju vara bra=) hehe

#83 hehe ja så slipper det bli som förra gången;)
haha ja vi irrade ju runt ett tag då=P vi skyller på dom som gav beskrivningen hihi skojja bara

Det är klart jag hjälpe er med vägen.
SKickar iväg ett PM till dig iller_tjejen så får du mitt nummer så kan vi höras när det börjar närma sig =)

#86Jajamen va bra=)
shit det är bara två veckor kvar nu juh=)*längtar!*
ursch får lite ont i magen pågrund av tjejerna nu=(

#88 förstår det, men du får tänka att dom får ett bra hem och att det är ganska nära ändå och plus att hon är medlem här inne=)*tröstkramar*
ja det känns bra med den nya ägaren men det känns konstigt iaf

#90 det förstår ja…
finns det kanske något rum mina tjejer kan få vara i? självklart är dom i tramsportburen den nya ägaren till dom vill så gärna stanna en stund på träffen. men det blir för mycket för mina töser med både resa på 5 timmar nya ställen och en massa nya illrar och en ny familj. finns det?

putt

Om det inte finns något annat illersäkrat rum så kan jag ta med min hage att ställa upp i ett illerfritt rum så får dom lugn och ro.
Det löser vi på nåt sätt =)

putt=)
#94 ja det vore snällt tyvärr har mina töser en tendens att lista ut sätt så dom tar sig ut men det ska nog lösa sig. är det inte för jobbigt/bökigt för dig får du gärna ta med den=)

*putt putt*

Hur månag illrar har ni som kommer på träffen?? Vore roligt att veta hur många illrar det blir =)
ja det vore skojj att veta, jag tror det kommer bli en hel del

Jag tar med mig tre eller fyra i alla fall :-)
Audiatur et altera pars

ka och jag kommer ju med mina tre fasst varan två kommer att vara i ett eget rum då dom bara blir stressad av nya illrar och resa och nya ägare samma dag. men miilo ska tjusa i massor med sina töser niima och saga hellst saga då sen lär han ju brottas lite med vincent som han gjorde sist=)

Totalt 11st illrar
ja men varav två är i ett annat rum=) men jag tror det blir fler=)

Japp, jo det måste ju bli fler…men om man puttar upp så ser dom som ska komma att vi har startat detta att se hur många illrar det kommer bli=)
japp *putt*

putt

Jag kommer inte att ha med några illrar till träffen.

Varför inte Elin?
Audiatur et altera pars
ja varför inte? vad har du till ditt försvar att dina pälsar ska få sitta hemma medans mamma åker och har roligt med en massa illrar=P

hehe ja precis, håller med #111

putt

Vi åker på utställning helgen efter och vill inte riskera att dom åker på skabb.
Nu säger inte jag att någon skulle ta med en iller med skabb till träffen men skabb är så smått och så otroligt svårt att upptäcka att det är lätt att missa.
Det är bara på grund av att jag inte vill riskera deras öron inför utställningen som dom får stanna hemma.

#114 jaha okej
fortfarande bara 11st illrar som vi vet av, fast det blir fler hoppas ja=)
#114 ja då förstår vi ju=)

Jag litar på folk att de kollar sina illrar. ;-)
Audiatur et altera pars

Jag litar oxå på att alla kollar sina illrar men som sagt är det smått och svårt att missa.

haha, du är för go Elin. Jag förstår att du inte tar med dig dina pälsar. lite trist ville se din nya päls.
Men måste bara få säga att de är så små att visst kan man lätt missa dem. ;-)
Hade de varit stora så är de dock inte lika svåra att missa. hihi
Audiatur et altera pars

Du får hålla dig i två veckor till Åsa. Sen får du träffa honom =)
jag längtar ihjäl mej nu ju! drömmer om illrar nästan varje natt :D

gör en ny tråd ang. hur många illrar som ska komma=)
Längtar också=)

putt

putt=)

Hejsan!
Jag träffade Veronica på Willys idag som berättade om den här träffen, det var ett par år sedan jag själv hade iller. Men jag skulle jättegärna komma om det går bra? ÅsaF har jag också träffat några gånger, så det skulle vara kul att även återse gamla bekanta. Och, såklart, klämma på några goa pälskorvar! :D
/Sara

#125 Ursäkta Sandra och Tommy om jag svarar åt er, men alla är som sagt välkommna även om man inte har eller tar med sig sina illrar=) roligt bara att vi blir fler

ingen fara alls:) kul med mycket folk^^ det kommer någ bli väldigt få sittplatser, men vi får väl sitta på golvet;)

#127 Känslan att sitta på golvet mittibland..undrar om det blir som att ha hamnat mitt i en myrstack kanske? Kanske bäst ha full skyddsutrustning på dej då..hehe

#127 det tror jag många vill göra ändå hehe;)
ja många kommer nog att sitta på golvet för att prata med alla illrar. hoppas dom flesta illrarna gå ihop med varandra då=)

#130.. ja elliot går inte ihop med någon så han kommer sitta i mitt knä=p

Måste bara berätta, Saga blir 6månader på lördag hehe
så då har vi ett födelsedags barn på träffen också hehe ;)
några fler pälsklingar som fyller år den dan?=)

Ignorera #132 räknade fel.

min skorpan kommer förmodligen bara skutta runt och skrika.. Stackarn,,., :P

hehe huga go gumman, hon lär fara runt i allas famnar istället för att va på golvet hehe;)
ja men miilo och saga lär fara runt mer=) emma kan inte saga och miilo få hälsa lite på varandra när ni hämtar mig?

