Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 1199 ggr
[Fanny15]
0

iller hona som löper

Hej! det är första gången för mig att uppfödda illrar 

min iller hona har börjat  löper och hon är 2 år  så  jag ville ha lite illervalpar här hemma hur länge löper dom och hur länge ska dom para sig

tötenöten
4

Min personliga åsikt är att detta är fakta man ska kunna innan man börjar para sin djur, försök läsa på lite mer och vänta ett tag innan du börjar föda upp och du tror att du har all fakta som behövs!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

[Fanny15]
0

vart kan man läsa det

zickan
5

Som med allt annat. Sök här inne. Googla. Gå till biblioteket. 
Para djur krävs bra mycket mer kunskap än bara sätta ihop. Bör ha lite koll på defekter som kan nedärvas också. Samt problem som kan uppstå under dräktigheten som under födsel och efter födsel. En hona kan ha problem att få ut ungar och behöva kejsarsnitt, hona kan va utan mjölk så ungarna inte får mat. Finns så mycket som kan gå fel man bör ha lite koll på för att undvika eller hjälpa innan det är för sent. 
Men även grunsaker som frågan du ställde är nått man bör veta. Som hur länge honan går dräktig, varför honor måste tas ur brunst, hur länge de går osv. Säljer du valparna senare skall du kunna svara på köpares frågor som kommer vilja ha stöd och hjälp under hela illervalpens liv om de önskar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Fanny15]
0

ne jag ville inte para på henne då hon inte var redo så jag väntade nästa år då hon är två 2 år och är mer utvecklad  så jag har läst på om illrar men vissas fakta står det något helt annat och därför tänkte jag efter som ni är illeruppföddare  så vet ni lite mer om dom andra.