Hur får man illrar&katter att gå ihop?
HJÄLP!
Jag har nyss fått hem två små kattungar, som saknade sin mamma. Och nu undrar jag hur man får sin iller&gå ihop med katter?
som sagt jag har två stycken illrar på lite mer än ett år, Buster går bra ihop med katter, men skorpan har aldrig träffat en katt överhuvudtaget. frågan återstår, hur får man dom att gå ihop?
Här kommer ett litet kort på dessa små bebsar som nyss kom hem! =) så söta, föll direkt!
SNÄLLA HJÄLP MIG!
Tacksam om jag får massa svar&tips!
sara

Oj vilka söta kissar!! Vad kul att ögonen är lika blå som filten! Härligt foto! Mer foton…
Hur gamla är katterna?
Hör dig för inne på hittekatter också…där finns många kunniga…länka tillbaka hit om inget annat…
Heder till dig som hjälper katterna!! En vardagshjälte till!
Kram och nosgos!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#1. Jo dom är så söta, dom är 5 och sex veckor, räven tog deras mamma ifrån dom, de var bara dom kvar i kullen. Hade inte jag tagit dom, så hade garanterat räven gjort det. dom får ersättningsmjölk, med alla vitaminer och sånt som dom ska ha till&med att dom är till 8 till 12 veckor i nappflaska.
Jag kunde inte stå emot. det gick bara inte.
Jo ögonen är väldigt blå..:)
Riktiga mysbebisar, varje gång jag kommer så springer dom runt benen, och vill hoppa upp. sätter jag mig i soffan, kommer dom och lägger sig i mitt knä. =) så himla mysigt.
Jag ångar inte en sekund att jag tog dom. Älskar dom verkligen.
Men sen kom jue jag& tänka på Illrarna, så nu är huset avspärrat för illar& för katterna.
Vet inte hur jag ska fixa< detta, de är ett stort problem. Men jag hoppas på bra svar!
skulle jue vara kul om illrarna blir som mammor till bebisara, så dom kan börja springa runt helt i huset igen.
Kommer fler kort på mina små bebisar, Pebbels&Tiger*

jag kan bara säga att man ska försöka ta det långsamt, ingen av dom blir glad om man tvingar på vänskap :)
finns säkert nån annan som är van med katt/iller här inne?
måste bara tillägga att dom där småttisarna var helt bedårande söta! 

Min iller Alba högg på instinkt en kattunge i närheten "ögat" en gång… Då skämdes matte (jag). Kattungen blev alldeles svullen i skinnet runt ögat. Sen fick hon aldrig mer träffa katter/kattungar. Det gick loxom reflexmässigt för henne. hon kände doften och högg… direkt, som en krokodil…
Stackars kattungen blev som tur var bra efter 2 dar.

Är inte Åsa som är Sajtvärd här på Iller också en mycket kunnig kattmänniska?? Hoppas hon tittar in här hos dig.
Ja jag måste säga en gång till att Pebbles och Tiger är för söta!! Röda katter är hjärtesmältare på mig!!
Lycka till med nappning och allt!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#4 Det där med ögon är intressant!! Socker är kompis med syrrans hundvalp…och det första hon försökte hygga mot var ögonen.
Iof är Sockers kompis en hund, men dom blev kompisar efter ca tre möten…då både parter fått tid att nosa på varandra och så…

Min situation var lite tvärtom från början (gammal katt och illervalp). Iom att katten var dräktig och skulle ha vilken dag som helst så lät jag dom vara separerade för att inte stressa upp henne och under den tiden så skiftade jag filtar fram och tillbaka för att dom skulle få känna av varandras dofter (läste det nånstans på denna sidan om det). Hon fick en dödfödd så kort därefter introducerade jag dom och hon tog genast rollen som "mamma" och lever upp till den rollen än idag. Men precis som #4 och #6 nämner så riktar även min iller in sig på hennes ögon när han är som mest uppspelt eller när hon tvättar honom men det händer inte lika ofta längre som i bröjan (räcker med att hon jamar till lite så släpper han direkt. Förr kunde han hålla fast tills jag fick komma och lossa).
jag har så att mina katter kan hoppa undan från illrarna ifall de tycker att de blir för jobbiga. Dock var mina katter 1år när jag skaffade illrarna så de blir ju med en lite annorlunda sitaution. Illrarna kan bita katterna rätt hårt och min katthane stitch är för feg för att säga ifrån, så jag får vakta lite. Men han busar med dem ibland och brukar alltid sova i samma rum som dem=)
jag måste haft en väldigt bra tur med katten och illern. dom blev bästa kompisat direkt, hade skrollan innan jag skaffade schess. dom sova alltid tillsammans (kolla mina bilder) och en massa. men sedan kom groggie som var en jobbig liten prick som bara skulle bitas i rumpan och hålla på. Då blev hon utekatt istället , går in och ut som hon vill.

Jag vet inte hur jag ska gå till väga, vågar jag släppa ihop dom? Hur gör jag? :S
men testa att ha illrarna i sele så länge medans katterna och illrarna får lukta på varandra, någon gång måste dom träffas för att veta hur det kommer gå. buster har iaf levt tillsammans med både katter och kattugar vad jag vet, tror han klarar av det iaf.

Jo men buster bet en av katterna i öronen&svansen. :S Vet inte om man vågar släppa ihop dom än..:S
ojdå, synd. på soni alät dte som att han gick super bara ihop med katter nr dom bodde där =/

ja, för att vi började att prata om att jag var lite orolig för hur skollean och groggie skulle hantera om schess fick bäbisar. då sa hon att det inte skulle vara någon fara, för att hon sa att hon själv haft det och det gick så bra eftersom alla var som en familj typ och blablabla.

va söt=)