Tam iller tigger mat i Lerum, Göteborg!
Vet du någon som saknar en svart iller?
Könet är okänt, men färgen är svart. Illern håller sig i omgivningen kring Göfab i Lerum och tigger mat av villaägare och smiter in i lägenheter.
Risken finns tyvärr att något pucko har släppt ut illern för att dom tröttnat på den, men om det är så att den har rymt, ser vi gärna att den får komma hem igen.
Hör av er till mig så lotsar jag er vidare för mer info: 0703-531935 Paula

Nu blev jag lite osäker när jag läste om illerns färger här på forumet..där finns inga svarta?…men om det inte är en iller så är det en mink…en tam mink…:o Jag har inte själv sett den utan varit i kontakt med två av dom som har matat den..
om den går att hantera lär det vara en tamiller. Det finns mörka viltfärgade.. Men inte helsvarta, lite teckning har de alltid, vitt runt nosen ;)

hur har det gått?

Nå´n som hört nå´t?
putt
Har pratat med tjejen och antagligen är det en mink. Om den blir infångad och det är en iller så kommer hon att höra av sig till mig.
Sara
Jag kan aldrig tänka mig att det är en tam mink. Mink kan man få någolunda tam men när de kommer till könsmogen ålder så blir dom väldigt agresiva o förvildade eller hur man ska utrycka sig så jag har svårt att tro att det är en mink som är tam.
Tja, den är iaf helsvart utan vita tecken enligt informationen. Den går in i husen och tigger mat.
Sara
Vet en illerägare som även har en mink, den går ihop med några av hennes illrar :) supersöt!