Illerhona till salu "blocket"
Lägger in den här så kanske det finns någon som är intresserad.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jösses vad alla omplaceringsillrar poppar upp ur marken som små vårsvampar :( Beror detta påa tt fjolårets valpar börjar bli tonåringar elle rhur kommer de sig??
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Det var en söt iller
#1 Tyvärr, är det nog ganska troligt att det är så. Blir ledsen när jag ser hur dom "poppar upp som vårsvampar ur jorden", så här tidigt och i denna mängd…Man får hoppas att dom kommer till bra hem.
Man önskar ju att man kunde ta hand om alla illrar. Men tyvärr så går det ju inte. Säger som dig ammi att jag hoppas att tösen kommer till ett bra hem.

Ja, nu får vi se alla dessa illrar som köptes förra hösten eller nu i vintras som kom till dem som inte visste vad de gjorde för något.
Men säger i alla fall, bättre att de omplacerar än släpper ut dem som vissa gör.
Hoppas någon bra får tag i henne så hon får ett stadigvarande hem i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Madde: Denna tös och alla andra som poppat upp under våren.
Förstår mig inte på dem som släpper ut sin iller. Det är hemsk att folk ens tänker tanken.

Ja, visst är det. Men tyvärr börjar även de illrarna dyka upp nu. Skrämmande att man ens kan tänka tanken som sagt var.
Audiatur et altera pars
Hur fan (ursäkta språket) kan man vara så rå elak och vidrig så man släpper ut ett tamdjur i naturen! Åå ja blir så arg så ja kokar samma med vissa som inte orkar skaffa nya hem te sina djur utan avlivar dom!! morr hur kan man vara så känslo kall?!?!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#9: Sådana gånger är det fullt förståligt att man svär lite. Det är så fruktansvärt lågt att göra så, svårt att förstå vad de tänker på liksom.
Audiatur et altera pars
Är det någon här inne som har haft kontakt med ägaren???

Inte jag i alla fall!
Någon annan?
Ps. Tack Madde för att du tog in oss på rätt spår igen. Är alldeles för lätt att spåra ur ibland. hihi
Audiatur et altera pars
Inte jag heller.
Visst är det lätt att spåra ur. Men va sjutton man måste ju få diskutera lite oxå. 
Annonsören har en bild på buren…tror ni att illern "bor" där?
söt är den.

Denna tös är inte kastrerad, men brunstig antagligen eftersom ägaren säger att hon är uppsvälld och kladdig i baken.
Hon är ej vacinerad eller chipad.
Uppväxt på whiskas.
Måste säga att priset är ett direkt överpris. De vill ha ut vad de batalat för henne och grejerna. Hon inköptes för 800:-.
Hoppas ändå att någon kan få dem att skänka bort henne istället så hon kan komma till ett bra hem i alla fall.
Audiatur et altera pars
bara att kastrera henne kostar ju massa pengar. Hoppas bara hon kommer till ett bra hem snabbt.

aaw, ååh, jag blir så arg!
varför skaffar dom djur om dom inte ens kan ta hand om dom?
Man kan ju inte bara gå och köpa ett djur bara för att den ser söt ut, och strunta i det dom liksom behöver ÅÅÅh, ibland har jag faktiskt lust att slå dom riktigt hårt. ><

Tydligen var detta ett sådant där klassiskt fall. Hon såg någon som var ute och gick med en iller, tänkte, sött djur ett sådant måste jag ha. Och ja, som ni ser så skaffade hon ett.
Audiatur et altera pars
Vissa gör impulsköp. Själv så hade jag iller när jag var liten. Enda sen dess har jag velat ha iller. Så för egen del visste jag lite om vad jag gav mig in på. Chrille däremot hade aldrig hållit eller sett en iller förut. Men vi åkte till örebro mässan för vi hörde att det skulle vara iller där. Då fick chrille hålla i en iller. Oj vad han föll för iller då. =))

Ska väl ärligt säga att min första var ett impuslköp han också. Fast det blev ju riktigt bra av det i alla fall;-)
Så alla som impulsköper en iller behöver ju inte visa sig dåliga heller.
Audiatur et altera pars

Åh! jag är kär!!!! henne vill jag ha! vill ha, vill ha, vill ha! Är det någon som hänger med på roadtrip till blekinge? haha..lite sent att ringa nu annars hade jag gjort de! hade jag fått fetare lön än 4000 denna månad hade jag nog åkt nu på stört och hämtat henne…åh typiskt! måste alla bo så långt ifrån mig? måste dom ta sånna överpriser jämt o ständigt! känns som dom försöker tjäna pengar på dom stackars små liven i stället för att se till att de kommer till ett hem…suck

#23 Tina du vet att jag hänger med mer än gärna vi hade ju så kul sist när vi åkte till Gävle hehe speciellt när jag körde och du skrek haha

Ni kan ju alltid stanna och få en fika hos mig;-)
Audiatur et altera pars

#25 haha det va när vi vart på illeryran, den här lilla tjejen fanns väl i blekinge?? och det är lite väl många mils omväg så fikan tar vi gärna en annan gång =0)

*Asg* Ja så fick du ännu ett bevis för att min geografi är usel. *fniss*
Men ni är i alla fall välkomna på fika om ni har vägarna förbi någon gång. ;-)
Audiatur et altera pars

haha min geografi är inte heller så bra, men åsa är du vaken nu?? hade jag varit ledig hade jag sovit för längesen är jätte trött men jobbar fram till kl 9 imorgon bitti så det dröjer innan jag kan krypa ned i min underbara säng =0)

Japp, jag är vaken. Är ju nästan jämt vaken. hihi
Har sådan värk så jag inte kan sova liksom. Så då blir det lååånga nätter. En stund av dem brukar jag tillbringa här inne. Sedan brukar jag gå och titta på en film eller två så brukar jag kika in igen för att se om någon fler är lika tokig som mig. hihi
Audiatur et altera pars

#29 okej hihi jo jag är lika tokig när jag jobbar natt annars är jag ganska trött utav mig så jag brukar sova ganska tidigt!! jobbigt med värken hoppas det går över.

Tyvärr lär värken inte gå över. Men förhoppningsvis bli lite bättre igen någongång. Det går i vågor det där med värken nämligen.
Vad jobbar du med då, som jobbar natt?
Audiatur et altera pars

jag jobbar som personlig assistent!! trivs ganska bra faktiskt, tar 10 min att gå hemifrån har jobbat här i snart 6 år men blev fast anställd för ett år sedan.

Vad skojigt. Alltid roligt när man trivs med sitt jobb. Ja, nu slutar du snart också. hihi
Audiatur et altera pars