Lek eller Slagsmål?
Från att under ett halvår jaga en iller…så är jag för tillfället lycklig ägare till 3 tjejjer.=)
Förutom Grynet så har jag för tillfället..2 st på prov..för att se hur det skulle funka. Döm om min förvåning då en gammal granne frågar om jag fortfarande ville ha iller..mindre än 1 km från mej fanns 2 som behövde nytt hem då matte jobbade så mycket. Blev förvarnad om att ena var en omplacering som kom från hemska förhållanden. TinTin hade fått sitta i liten bur..och mänskliga kontakten sköttes med svetshandskar på. Fick höra hon var lite bitig och så. Men döm om min förvåning då både hon..och albino honan Snövit var ena riktiga charmtroll. Varit hos mej i ett dygn nu..och det funkar så bra så. Dom ska vara rumsrena från förra hemmet..och imponerande så letar dom sej dit här oxå. Så hoppas dom kan lära Grynet ett och annat..=)
Det jag undrar över är att Då Grynet och Tintin leker..så kan det bli en del tjut..båda kuttrar hela tiden..och Tintins svans är som en flaskborste..=) Det ser ut att gå väldigt vilt till då det jagas och leks ..Hänt flera gånger oxå att Grynet släpt stank..Jag tar förgivet det är hon iomed dom andra 2 är kastrerade. Är det så dom bråkar eller är det bara lek? Ingen har sårskorpor..men händer jag går och särar på dom. Märkt ibland att det tjuts fast dom inte ens rör vid varann..så är det kanske bara glädje tjut? Slagit mej att det kanske är dominans lek..att Grynet vill visa det är hennes hem..och hon bestämmer…Fast hon fortfarande är en bebis…ja eller tonåring iaf..=D….Jag vill så det ska vara så dom kommer överens. Jag tror det blir annan harmoni i hemmet med 3 tillfredställda illrar än 1 som har så extremt med energi. Jag har aldrig stött på en iller som är så aktiv och röjjig som Grynet. Jag är fortfarande efter 5 veckor med henne helt slut.
*"minstingen" Grynet ,4mån. ..är den största av dom 3..den som ligger överst*

Släppa ut sekret kan de andra som är kastrerad också göra. Så det behöver inte vara Grynet.
Jag tycker det låter som ett av de mildare sätten de har att bestämma rangordningen.
De pendlar således mellan lek och bråk. Men inga stora sår, ingen fara. De sover ihop så det är inget stort problem mellan dem som ska lösas.
Lycka till med nya pälsarna. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åsa fick med allt=), men jag tänkte om du vill veta vem som släppt mysfisen så ta upp nån och lukta så känner du vem det va hehe Det verkar gå bra med dom tre iaf=) har du bestämt dig om dom stannar? =)

Vad kul med tillökning… Vår kastrerade Stiffler som aldrig skunkat på det halvår vi haft honom (han är 4 år), har senaste veckorna skunkat nästan varje dag, sedan vi fick hem en ny omplacering.
de skunkar när de blir riktigt till sig, kan vara av glädje, av rädsla eller när de är arga. Dvs nrä det är något speciellt som händer. Förr hade jag en illerhona som typ skunkade VARJE gång jag fick besök, men aldrig annars… Lite smått pinsamt när alla trodde att illrarna alltid luktade så illa… *blurk*

putt=)