Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 457 ggr
Zaria81
0

Mimmi- Skolmogen eller inte? (pinsamt)

Torsdag morgon, Aztech här på forumet har kört min son till dagis, sitter som vanligt på internet och dricker kaffe i godan ro när jag ser att klockan börjar närma sig 8:20 PANIIIK, slänger ner böckerna i väskan och inser att jag måste kissa, slänger väskan på golvet och går på toa, tar upp ryggsäcken och slänger den på ryggen och rusar till komvux som turligt nog ligger nära, rusar ion med ilfart och skall börja rusa in i ilfart då jag märker att halva klassen glor på mig "fan tänkte jag, har säkert mascara i halva nyllet eller nåt" tills jag hör "Zara VAD HAR DU I VÄSKAN?"

"Ehhh inget säger jag" böcker såklart vad trodde ni?

-Titta hon har en ILLER i väskan, så söööt…

Ja givetvis har Mimmi krupit i väskan och står nu med ca 13 pers runt som som beundrar/äcklas (ja alla gillar inte illrar) av henne…Mimmi står på en bok och skuttar upp och ner av iver, jag själv känner hur jag skäms något otroligt.

Hur som helst, efter ca 10 minuter har alla hälsat klart på Mimmi och jag får lomma hem med henne till Aztech som givetvis gapskrattar.

Hur som helst vet nu halva klassen att jag har iller och tycker det är jättespännande, men jag tyckte det ar sådär lagon pinsamt, tänk er scenaiet att Mimmi somnat och legat kvar och jag tagit upp mina böcker som vanligt och kastat väskan halvöppen på golvet och Mimmi krupit ut mitt i psykologilektionen och bitit någon i tårna (alla sätt är bra att få uppmärksamthet på anser Mimmi) eller ännu hellre skuttat fram till läraren (som inte är min favorit) och troligtvis inte gillat mig mer efter det…

Nåväl, det var abslout en sak att ta lärdom av…Generad

Xannadu
0

*ler* illrar är bara för mysiga man får vara berädd för de mästa :D

Zaria81
0

#1 Ja verkligen, grejen är att jag faktiskt haft på känn att "tänk om Mimmi/malte eller Greta skulle lägga sig väskan eller dyl och följa med…så händer det naturligtvis.

Fast Mimmi tyckte att det var jätteskoj, ju fler som tittar på henne destå roligare tycker hon, så hon hade säkert gärna stannat hela dagen Cool

Sara
0

Underbar historia! Skrattande

Sara

babsan
0

haha, vad kul att du fick med henne ;) hade vart toppen för mig att få ta med illrarna till skolan :P hehe

Norrskenets
0

hehe va festligt men ändå lite pinsamt ;)

[jenkass]
0

haha. eller bajsat på någons bänk ;)

skrollan
0

vilken härlig historia ! :)

Gilla
0

Haha…helt underbart :o))

AlbaStiffler
0

*asg*

TottsiGirl
0

hihi

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."