#136 Jorå, men vi kan annars stanna i Gävle och rasta dom medans vi väntar på Elin som ska visa vägen=). Tänkte så dom får sträcka på benen hehe*måste också sträcka på benen hehe*
är det nån/några som ska mötas någonstans i närheten innan ni åker dit? jag har nämligen inte den blekaste om vart jag ska ;P
oj, såg nu att det fanns karta i första inlägget 
#139 Jag, Åsa och min mamma kan hämta upp dig om du vill =)
Amor vincit omnia
#140 det skulle vara jätte snällt :) har ju kanske världens sämsta lokalsinne! vart och när blir det hämtning då? :)
#141 Hur långt tar du dig själv? Vi kan hämta upp dig vid någon busshållplats eller nått =)
Amor vincit omnia
hmhm, försöker tänka så att det inte blir värsta omvägen för er. men blir stan bra? jag tar ju isf tvåans buss så jag kan hoppa av antingen före stan eller mitt i stan. beror ju på vad som blir bäst för er :)
putt
Vi kommer från Furuvikshållet, vet inte var som blir närmast…polhemskolan kanske? Går bussen förbi där?
Amor vincit omnia
japp, det gör den :) vilken tid vill du att jag ska stå vi busshållsplatsen? och det blir den som är på polhemssidan?
Vet ju inte exakt när vi åker från Åsa, men vi kan väl säga runt 10.30-10.45, finns det någon buss som passar då? Måste ju ha lite tid över att "köra vilse" på också *viskar* "eller hur Åsa" *fniss*
Amor vincit omnia

#147: Vi har Hanna med oss också Veronica, hon är hos mig nu. ;-)
Men finns det hjärterum finns det stjärterum eller vad säger man :-)
Hmm, vi kör inte vilse i Andersberg, det kan jag lova. Har ju bott där. hihi
Audiatur et altera pars
det går en buss 10.30 härifrån. den borde bara vid polhem 10.40. för den ska vara vid hemsta 10.35. går en tidigare också. den är nog vid polhem runt 10.10 typ :) haha, ja man måste ju räkna med sånt också ;)
#148 Men Åsa….jag som trodde att det bara skulle hämtas en person *fniss* och hur tror du att vi ska få plats allihopa? Men det är ju klart, mamma är ju van att ha illrar i knät, så det är väl bara att hiva på transportburarna på henne =)
Klart det går, men sedan är det fullt….har ju ingen stor buss att sätta folk i =)
Du tror inte att vi kör vilse du…..jag är skeptisk…fast jag vet ju visserligen vart Andersberg ligger, så kör vi vilse dit….DÅ får vi SKÄMMAS! Speciellt efterom vi kommer att ha en gul "svans" bakom oss som kommer att vara beroende av att vi kör rätt, annars lär vi få höra det till tidens ende *asg*
Amor vincit omnia
men vilken buss tycker ni att jag ska ta då? :D om jag fortfarande får plats det vill säga ^^
Plats får du, inga problem…=) Välj själv vilken du vill ta, du kanske får vänta ett tag om du tar den tidigare bussen =) Om du inte står vid busshållplatsen när vi kommer förbi så svänger vi in på gatan bakom och väntar på dig =)
Amor vincit omnia
okej, men då tar jag den senare bussen :) tror tillomed att den är vid polhem tidigare en 10.40. är nog inte så mycket folk på den vid den tiden skulle jag tro :) jag står där med mitt röda hår, så ni borde inte missa mej iaf :D
Det tror inte jag heller =) Vi ses imorgon, nu ska jag gå och sova, natti natti!
Amor vincit omnia
det gör vi :D nattinatt :)

Kan knappt vänta*längtar!!* ses imorn allihopa, va svårt det ska va att känna igen allihopa…mitt huvud snurrar hehe, vi lär komma till 11 iaf=) nattnatt

*putt*
idag händer det 

nu har alla åkt hem. vi har haft riktigt trevligt! vincent och tess ligger och sover, helt slut blev dom av allt bus, mest vincent som visade alla andra att det är han som är mannen i huset :P bilder kommer sen!
ååh, det var så mysigt :D förutom skunkandet ;D när blir nästa träff? haha!
ja tack så hemskt mycket för en jätte rolig och trevlig träff miilo har sove 4 timmar i sträck nu=) och han och vincent rök ju ihop så att det flög tussar men ingen större skada blev det iaf på miilo. hur gick det med vincent?

arga katter får rivet skinn. han har lite sår, men det när nog mest ifrån alla andra han skulle läxa upp. han bryr sig nog inte om dom små såren :)
Jippi, Åsa och jag åkte inte vilse idag! Kors i taket =) Men det var vissa andra, "stockholmare" som svängde åt fel håll när de åkte från mig……*fniss*
Tack för en jättettrevlig träff allihopa!
Amor vincit omnia

Tack så väldans mycket allihopa för en väldigt trevlig och rolig träff =)
Jag har lite bilder som kommer senare, har inte gått igenom dom alla än…

synd att vi inte kom på att ta en grupp-bild. bra många pälsar var det iaf! :D och vincent spöade och fick spö av alla. precis som ametist ;D

Det var en underbart trevlig träff tycker jag. Så jag sänder en massa tack från mig och mina huligan illrar.
Crazy som inte fick vara med så länge efter att ha spottat päls bokstavligt talat. ;-)
Och så Ametist då, ja det är bara att läsa #165 så förstår man. hihi
Audiatur et altera pars

Tack ännu en gång, hade jätte kul=), ska bli roligt att se alla bilder sen=) håller med dej Sandra, skulle ha vart kul med en gruppbild=)
Är det nån som hade koll hur många illrar det var? det såg inte ut att vara 29st illrar iaf..

ursäkta att inte vi kom … de blev mycke här hemma å vi hade flytten å tängka på ..

kommer säkert fler träffar ska du se=)